Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Idee LCD scherm in keyboard!

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja misschien een stom idee hoor, maar iedereen bouwt z'n lcd scherm in z'n kast in, terwijl ik die lelijke kast juist onder mijn bureau wegmoffel. Dat is dan ook de reden dat ik nooit aan zo'n geil LCD schermpje begonnen ben.

Nu bedacht ik me, ik kijk de halve dag tegen m'n monitor en keyboard aan.

Nou zou een LCD in m'n monitor een beetje dom zijn, dan kan ik het beter op m'n scherm zelf laten zien, maar in je keyboard (voor je temps/mp3's etc) is denk ik wel kicken, niet???

Heeft nog nooit iemand dit gedaan of zie ik hier iets over het hoofd qua onhandigheid???

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

slim id! als je een usb versie neemt heb je gelijk je 5 volt

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:51
Ben alleen benieuwd waar je hem kwijt wilt :? Ik heb op mijn keyboard tenminste geen ruimte voor een fatsoenlijke lcd... :'(

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Verwijderd

:P ik heb dat idee ook al gehad, maar ik ga aan de boven kant ipv een LCD een Lichtslang doen, met blauw/paars licht erin, en gaan de lampjes van de NL, CL en SL ook blauw maken, en natuurlijk met een zwart keyboard :P wit sux!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Mijn keyboard heeft niet eens ruimte voor een LCD, tenminste, heb wel een beetje 2x3 cm, dus zou eventueel wel kunnen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
wat dacht je van ipv je num-caps-scroll lock lampjes?

Veel toetsenborden hebben aan de bovenkant ook vrij veel ruimte?

Verwijderd

[ontopic]
cool idee is wel leuk ik zat eerst te denken aan een extra standaar van plexie maar nu is dit id ook wel leuk :D
[/ontopic]

offtopic:
waar kan ik zo goedkoop mogenlijk zo'n usb lcd vandaan halen ? ben erg benieuwt

Verwijderd

Heej, mijn idee jatten! >:)
Ik ga een 2x16 lcd in mijn keyboard modden als ik klaar ben met mijn huidige projectje....

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 21:33:
Ja misschien een stom idee hoor, maar iedereen bouwt z'n lcd scherm in z'n kast in, terwijl ik die lelijke kast juist onder mijn bureau wegmoffel. Dat is dan ook de reden dat ik nooit aan zo'n geil LCD schermpje begonnen ben.

Nou zou een LCD in m'n monitor een beetje dom zijn, dan kan ik het beter op m'n scherm zelf laten zien, maar in je keyboard (voor je temps/mp3's etc) is denk ik wel kicken, niet???

Heeft nog nooit iemand dit gedaan of zie ik hier iets over het hoofd qua onhandigheid???
Ik vind het idee van de monitor, nog niets eens zo slecht! De lcd is je extra info bron, en die neem je juist, om je scherm zo vrij mogelijk te houden, of in stand-by te zetten, voor als je mp3's draait. Wellicht dat ik dit ooit eens ga doen in mijn tft scherm, want deze heeft een aardig brede rand aan de onderzijde.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 22:32:
Heej, mijn idee jatten! >:)
Ik ga een 2x16 lcd in mijn keyboard modden als ik klaar ben met mijn huidige projectje....
Ja vast en zeker ;) nog nooit een LCD in mijn handen gehad!!! Maar ik vond het dus ook wel een goed/strak plan (nooit echt begrepen wat naast het gadgetgehalte precies de lol van een lcd in je kast waar je nooit naar kijkt).

Kijk in een router zonder scherm toetsenbord lijkt zo'n lcd me wel wat (status info).

Ik houd dit topic in de gaten ;)

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

wat me ook wel kick lijkt: een stuk of 4 draai knoppen om vanaf je totsenvord je fans te regelen :D :D , jah dat wordt mijn eerste project , whoeii !

