Toon posts:

welke processor??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand wat tips geven over wat ik beter kan doen, ik heb nu een p-3 650 mhz, maar nu is mijn vraag is de amd athlon 1 ghz veel sneller?? en met stabiliteit, hoe zit dat??

en wat is het snelheidsverschil tussen athlone en thunderbird, en ja, ik heb erg weinig verstand van AMD, maar ik hoor hier erg goeie verhalen van.

Verwijderd

Een T-bird 1ghz is wel een behoorlijk stuk sneller dan een P3 650, maar persoonlijk lijkt het me voor jouw beter als je nog even wacht met upgraden want zo slecht is een P3 650 nog niet.
Verder is er weinig snelheids verschil tussen een T-bird en gewone K7, maar over het algemeen is T-bird wat sneller.

Het maakt niet uit op je een P3 hebt of een T-bird , ze zijn alle 2 moeilijk stabiel.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

AMD is niet stabieler of onstabieler.

AMD is op sommige gebeiden sneller dan een P3, maar een P3 heeft op sommige velden weer een voorsprong.

Het enigste voordeel, en tevens ook een belangrijke, AMD is wel een stuk goedkoper.

Je kan het best een wat tragere Thunderbrid kopen, want een 1 GHz is niet zo goed over te klokken.

Het verschil tussen een Athlon Classic, en een Athlon Thunderbird, is de on-die bij een thunderbird. Bij een classis dan dit de L2 cache niet geintregreed in de processor en loopt niet op volle snelheid (1/2, 2/5 en 1/3), bij een thunderbird loopt de L2 cache op processor snelheid

Hoop dat je hier wat aan hebt?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Gewoon die P3 overklokken en er een tijdje mee door blijven gaan. Die is voorlopig nog snel zat!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 21:04 schreef Frits Bolkestein het volgende:
Gewoon die P3 overklokken en er een tijdje mee door blijven gaan. Die is voorlopig nog snel zat![/quote]HHMM, ja nu je het zegt, lees ik pas goed, en zie dat hij een 650 heeft, da' s inderdaad genoeg, tenzij hij echt hele grafische dingen doet, dan kan je nooit het snelste hebben.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

als je et om de spellen gaat, zou ik inderdaad niet zon snelle 650 vervangen. ik zou et meer gaan kijken naar de videokaart

wat voor videokaart heb je nu

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Topicstarter
matrox millenium 400 max...

en dat is echt een toppie kaartje vind ik, optimaal beeld, ik denk dat ik er maar een dual p-3 van maak, dus 2x p3 650 mhz. met 256 mb werkgeheugen , draaiend op win2k.

Verwijderd

Topicstarter
Welk moederbord kan je het beste nemen voor een dual pentium 3 ??

prijs interesseert mij niet, ik wil enkel stabiliteit en kwaliteit...

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
MSI 694D schijnt heel erg stabiel te wezen en het goed te doen. Daarnaast geloof ik dat Abit een nieuw plankje heeft uitgebracht (de VP6 of zo?) bedoeld voor 2x CuMine...Naja je moet maar ff zoeken :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
dat bordje van MSI heeft de volgende eigenschappen zie ik, alleen er staat 800 mhz en sneller, misschien domme vraag maar kan 650 mhz, dan ook??

"Het ATX bord, voorzien van de VIA(r) 694X chipset en Dual Socket 370, ondersteunt de Intel(r) Celeron(tm) en Pentium III (FC-PGA) processoren met een snelheid van 800 MHz en sneller. "

Verwijderd

Ik zie hier mensen over dual borden, en over upgrades, maar niemand heeft nog maar de moeite genomen om te vragen waar hij het in godsnaam voor gaat gebruiken!!!

Alles leuk zo'n dual bord, maar wat moet je in vredesnaam met een dual PIII?

Ben je aan het autocadden of photoshoppen en moet het nog sneller dan snel?? of wil je games, want in dat geval wil ik je gezicht wel zien als je voor het eerst een spel speelt............Don't waste good money!

PS die PIII 650 met een geforce2 mx/gts/ultra of ati radeon is een nog steeds een killer hoor, dus ik zou als het voor spellen is, zeker kijken voor een videokaartjes............

pffffffff ff ademhalen

Verwijderd

aanvulling:

Alleen winnt/2000 ondersteunen multiprocessor en daar de spellen niet vreselijk lekker ondersteund worden.........."need I say more?"

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hij onderschat de pure kracht van zijn Coppermine! Hehe CUSL2 en met wat mazzel en een goede koeler 160MHz fsb = 1040MHz

Je gaat toch geen 650 Coppermine nu al opruimen?

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dus eigenlijk gewoon blijven bij mijn p3-650 mhz??

ik weet ook niet waar ik meer voor moet hebben, maar ik dacht kom, laat ik weer eens wat uitbreiden.

• KingNothing
Gewoon overklokken! Is nog fun ook en je doet je naam eer aan ;)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verhalen gehoord als je hem overklokt dat je systeem dan weer minder stabiel wordt en dat wil ik weer vermijden.

• KingNothing
Ik merk geen verschil in stabiliteit op 700 oftewel 1050MHz. Als je maar een goed mamaplankje heb ( asus, abit ) en goede koeling dan ga jij veel plezier beleven aan je 650@.....wie weet hoe hoog.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
met mijn Aopen AX6BC mainbord Slot1 ATX mamaplankje kan ik zeker weinig beginnen..??

• Rozz
  • Laatst online: 16-08 08:27

Rozz

I'm an Apogian!!

Als je toch geld wilt uitgeven;)

Neem een Alpha koeler met Delta fan(s) erop en goede BrandName PC133cas2 (of zelfs PC150;)) en ga lekker overclocken...

Mijn 650e loopt op 897 (138cas3) ff wachten op de HCC beurs en ikke ga voor PC133cas2 of misschien zelfs PC150;)

• KingNothing
Hoe hard loopt die Kawa van je? ;)

Die-hard Brexiteer

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 10:09

Opa

Nu Multifocaal!

Die AOpen AX6BC kan je vôgens mij prima overklokken via het BIOS. Gewoon stapsgewijs de Front Side Bus verhogen. Op een bepaald moment wordt het zakie instabiel omdat dan de PCI bus te hoog komt maar daarna gaat de divider van 1/3 naar 1/4 en kan je weer hoger. Waar dat punt ligt zal vast wel op de AOpen website staan. Vaak 120 a 125 MHz.
Let wel op dat je AGP bus ook hoger gaat met hetzelfde percentage, en de ene videokaart is daar iets gevoeliger voor dan de andere.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Rozz
  • Laatst online: 16-08 08:27

Rozz

I'm an Apogian!!

Bij 240 ben ik gestopt....was geen snelweg meer;)

van jouw?

Verwijderd

he wordt dit een motorpost???

Lache.....ik rij een blade uit 97' ik ben bij 270 km gestopt.....wilde nog wel iets harder, ....geloof ik....

maar eeh, houe die 650!!
Pagina: 1