LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Maarja 't is jouw feestjuh. Jah denk dat er verder weinig aan te doen is he. Jah of je moet een andere videokaart gaan kopen
en wat er aan te doen is weet ik zelf ook nog niet
btw heb percies de zelfde kaart.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Een Radeon 9700 kan volgens mij slecht tegen een hoge fsb (niet helemaal zeker) en daarnaast is er geen "probleem", maar is er eerder iets wat jij niet kunt bereiken.
Mogelijk dat een hoger agp voltage helpt, maar of daar mods voor zijn?
Verwijderd
Of je moet je fastwrite en sideband of zo iets uit zetten!!
Dan kan je een hoge fsb halen.
You can't have everything. Where would you put it?
9 Mhz is wel 9x15 mhz voor mijn cpu minder dus best veel wan ik kom 2400 MHz makkelijk draaien.Flappie schreef op 12 november 2002 @ 21:37:
lol wat maakt die 9 MHz nou uit?
Maarja 't is jouw feestjuh. Jah denk dat er verder weinig aan te doen is he. Jah of je moet een andere videokaart gaan kopen
Dan wordt het dus unlocken maar hoe? das wel een leuke vraag weet niet welke de 5e L3 brug was aleen voor 12,5x tot 6x en mijn mem kan maar max 170 dus dan kan ik nog maar 2125 mhz schiet ik dus nix mee op. Of ander mobo met AGP voltage er op of modden :y)
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Jij kan toch ook AGP voltages instellen ?Dark Angel schreef op 12 november 2002 @ 21:39:
ik heb dus ongeveer het zelfde probleem alleen bij mij loopt hij vast op alles boven de 181 dan krijg je met booten geen beeld meer. de kaart zelf wil niet meer dan 78mhz trekken
en wat er aan te doen is weet ik zelf ook nog niet
btw heb percies de zelfde kaart.
Heb je dat al geprobeert want als dat helpt neem ook een Abit. Jij hebt toch een 2400+ ? Kun jij bet die 2400+ opje kt400 plznk ook multiplers standaart instellen net als Rempage0611 ? Want dan wordthet toch sparen
Verwijderd
Verwijderd
Daar dacht ik ook aan, maar op de meeste planken kan dat dus niet meerVerwijderd schreef op 13 November 2002 @ 10:07:
Zet je AGP mode eens terug naar AGP 2x, en kijk eens of dat wel werkt. Het verschil tussen AGP 2x en AGP 4x is vrijwel nul.
Edit: Astennu heeft dan een 8K3A, maar op elk AGP8x bord ben je dus gewoon de l*l. Waarom het zo is
Verwijderd
Verwijderd
Ben een oc systeempje aan het samenstellen: 2400+, 8k5a2+ enz.
Wilde een 9700 prophet kopen, lees ik nu dat die dingen flippen bij een hoge fsb
Misschien toch maar een 4600, en die dan flink opschroeven.
Heb ik gedaan maar dan doet i hetzelfde.Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 10:07:
Zet je AGP mode eens terug naar AGP 2x, en kijk eens of dat wel werkt. Het verschil tussen AGP 2x en AGP 4x is vrijwel nul.
De TYAN 9700 pro zou dit probleem niet hebben en toch ook de Rev 3.0 ? waar kan ik zien welke ik heb ?
Maar in elk geval kan ik wel een fsb van 188 gaan proberen omdat de agp speed dan 75 is net als bij 151 maar mijn pc 2100 crucial kan geen 188 aan dus dan moet ik weer nieuw mem
Welk geheugen kan 190 fsb cas 2-2-2-5 en zo goedkoop mogelijk.
Want dat samsung original kost toch ook nog behoorlijk wat
Wat voor een fsb wil je dan gaan draaien want je kunt tot 188 max das al behoorlijk wat of je moet 200/33 hebben.Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 12:17:
shiiit, begin ik toch weer te twijfelen als ik dit lees....
Ben een oc systeempje aan het samenstellen: 2400+, 8k5a2+ enz.
Wilde een 9700 prophet kopen, lees ik nu dat die dingen flippen bij een hoge fsb
Misschien toch maar een 4600, en die dan flink opschroeven.
Das wel erg laagVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 11:22:
Met een gf3 haalde ik een fsb van 130. Nu met een r9700 ee fsb van 120 max in hetzelfde systeem. Ik heb helaas geen agp/pci fix.
Verwijderd
14.5x166 minstens, weet dat het kan met dees config..alleen niet zekerWat voor een fsb wil je dan gaan draaien want je kunt tot 188 max das al behoorlijk wat of je moet 200/33 hebben..
met zo'n 9700 prophet
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ik heb gister een 8cm fan op de achterkand gezet, die had ik 1 cm hoog zitten doormiddel van dubbelzijdig plakband en toen deed i de 155 fsb wel ipv van 151 die die eerst maar wou. Ik heb er nu een Aksa AK-350 cooler op zitten en hij draait nu ook 155 zo meteen ff die 160 testen.
Dus gewoon beter coolen als je fsb niet hooger wilt. Want het blijkt dat de standaart cooling van van ATI dus ook voor standaart gebruik is of je moet deze kaart nemen:

Die cooling kun je trouwens gewoon bestellen bij thermaltake
Radeon 9000 en 9x00 (dus 9500/pro 9700/pro ):
http://www.thermaltake.com/products/chipset/oem/ati9097.htm

Dit is het model dat Tyan ook gebruikt !!!
Voor Radeon 7500 en 8500:
http://www.thermaltake.com/products/chipset/oem/ati8575.htm

En deze worden bebruikt door Giga-Byte
Dus zo iets kan ook maar ik heb deze :
Dit is dus die Akasa AK-350 en de mem blokjes aleen de mem blokjes zijn blauw.
En dat gaat nu ook lekker, nu nog ff v-mod en dan 425 mhz draaien
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Verwijderd
Ik haal altijd nog 3ghz met een 2.5Das wel erg laagwat voor een fsb heb je ? 100 MHz ? Wat is je AGP/pci speed dan die radeon gaat tot 75 tot nu toe mischien helpt inbranden hier, ook dat is mijn enige
Jah je kunt het proberen kan wel helpen.mdj84nl schreef op 14 november 2002 @ 14:43:
ik heb me pc nu op 144FSB draaien met een gf3, bij 150fsb kom ik wel in windows enzo, maar bij 3dmark of UT2003 loopt me systeem vast, moet ik dan me voltage van AGP verhogen?
Verwijderd
pic requestMensen ik heb de oplossing !!!!
Ik heb gister een 8cm fan op de achterkand gezet, die had ik 1 cm hoog zitten doormiddel van dubbelzijdig plakband en toen deed i de 155 fsb wel ipv van 151 die die eerst maar wou. Ik heb er nu een Aksa AK-350 cooler op zitten en hij draait nu ook 155 zo meteen ff die 160 testen.
Dus je hebt 2 fans op je R9700
jep een op achterkant een op gpu. ik zal ff kijken of ik digicam kan lenen
http://service.madonion.c...tType=6&projectId=5057019
Mem draait gewoon 310 want wordt heet en heb nog geen heatsinks.
400 mhz ging niet meer dan moet er echt een v-mod op.
En fsb op 155 zal nog een die 160 gaan proberen.