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Lijkt me ook super gaaf idee als je hem in je monitor doet kun je hem het beste denk ik boven in doen in het midden lijkt mij het mooiste

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 22:24:
[ontopic]
cool idee is wel leuk ik zat eerst te denken aan een extra standaar van plexie maar nu is dit id ook wel leuk :D
[/ontopic]

offtopic:
http://laupro.nl/ia/p.asp?id=519

• fleppuhstein
  • Laatst online: 21-10 21:48
hmm, klink als een goed, idee. in mn palm rest mooi weg gewerkt achter een stukkie plastic.
En het mooie is er zit al usb aansluiting onder mn toetsenbord, logitech he ?

Verwijderd

Topicstarter
kijk, dit gaat al de goede kant op ;)

Dat nooit iemand anders hierop is gekomen???

Btw: zullen er op de HCC ook verkopers van crystalfontz oid zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 22:19:
wat dacht je van ipv je num-caps-scroll lock lampjes?

Veel toetsenborden hebben aan de bovenkant ook vrij veel ruimte?
En dan op die LCD zetten of num-caps-scroll lock aanstaat :D

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 15:17
Misschien bij multimedia toetsenborden de media keys wegslopen. (gebruik alleen maar volume af en toe). Deze zitten bij mij allemaal rechtsboven.

Alleen is ie wel een beetje bol daar, dus wordt moelijk met afwerken...

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Verwijderd

Topicstarter
Maareh,
zouden er op de HCC ook lcd's verkocht worden? Iemand een idee? Ik heb er nooit op gelet, maar ze zijn me ook nooit opgevallen zeg maar.

Verwijderd

Ja is een zeer leuk idee.. (voormij is het niks.. draadloos toetsenbord.. beetje zonde om er dan weer een draadje voor lcd scherm aan te maken :P )

• BasieP
  • Laatst online: 19-10 08:18
ik had eignelijk zelf het id om mijn nieuwe LCD (ook usb) onder me monitor te hangen.
dan maak ik een soort paneeltje, met daarop ook knopjes en ledjes. die dan weer aangesloten worden op de LCD.

De LCD komt dan midden onder me monitor, en er het frontje (Zeg maar) wordt een halve ovaal.
ik moet het nog uitdenken, maar ik die LCD toch nog niet, dus weet de afmetingen nog niet precies.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 10:00:
Maareh,
zouden er op de HCC ook lcd's verkocht worden? Iemand een idee? Ik heb er nooit op gelet, maar ze zijn me ook nooit opgevallen zeg maar.
Ik denk het niet, bij het grote publiek zal er niet echt veel animo voor zijn.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Demoniac schreef op 13 November 2002 @ 10:09:
[...]
Ik denk het niet, bij het grote publiek zal er niet echt veel animo voor zijn.
Je zou zeggen dat elke tweaker wel een lcd wilt hebben, ik zou er ook één kopen als ik hem tegen kom op de hcc-dagen. :*)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik ruik hier een uitgelezen toepassing voor de socalled Zwahiel LCD's

die hebben namelijk precies de juiste maat voor in zo'n numlock lamp dinkie! dat past precies! en aangezien je de controller wat verder weg kunt doen, is 't ideaal...

dus voor degenen die zo'n Zwahiel LCD nog hebben en nog nix mee gedaan hebben, mod op die manier, plaats genoeg en zow heb je een 4*20LCD parallel in je toetsenbord...

btw voor wie niet weet wat een zogenaamd Zwahiel LCD is hier een plaatje...
(de onderste pcb is dus de lptcontroller, je kunt aan de printerpoort zien hoe klein 't dinkie is :) ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.kernelconcepts.de/products/pplcd-full.jpg

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• BasieP
reclame maken is niet echt gewenst hoor.

• Future
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 17:44
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 10:03:
Ja is een zeer leuk idee.. (voormij is het niks.. draadloos toetsenbord.. beetje zonde om er dan weer een draadje voor lcd scherm aan te maken :P )
Euuhm.... draadloze lcd? 8)7

Blaat

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

BasieP schreef op 13 november 2002 @ 11:48:
reclame maken is niet echt gewenst hoor.
Ik maak geen reclame, die dingen waren van een inkoopactie en je kunt ze zow los niet bestellen...

het is een idee voor die mensen die zo'n lcd hebben... en aangezien er toch mensen komen die voor pics vragen van zo'n ding ben ik die alvast voor...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me echt lachen idd, mensen zo'n ding over??

