Philips cassettedeck F6211/00 (van lang geleden)

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 03:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Topicstarter
Ik was vandaag bij twee hele oude dametjes (88 en 82 jaar) aan het werk toen het oudste grietje mij vroeg of ik ook verstand van opgevreten cassettebandjes heb. Ik heb het bandje gerepareerd, want vond het lullig dat ze niet meer naar haar aangevraagde plaatje, ter ere van haar 88e verjaardag, van de "muzikale fruitmand" kon luisteren.
Ik hoopte dat de snaartjes versleten zouden zijn en bood aan om er een paar nieuwe snaartjes in te zetten.
Bij thuiskomst bleek dat er met de snaren niks aan de hand was, maar dat het loopwerk kapot is. Enkele tandwielen missen al meer tanden dan de oude meisjes.
Omdat ik het lullig vind om een defecte deck terug te brengen en ook niet het vermogen heb om een nieuwe voor ze te kopen, afgezien van het feit dat ik ze vandaag pas voor het eerst van mijn leven ontmoet heb, dacht ik aan het volgende:

On topic: Wie heeft er nog een oud (goed) loopwerk van betreffend cassette-deck of misschien wel een oud cassette-deck over. Het geluid moet wel helder zijn want, de dametjes zijn dan niet zo piepjong meer, maar nog lang niet doof.

2k op west bij Pv Output

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 16:50
Ren een kringloopwinkel binnen, en koop voor een paar eur een cass.deck voor dat mens,

Kost je 5 eur ofzo, levert je een hoop dankbaarheid op.

Reparen is echt geluk hebben, en het is ook een pokkewerk (aardig mechanisme, altijd het verkeerde tandwieltje dat eraf valt enzo)

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 03:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Topicstarter
Moet ik je gelijk in geven. Maar aan de andere kant zou het leuk zijn als ze nog steeds dezelfde player kunnen gebruiken. Leer jij op die leeftijd maar eens met een andere gebruiksaanwijzing om te gaan. Ik hoop nog even verder.

2k op west bij Pv Output