[uh oh] probs met xp1800+ en k7t turbo (denk iK?)

Pagina: 1
Acties:

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
nou, het zit zo, ik had hier een zielug computertje, msi k7t turbo, duron 800 448 mb geheugen, dus ik koop xp1800+ dump erin, update bios naar nieuwste (3.6 ofzo) en denk gaan met die banaan.

niet dus >=((. Alles werkt zo'n beetje, nergens problemen mee, temperatuur is goed, maar het enige ding waar het me écht om gaat (Return to Castle Wolfenstein) draait niet :(, als ik start, hangt ie ff, biept, en muis staat stil en hij nokt er mee >://

Wat heb ik allemaal gedaan:
-brute koeling (hij wordt niet gauw warmer als 45 graden)
-geheugen gechecked (met bios, reepje voor reepje met memcheck aan), 1tje gaf die een error, die eruit gehaald. Verder alle geheugen combo's uitgeprobeerd.
-alle shit opnieuw geinstalleerd (windows, het spel zelf, via 4in1 drivers)
-op aanraden agp op 2x gezet
-bios naar nieuwste versie
-heel lang prime95 gedraaid, hij houdt het prima

ik weet niet of ik het goed post hier, maar ik wordt er knettergek van (ja verslaafd :/) en met de BoB finales die eraan komen zou ik toch graag weer kunnen spelen >:////

dus ik hoop dat iemand iets weet toevallig enzo, ik heb al wat gegoogled enzo, maar ik heb naar mijn idee zowat alles geprobeerd en ik zie door de bomen het bos niet meer :]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
test eens andere spellen kijken of dat wel draaid en belast hem eens met 3dmark2001

Verwijderd

ja test andere spellen... enne.. hoeveel watt voeding heb je erin hangen?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
idd ik denk ook voeding prob. Of gare video drivers :? gare chipset drivers :? of gare video zelf, gare soundcard etc. ff alles testen.

Tweakers Discord

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Heb je toevallig WinXP draaien? En niet opnieuw geinstalled na de processor wissel? Dat wil wel eens problemen veroorzaken meende ik. WinXP schijnt de overstap naar een AthlonXP niet zo fijn te vinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MSI K7T.. Check Hangen en Opstartproblemen onderaan op de Technische PMG FAQ..

• Bert-Jan
OK, aanvulling:

ik heb win2k draaien, opnieuw geinstalled na de wissel, 300watt voeding, in bios zien de waarden er redelijk uit (+5 is 4,85 rest is goed), maar onder belasting weet ik niet :S.
Ik heb de via 4in1 drivers geinstalleerd, nvidia detonators 30.82 ofzo (niet die brakke 40.zoveel betas).
ik ga nu ff 3dmarken kijken wat ie doet :x

• Bert-Jan
voeding probleem dus, als ik gf2 erin prik ipv gf4 dan trekt ie het net, met gf4 erin en cpuburnen zakt de +5 al naar +4,65 :/
nutteloos topic dus dit :X

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Bert-Jan schreef op 13 November 2002 @ 15:01:
voeding probleem dus, als ik gf2 erin prik ipv gf4 dan trekt ie het net, met gf4 erin en cpuburnen zakt de +5 al naar +4,65 :/
nutteloos topic dus dit :X
Enne, graag gedaan :)

Al eens geprobeerd de GF4 er goed diep in te drukken? Soms wil een kaart die er net niet maximaal inzit net dat beetje extra vermogen vragen wat de voeding niet over heeft.

En anders koop je toch gewoon een Enermax 450 oid. Dan ben je van het gezeur af.

• Bert-Jan
zneek schreef op 13 November 2002 @ 15:32:
[...]

Enne, graag gedaan :)

Al eens geprobeerd de GF4 er goed diep in te drukken? Soms wil een kaart die er net niet maximaal inzit net dat beetje extra vermogen vragen wat de voeding niet over heeft.

En anders koop je toch gewoon een Enermax 450 oid. Dan ben je van het gezeur af.
ik zie hier een q-tec 550 watt voeding staan voor een zacht prijsje, goeie dingen over gelezen, dus die ga ik morgen maar eens halen :)

• Bert-Jan
update: voeding heb ik binnen, met cpuburn mbm5 voltages gechecked, alles zeer netjes (+5 blijft ook echt 5 nu), alles mooi en aardig, maar nou doet die geforce het nog niet :X zelfde probleem als eerst, steeds als ik die gf4 aan het werk zet hangt ie, kun je nog ff muis bewegen (doet dan nix meer), en dan *beeep* hangt helemaal :[[[
Dus goeie kans ik die geforce nou gemold heb :<.

Verwijderd

Leen effe een andere videokaart of ruil hem om??
Pagina: 1