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

Tarin

Just plain weird.

In plaats van de num/scroll/capslocklampjes is een geniaal idee.. jammer dat het bij mij niet gaat werken (heb een MS Natural kb).. anders had ik het misschien gedaan..
[edit]
Misschien kan je ewat met een van de lcdtjes van de IA van Lethal en supermadcow?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Chiron
  • Laatst online: 30-11 08:31

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hmm geniaal idee inderdaad, alleen mijn lcd is een beetje te groot voor die ongein (4*20)

als ik zo ff snel op m'n toetsenbord kijk zou een 2*20 wel kunnen, mits er niks belangrijks achter het gedeelte zit waar ie moet komen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Tarin
  • Laatst online: 20:11

Tarin

Just plain weird.

Ener-G schreef op 13 November 2002 @ 13:37:
hmm geniaal idee inderdaad, alleen mijn lcd is een beetje te groot voor die ongein (4*20)

als ik zo ff snel op m'n toetsenbord kijk zou een 2*20 wel kunnen, mits er niks belangrijks achter het gedeelte zit waar ie moet komen :)
Ik vrees dat een gemiddeld toetsenbord dat niet trekt.. ik heb hier een compaq ramplank (zit momenteel op de TU), en daar kan je maximal ~4*10cm in kwijt. Dan zou er een 16*2 lcdtje in passen, waar je best de volgende info op kwijt kan:

code:
1
2
3
1234567890123456
[              ] (regel1)
WinAmp  NL CL SL (regel 2)

Dan kan je tussen de []'s info neer zetten, en op de plek van WinAmp aangeven waar die info van is. NL CL en SL geven aan of Num Lock, Caps Lock of Scroll Lock aan staan (anders mis je die lampjes weer).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Als je nu de NL, CL en SL weghaald, waar moet je die dan laten? ik denk het beste om een Internet Keyboard te kopen en die te bewerken, die zijn algemeen een stuk groter, en hebben meer space.

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
zwahiel schreef op 13 November 2002 @ 11:45:

die hebben namelijk precies de juiste maat voor in zo'n numlock lamp dinkie! dat past precies! en aangezien je de controller wat verder weg kunt doen, is 't ideaal...

dus voor degenen die zo'n Zwahiel LCD nog hebben en nog nix mee gedaan hebben, mod op die manier, plaats genoeg en zow heb je een 4*20LCD parallel in je toetsenbord...

(de onderste pcb is dus de lptcontroller, je kunt aan de printerpoort zien hoe klein 't dinkie is :) ;) )

[afbeelding]
dat lcd'tje ziet er vrij simpel uit, zijn die nog ergens te bestellen

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

SmauG schreef op 13 November 2002 @ 14:35:
[...]

volg de link van 't plaatje... veel plezier...

Maar zo simpel zijn ze niet hoor... Creepy heeft er zelfs een aparte versie van LCDinf voor moeten proggen voor ie iets deed! (en dan moet je nog de lpt controller die eraan hangt nog wat wijzigen... zoek mijn inkoopactie maar 'ns op

Verwijderd

zwahiel schreef op 13 November 2002 @ 11:45:

[afbeelding]
Waar kan je die kopen hoef ik niet te gaan prutsen met de soldeerbout en zo.

