Toon posts:

Vigor 2300 router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag deze router binnen gekregen, maar krijg hem niet helemaal aan de praat. Naar mijn weten heb ik alles goed aangesloten. Vanaf beide pc's kan ik naar de router pingen, en ook kan ik vanaf beide pc's de browserpagina van de router opvragen.

Maar ik kan bijvoorbeeld niet van computer 1 bestanden naar computer 2 kopieren, terwijl ze elkaar in de netwerkbrowser wel zien. \\computer2\c$ werkt ook niet. (als admin)

Printen gaat weer wel op allebei de computers, via de printerpoort die op de router zit. :P

De ene computer is met windows 2000 en de anders XP. Iemand die hetzelfde vage probleem heeft meegemaakt. :(
Alvast bedankt!!

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
en als je zelf een share maakt? dus bijvoorbeeld c:\test deelt met share-naam test en dan naar \\computer1\test
werkt ook niet?
en als je probeert \\ip-adrescompu1\c$ of \\ip-adrescompu1\test

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, maar werkt ook niet. Hij ziet alleen de computernaam en omschrijving die ik gegeven heb op de andere computer, maar kan hem helemaal niet benaderen, op geen enkele manier.

Als ik ping naar het ip adres van de andere computer gaat het ook niet, krijg ik een time-out. Lijkt net of de firewall van de router alles tegenhoud ofzo, snap er niks van.. :'(

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

router ip als default gateway ingesteld ?

Viva la Netherlands!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

heb je wel beide computers op hetzelfde subnet gezet? anders kunnen ze elkaar inderdaad niet zien... (lijkt me overgens dat je dat niet echt fout kan doen.. maar je weet maar nooit)

geef je ip's via DHCP?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:53

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

is je netbios vekeer per ongeluk ook voor je interne netwerk gefilterd?? standaard wordt het alleen naar buiten gefilterd in een vigor

edit: zag iets te laat dat je ook niet kan pingen. bovenstaand verhaal hoef je dan ook niet te checken :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ongelooflijk zwaar irritante UITROEPTEKENS!!!! uit je titel gesloopt :(
Help Help!!!!!!!

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1