[MB] Epox EP-8K9A2+ Opinie Peiling

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 15:32

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Na het lezen van het onderstaande review ben ik weer danig onder de indruk van Epox :) Een mobo speciaal voor de OC'ers en CM'ers :D

http://www.vr-zone.com/reviews/EPoX/8K9A2+/

Ik wil dit mobo dus gaarne kopen, maar ik w8 nog even tot de prijs zakt, want 170Euro trekt bruintje nu niet... maar de vraag is:

Wat vinden jullie er van? en als dit nix is, wat zou ik dan moeten nemen?

Specs:

Specifications for 8K9A2+:
• Socket A for AMD Athlon, Duron, Athlon XP CPU. Supports 266/333 FSB
• VIA KT400 Chipset (KT400 + VT8235)
• 1 Floppy drive controller - 2 serial ports - 1 parallel port
• 6 PCI slots - 1 AGP (AGP 8X)
• 2 standard IDE ports for ATA-133, backwards compatible with ATA-100/66
• 3 PC2700 DDR SDRAM banks for Maximum 3 GB memory
* (DDR400 unofficially supported)
• 4 USB 2.0 ports, 2 extra by optional USB back-panel cable
• Onboard sound, AC97 6 channel audio
• HPT372 controller for DMA-133 supports RAID 0,1 and 0+1
• Extra 2 serial-ATA ports for serial ATA-150 drives
• Onboard LAN 10/100 Mbit
• Standard ATX format

http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8k9a2%2B.htm

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Enkel RAID op de ATA133 poorten? Als je toch s-ATA op een bordje wilt en RAID dan zou ik meteen voor s-ATA RAID gaan.

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
The Source schreef op 12 November 2002 @ 20:42:
Enkel RAID op de ATA133 poorten? Als je toch s-ATA op een bordje wilt en RAID dan zou ik meteen voor s-ATA RAID gaan.
Weet jij dan een mobo die dat onboard heeft?

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Bij zo'n bord is het toch meestal of Serial Ata of de ATA133Raid, zoals bij de A7v8X of de P4S8X.

Waarom geen Higpoint RocketRAID Serial ATA ?

Verwijderd

deze ken ik niet maar ik heb 2 EPoX mobo's gehad.. en allebei erg tevreden over..

verder clocken ze goed over, zijn ze lekker stabiel, en sjah.. heb d'r eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.. nou ja 1x.. mijn EPoX 8KHA+ was ooit gecrashed.. is die teruggestuurd naar EPoX en in 2 weken tijd een splinternieuwe gekregen.. dus service is ook wel goed.. daarna overigens nooit meer problemen gehad...

verder denk ik dat ook de 8K9A2+ ook weer een lekker bordje is.. al kan ik er natuurlijk gigantisch naast zitten.. maar ja.. dan moet iemand me maar verbeteren :P

Verwijderd

AlPha.BeYoNdeR schreef op 12 november 2002 @ 21:11:
Bij zo'n bord is het toch meestal of Serial Ata of de ATA133Raid, zoals bij de A7v8X of de P4S8X.

Waarom geen Higpoint RocketRAID Serial ATA ?
Lijkt me duidelijk. Zelf zit ik ook niet te springen op een bordje met Serial ATA. Ten eerste omdat de eerste échte SATA schijven nog moeten komen. En ook al zijn die er dat heb je er nog niet aan omdat net als de gewone RAID-controller de SATA-controller ook gebonden is aan de doorvoer snelheid van de PCI-bus.

Ik wacht nog met het aanschaffen van een nieuwe PC tot intel haar nieuwe chipset heeft aangekondigd met SATA support in de chipset (southbridge) zelf zodat de PCI doorvoersnelheid niet meer de bottleneck is. Daarom vind ik het ook goed dat MSI met haar 845PE mobo's uitsluitend gekozen heeft voor ATA-RAID i.p.v. SATA-RAID.

Verwijderd

Het is alweer een tijdje bekend dat dit bord HET bord is aangezien z'n concurent (de KD7 van Abit) wat kinderziektes heeft.
Dit bord gaat HARD! Als je KT400 wil, zeker kopen!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Mijn systemen... ik moet mijn website nog eens afmaken :)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 00:15:
Het is alweer een tijdje bekend dat dit bord HET bord is aangezien z'n concurent (de KD7 van Abit) wat kinderziektes heeft.
Dit bord gaat HARD! Als je KT400 wil, zeker kopen!
Hmmja... er zijn nog maar weinig winkels die dit plankje verkopen, en vandaar dat die dus nogal pittig geprijst is ;( Maar persoonlijk vind ik 't een mooi plankje, maar ik wil weten waarom ik 'em NIET zou moeten kopen 8)7

:+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.