Verwijderd

onder mijn bureau wegmoffelen? Hij staat te pronken op de tafel man... en de overige casemodders die ik ken doen dat ook

• Creepy
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

LCD in je keyboard is wel grappig ja.. Maar je moet of een flink keyboard hebben, of een heel klein LCD. (en ik moet toegeven, die mini LCD's zoals hier getoond door zwahiel zijn ERRUG klein!)
(nogmaals, geen reclame aangezien zwahiel ze niet verkoopt en er geen inkoopactie o.i.d loopt voor die dingen)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

ik ben van plan een lcd schermpie op mijn monitor te bouwen
ik ben een newbie dus effe een vraagje hoe werkt dat precies ??
ik heb het nog niet kunnen vinden op internet.
mja nog maar 15 minuten gezocht

• supermadcow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03-2021
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 22:24:
[ontopic]
[/ontopic]

offtopic:
je kan nog bij mijn IA vandaan halen, daar kun je ook een USb lcd bestellen.
Hoe meer hoe beter alleen het zal deze week wel worden afgesloten.
moet van Phreak omdat de IA te groot word. Je kan tot vrijdag 24:00 nog bestellen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/642100

pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6

• dodo79
  • Laatst online: 20:51

dodo79

witte dikke tonnie

of doe het zoals ikke :)

kijk hier maar es hoe ik et opgelost heb: [rml][ cm][ lcd][ el] nieuwe uitbreiding (pics)[/rml]

omdat het kan!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Creepy schreef op 13 November 2002 @ 17:41:
LCD in je keyboard is wel grappig ja.. Maar je moet of een flink keyboard hebben, of een heel klein LCD. (en ik moet toegeven, die mini LCD's zoals hier getoond door zwahiel zijn ERRUG klein!)
(nogmaals, geen reclame aangezien zwahiel ze niet verkoopt en er geen inkoopactie o.i.d loopt voor die dingen)
Ik heb dat ding van die IA nog liggen en zocht al een leuke behuizing....maar ik denk dat ik hm in mn keyboard ga modden... :)

Als Creepy zn software nu ff uitbreid ;) ......

* Gutteguttegut haalt de 5v wel uit de PS/2 aansluiting zoals hij al vaker heeft gedaan :Y)

[ Voor 0% gewijzigd door Gutteguttegut op 13-11-2002 20:48 . Reden: Post no. 1443 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

dodo79 schreef op 13 november 2002 @ 20:37:
[...]

of doe het zoals ikke :)

kijk hier maar es hoe ik et opgelost heb: [rml][ cm][ lcd][ el] nieuwe uitbreiding (pics)[/rml]
Zoiets heb ik dus ook al gemaakt...zie -> Doosje met 2*16 lcd

• dodo79
  • Laatst online: 20:51

dodo79

witte dikke tonnie

gdvr, denk je origineel te zijn.
maar nee hoor der is ter al eentje mij voor :)

maarre ook jouw kassie is wel kewl :)

maar, ik ben nog niet klaar, er komt namelijk nog een vervolg op

omdat het kan!

Verwijderd

Hmmmmz... volgens mij zijn dr hier al mensen geweest die ook t keyboard hebben gemod :+ Je zal niet de eerste zijn in ieder geval! Maar doe wat je niet laten kan hoor :+

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

SmauG schreef op 13 november 2002 @ 14:35:
[...]

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 15:35:
[...]

Waar kan je die kopen hoef ik niet te gaan prutsen met de soldeerbout en zo.
www.kernelconcepts.de
maar ik betwijfel of ze nog eens zoiets doen... :)

De mensen die mee gedaan hebben aan de inkoop actie zullen 't namelijk weten...

Wij hebben lang op onze goederen gewacht, maar zij ook wel op iets }) }) >:)
Creepy schreef op 13 november 2002 @ 17:41:
ERRUG klein is nog een understatement... ik schrok me rot toen ik zo'n ding voor 't eerst in me handen had... dacht dat daar nou nooit 4*20 op ging... :)

Misschien komt er volgend jaar een inkoopactie of zow, maar voorlopig even niet... Ik deed de actie nog zonder LauPro, dat was er nog niet, en het is gewoon zoveel werk, dat wil je gewoon niet weten!

BTW Creepy kun je me even een link doorgeven waar LCDinf staat...

|:( laat maar, die site heb ik stiekem toch wel... 't is al laat hé! ;)

Verwijderd

Future schreef op 13 November 2002 @ 12:03:
[...]

