Toon posts:

[XP] K7TA-RAID, HPT370, SB Live!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even Win2k op een computer geinstalleerd (naast een boel andere OSen) aangezien ik dat nodig heb om muziek te maken en deze PC een goede geluidskaart heeft.

Win2k boot alleen als ik m'n HDD op de standaard IDE controller zet. Als ik 'm op de HPT370 zet dan krijg ik een error dat-ie Win2k niet kan vinden. Ik heb drivers van de site van HPT370 gedownload en die werken: Er staat nu in Device manager 'HPT370 UDMA/ATA100 RAID Controller'. Nog steeds krijg ik die foutmelding. Op de site van HPT staat dat als je non-RAID dat je dan naar de site van de fabrikant van je mobo moet zijn. Dus ik probeer met de CD die bij m'n mobo zat en dan installeert ie gewoon diezelfde driver als die al geinstalleerd was maar dan een oudere. Werkt ook niet. Op de site staat dan: HPT370 Non-RAID Device Driver Update en als ik die probeer dan staat er een uitroepteken voor die entry in de Device Manager.

Over de SB Live! kaart kan ik kort zijn: drivers geprobeerd die op m'n CD staan en die werken niet. WinAMP en WMA geven geen error ofzo. Er komt gewoon geen geluid uit hij speelt het wel af.

Onder Linux en de andere OSen die erop staan werkt de HPT370 wel en de SB Live! ook. Ook samen met elkaar. Met XP werkte het ook, out of box. Wat doe ik fout?

Er staat inmiddels XP op maar daarmee werkt het ook op de een of andere manier niet? Het werkt wel met: Linux, BeOS en QNX. Er is dus niks hardwarematig kapot het ligt aan Windows

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik weet niet of je daar modem hebt, maar anders moet je eff alle nieuwe drivers downloaden , bios flashen etc, het standaard process :).

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op 12 November 2002 @ 21:15:
Ik weet niet of je daar modem hebt, maar anders moet je eff alle nieuwe drivers downloaden , bios flashen etc, het standaard process :).
Gedaan voor:

1) SB Live! EMU101: Had ik nog niet gedaan. Als ik 'm dan op de bovenste uitgang zet (de gele; hij heeft er 5) dan werkt-ie wel ja maar met onmogelijk veel ruis. Het is niet verteerbaar.
2) HPT370: Had ik al gedaan. Helpt niet. Win2k zegt dat-ie niet van de disk kan lezen. Maar het bootmenutje kan-ie wel zien en die melding kan-ie ook geven en die haalt-ie toch van de HDD af? Frappant..

M'n BIOS ga ik liever niet flashen...

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde hardware maar nu met XP. Zelfde probleem: beide hardware wordt wel herkent maar werkt allebei niet!

De foutmelding die ik kreeg is tijdens install zwart scherm. Als ik 'm dan daarna alsnog omzet op de RAID controller dan krijg ik de foutmelding: Windows could not start because of a compyrer disk hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware. Please check the Windows documentation about hardware disk configuration and your hardware manuals for additional information.

De soundcard werkt ook nog steeds niet :(

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 23:25:
Zelfde hardware maar nu met XP. Zelfde probleem: beide hardware wordt wel herkent maar werkt allebei niet!

De foutmelding die ik kreeg is tijdens install zwart scherm. Als ik 'm dan daarna alsnog omzet op de RAID controller dan krijg ik de foutmelding: Windows could not start because of a compyrer disk hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware. Please check the Windows documentation about hardware disk configuration and your hardware manuals for additional information.

De soundcard werkt ook nog steeds niet :(
Stuur anders een mailtje naar de fabrikanten of het probleem bij hun bekend is, hier op GoT lijkt het niet zo bekend te zijn

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Hee, ik denk dat ik de oplossing heb gevonden voor jou probleem:

http://www.sudhian.com/faqs.cfm/fid/2.sud

..hoop dat je engels goed is :)

Goedluck.

PS: je moet tijdens de install van w2k de hpt370 drivers laden door op F6 te drukken wanneer dat gevraagd wordt door de installer(ergens aan het begin). Dan moet je een diskette met de laatste drivers gereed hebben om deze door in het OS te laden.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:21
Als je begint met de install van 2k staat er onderin iets van "press F5 to load... "
Heb je dat gedaan ?

Win2k heeft een speciale driver nodig, anders herkent ie de Raid schijven niet.
Deze driver kun je op de highpoint site wel halen.

Hierna verloopt de installatie zoals gebruikelijk is

[edit]
PowerPee was me dus net ff voor, maar daar ligt het 'm aan, 99% zeker weten

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[2K] -> [XP] aangezien er nu XP op de machine staat :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Dat zijn hardwarematige updates:
1) dat wil ik niet aangezien het me iets te gevaarlijk is. Ik weet ook niet wat voor KT7A-RAID versie ik precies heb, iets dat ik wel moet weten volgens die page. Het staat niet op m'n mobo. Daarnaast werken de andere OSen prima met de huidige BIOS.
2) het heeft allemaal, met XP, ook zonder hardwarematige updates gewerkt. Dus: zowel HPT370 alsmede de SB Live! (Value versie) hebben gewoon gewerkt zonder dat ik iets hardwarematig moest upgraden als in drivers. Zonder additionele drivers voor de HPT370. SB Live! weet ik niet meer; kreeg 'm net op XP wel netjes aan de praat met een driver van Creative. Daar ben ik nu dus tevreden mee dus dat laat ik even buiten beschouwing. Het gaat dus om de HPT370.

Als ik XP installeer staat er:
19540 MB Disk 0 at Id 0 on bus 0 on hpt3xx [MBR]. Dan staan daaronder m'n partities. Heel netjes en dat is dus mijn RAID controller waarvoor XP een driver heeft! Hij kan het er ook op installeren; da's dus mooi. Dus op F6 drukken hoeft niet aangezien hij 'm al herkent. Alleen krijg ik dan een zwart scherm na de reboot. Na een gewone install staat-ie ook in het lijstje van hardware dat erop geinstalleerd staat en dat werkt goed; zonder uitroepteken. Alleen dus nog steeds die foutmelding als ik 'm op de HPT370 zet, daarna :?

Ik had dat vroeger niet hoor. Toen werkte het wel netjes met XP...
Pagina: 1