Toon posts:

[vraag] Asus P4B533 moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Product Asus P4B533 Intel i845E Socket 478 U100 Sound/USB2.0 DDR

Extra informatie
-Socket 478 voor Intel Pentium 4
Gebaseerd op de Intel 82845E chipset
-533/400MHz Front Side Bus
-3x DDR PC2100 geheugenbank
-1x AGP 4x slot
-6x PCI slot
-2x USB 2.0 aansluiting
-2x UDMA100 poort voor maximaal 4 apparaten
Onboard geluidskaart

Ik heb dit moederbord vandaag binnengekregen. Nu moet ik nog een processor hebben. ik zit te twijfelen tussen deze twee:

1 - Intel Pentium 4 2.00A GHz 400MHz S478 Boxed
2 - Intel Pentium 4 2.40B GHz 533MHz S478 Boxed

Natuurlijk is er een prijsverschil, maar wil eigenlijk weten wat dat front side bus inhoud. Op mijn mobo kunnen dus alletwee. Maar is dat dan zo'n wezenlijk verschil.
En mijn tweede vraag is het wel nodig een 2.40 Ghz of heb ik nu tot een jaar later genoeg aan een 2.00 Ghz.

oja wat houd die A of B in achter de processor snelheid.

ik lees het wel greetz

Verwijderd

Topicstarter
oke maar wat kan ik nu beter aanschaffen? keuze 1 of 2

Verwijderd

volgens mij staat A voor 400MHz bus en B voor 533MHz bus.. maar dit weet ik zo niet..

anyways.. 400MHz is waar de cpu opdraait.. de rest draait gewoon op een 100MHz FSB..
bij 533MHz draait de rest op 133MHz.. dit is in verhouding sneller... maar ik denk dat je beter de 2.0GHz 400MHz FSB kan kopen en deze eventueel (indien mogelijk) op 533MHz laten lopen.. scheelt je geld.. en heb je toch een lekkere cpu.. heb je zelfs 2.6GHz :)

maar goed ook als je niet gaat overclocken zou ik toch de 2.0GHz kopen.. omdat deze snelheid toch al goed genoeg is voor de meeste dingen.. hou je geld over voor wat extra geheugen ofzo... tevens zit er volgens mij niet echt superveel verschil tussen de 2.0 en 2.4.. alleen dan de FSB.. maar of dat ook het geld waard is... ik vind van niet :)

ik bedoel... je hebt snel... en sneller.. maar ja.. snel is toch ook goed genoeg? ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
De 'A' staat voor Northwood om 'm te onderscheiden v.d. 2GHz Willamette (A's boven de 2GHz zijn er niet omdat er ook geen Willamette's boven de 2GHz zijn, dan is de onderscheidende A dus niet nodig). De B staat idd voor FSB533, wordt alleen voor de 2.4Ghz gebruikt omdat dat de enige snelheidsvariant is die zowel met FSB400 als FSB533 te verkrijgen is. Wat FSB inhoud moet je maar met de search en de FAQ's uitvogelen, dat is hier al vaak genoeg aan bod geweest (de snelheid waarmee de cpu in verbinding staat met de chipset). Hoe sneller hoe beter maar er zitten geen reuzenstappen tussen wat performance betreft, dat kun je ook terugzien in diverse reviews. Kijk naar je budget en bepaal welke je neemt, ik geloof dat het prijsverschil niet zó groot is dus zou ik voor de 2.4 gaan :) Ik doe dit topic nu dicht om het zoekgehalte er van.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.