Euuhm.... draadloze lcd? 8)7
lol :D

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dahath/Voorkant%20monitor.JPG

Deze is van ~Dissection~ en die heeft 'm in zijn monitor gebouwd!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

zwahiel schreef op 14 November 2002 @ 12:33:
[afbeelding]

Ik heb er standaard al 1 in mn monitor (een MAG Innovision 17") :)

* Gutteguttegut is met een toetsenbord bezig... ;)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

* Gutteguttegut is klaar...en het werkt :)

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op 14 november 2002 @ 15:53:
* Gutteguttegut is klaar...en het werkt :)
Zit hij in je keyboard?
Pics?

Verwijderd

zwahiel schreef op 14 November 2002 @ 12:33:
[afbeelding]

LoL waarvoor in je monitor bouwen als je al een 17" Inch scherm hebt :P

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

TADAAAAA!!!

Even test draaien...
Afbeeldingslocatie: http://www.pjf.nl/images/got/lik01.jpg

Zo moet het dus komen...
Afbeeldingslocatie: http://www.pjf.nl/images/got/lik02.jpg

Hij zit er in en werkt...
Afbeeldingslocatie: http://www.pjf.nl/images/got/lik03.jpg

nog een plaatje...
Afbeeldingslocatie: http://www.pjf.nl/images/got/lik04.jpg

en nog 1...
Afbeeldingslocatie: http://www.pjf.nl/images/got/lik05.jpg

en nog 1 zonder flits...
Afbeeldingslocatie: http://www.pjf.nl/images/got/lik06.jpg
(zie m'n lcd in m'n monitor... is een 2x16 :) )

Afwerking kan veel beter en daarom heb ik ook een oud HP toetsenbord gebruikt, het is meer een test.

Verwijderd

Wel vet!
Hoeveelste lcd is dit al >:)

• WFvN
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[rml][ CM] Monitor Mod[/rml]

Hier is ook een gast met een LDC in z'n monitor gewrot

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:21:
Wel vet!
Hoeveelste lcd is dit al >:)
Mn 6e oid...
-1 2x16 in mn monitor maar die zat er al... :)
-2 2x16 waarvan 1 in gebouwd in een extern kastje...
-1 2x20 (zwart met rode karakters :9 ) nog niets mee gedaan..maar die komt in een divx/mp3 pc voor in de huiskamer...
-1 grafisch lcd...ook nog niets mee gedaan...
-1 4x20...en die zit nu dus in mn toetsenbord... ;)

Verwijderd

Kewl!!(ook lekkere mentos:P)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Jahaa....uit taiwan en rusland ;) ...smaakjes die je hier niet in de winkel zult zien liggen... :9

• Demo

Demo

Nu nog een progje dat Num- Caps- en Scroll-lock kan weergeven (uitlezen is niet moeilijk, in VB kostte het met 2 minuten om zoiets te maken :7)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• BasieP
cooool

ik ga direct modden als ik weer tijd over heb. :)

die in me monitor moet ik wel heel veel voor verbouwen, dus misschien wacht ik daar nog ff mee

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Demoniac schreef op 14 november 2002 @ 16:47:
Nu nog een progje dat Num- Caps- en Scroll-lock kan weergeven (uitlezen is niet moeilijk, in VB kostte het met 2 minuten om zoiets te maken :7)
Die functies zitten al in de betreffende toetsen ;) daarom heb ik ook dit toetsenbord gebruikt..

