Ik ben bezig met gentoo te installeren, welke op zich al best redelijk lukt, maar nu krijg ik de opdracht om volgend commando te geven
maar als ik dit uitvoer, dan lukt het niet, omdat lynx (text-browser) niet bestaat op het systeem. Nu kan ik hier niets mee omdat dit gecompileerd moet worden. Kan ik dit niet via een andere manier oplossen??
Het is de bedoeling dat in /mnt/gentoo de inhoud van die url (ibilio) staat.
Kan ik dit niet via een andere manier oplossen.
BTW: netwerk draait, ik kan op internet.
Dus wie weet het, ik heb wel wat linux ervaring maar niet echt al te veel, maar ik wil deze graag opbouwen om zo kennis en ervaring op te doen, welke ik niet via Redhat of Suse of zo wil.
code:
1
| env TMPDIR="/mnt/gentoo" lynx http://www.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/gentoo/releases/1.4_rc1/x86/ |
maar als ik dit uitvoer, dan lukt het niet, omdat lynx (text-browser) niet bestaat op het systeem. Nu kan ik hier niets mee omdat dit gecompileerd moet worden. Kan ik dit niet via een andere manier oplossen??
Het is de bedoeling dat in /mnt/gentoo de inhoud van die url (ibilio) staat.
Kan ik dit niet via een andere manier oplossen.
BTW: netwerk draait, ik kan op internet.
Dus wie weet het, ik heb wel wat linux ervaring maar niet echt al te veel, maar ik wil deze graag opbouwen om zo kennis en ervaring op te doen, welke ik niet via Redhat of Suse of zo wil.