Toon posts:

[Cooling] te weinig luchttoevoer? cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon xp 2200 met een spire cpu cooler erop. De ruimte tussen de fan en de voeding is zeer klein (+/- 7mm). Dit lijkt me niet bevorderlijk voor de airflow. Ik heb ff geen euro's om een nieuwe case of kleinere voeding te kopen. Heeft iemand suggesties om de airflow beter te maken? Kan ik bijvoorbeeld de fan los halen en op de zijkant monteren of is dit geen goed idee?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Dat lijkt me in ieder geval geen goed idee, omdat het oppervlak waar de cooler tegen aan hangt dan kleiner wordt en daarmee niet de volledige capiciteit van de fan wordt gebruikt (het stukje wat er buiten uitsteekt), dus minder effectieve luchtverplaatsing door het koelblok en de lucht die er wel doorheen gaat is waarschijnlijk langer onderweg. Ik zou het dus niet doen.

Maar wat wel een oplossing is,ik kan me even niets bedenken. Het is in ieder geval niet goed, want je voeding wordt zo ook nog eens extra verwarmd.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Nee dat is geen goed idee. Als dat beter zou werken hadden ze dat bij Spire al gedaan :) Je zou een extra intake fan kunnen modden in je zijpaneel ter hoogte van je CPU. dat wil vaak wel schelen.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

hoe warm is je CPU nu eigenlijk??

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02 21:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Jah, das inderdaad wel belangrijk om te weten, als je systeem verder goedloopt is er niks aan de hand...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
CPU temp ongeveer 50 graden, kast ongeveer 40

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 14:12
die temps zijn op zich niet te hoog. Je zou het ook gewoon zo kunnen laten zitten en ondertussen sparen voor iets anders.

Verwijderd

Mhh.. 40 graden kast temperatuur is niet echt lekker voor die harde schijven. Ik hoop dat je geen Maxtor of IBM schijven hebt...

En een CD-brander leeft dan ook korter.
Pagina: 1