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

BasieP schreef op 14 november 2002 @ 16:50:
cooool

ik ga direct modden als ik weer tijd over heb. :)

die in me monitor moet ik wel heel veel voor verbouwen, dus misschien wacht ik daar nog ff mee
Maakt meteen Smartie ff compatible met dit lcdtje.. 8)

• The Eagle
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zwahiel schreef op 13 november 2002 @ 11:45:

Edit: Ik zie dat er idd iemand zo snel is geweest om dat te doen...kan hier wel, maar als je PC in een kast weggemoffeld zit?
ZOu idd een mogelijkheid zijn...maar dat betekent dat je ineens 2 kabels van je KB naar je PV hebt lopen...schiet ook niet echt op, of je moet die PS/2 plug modden en vervangen door een 25+6 = 31 polige (DIN?) plug :? :?
Vraag me af hoe je dat wilt doen...denk dat draadloos dan weer aantrekkelijker wordt, maar ook dat is zeker in een toetsenbord een enorme klus!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BasieP
Gutteguttegut schreef op 14 november 2002 @ 16:52:
[...]
Maakt meteen Smartie ff compatible met dit lcdtje.. 8)
je bedoelt numlock/capslock/scroll lock status?

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

The_Eagle schreef op 14 November 2002 @ 16:55:
[...]

ZOu idd een mogelijkheid zijn...maar dat betekent dat je ineens 2 kabels van je KB naar je PV hebt lopen...schiet ook niet echt op, of je moet die PS/2 plug modden en vervangen door een 25+6 = 31 polige (DIN?) plug :? :?
Vraag me af hoe je dat wilt doen...denk dat draadloos dan weer aantrekkelijker wordt, maar ook dat is zeker in een toetsenbord een enorme klus!
Eeeeh..lees jij alleen topic titels?...als je ff iets omhoog kijkt zie je dat Zwahiel lcdtje in mijn mod zitten... O-)

edit:
snel ff editten he ;)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

BasieP schreef op 14 november 2002 @ 16:56:
[...]

je bedoelt numlock/capslock/scroll lock status?
Nee..alle functies.. :Y)

• Demo

Demo

Die kleine LCD's zijn gewoon HD44780 volgens mij dus daar zal Smartie gewoon op werken...

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Demoniac schreef op 14 november 2002 @ 16:59:
[...]
Die kleine LCD's zijn gewoon HD44780 volgens mij dus daar zal Smartie gewoon op werken...
Helaas....net nog ff geprobeerd..LCDinf werkt perfect (alleen wat weinig functies maar daar komt verandering in) maar Smartie werkt dus niet. :(

• Creepy
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Demoniac schreef op 14 November 2002 @ 16:59:
[...]
De kleine LCD zijn HD66712. Deze vereisen een speciale initialisatie, hebben een andere geheugen indeling, en in de compleet kant en klaar aan te sluiten versie zitten er ook nog 2 pinnen omgedraaid t.o.v. het "standaard" schema (wat GoT) gebruikt.

Dus zonder aanpassingen zal Smartie niet met deze LCD's werken.

Voor LCDInf heb ik m'n eigen driver aangepast. De aanpassingen zijn vrij minimaal gelukkig. Mocht LCD Studio weer eens een release doen, dan is de kans groot dat de HD66712 daar ook in zit aangezien ik aan delen van de source van LCD Studio kan komen (in elk geval het driver deel) en als Yarvieh te lui is om die aanpassingen door te voeren ( ;) ) dan doe ik het zelf wel :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Creepy schreef op 15 November 2002 @ 08:35:
[...]...
Voor LCDInf heb ik m'n eigen driver aangepast. De aanpassingen zijn vrij minimaal gelukkig. Mocht LCD Studio weer eens een release doen, dan is de kans groot dat de HD66712 daar ook in zit aangezien ik aan delen van de source van LCD Studio kan komen (in elk geval het driver deel) en als Yarvieh te lui is om die aanpassingen door te voeren ( ;) ) dan doe ik het zelf wel :)
Mooi..nu LCD Studio nog geschikt maken voor Win9x en dan kan ik het ook gebruiken ;)

• Sine
  • Laatst online: 21:22
Ik weet dat skuzz dit in een minder geslaagde mod (aangezien ie 'm weer gesloopt heeft) ook al eens heeft gedaan

hij heeft het lcdtje toen op de plaats van een touch pad gezet, hij had dus een keyboard met tuchpad :)

Repareren doe je zo.

Pagina: 1