De sticky boven aan, over je topic dicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:02

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hoi,

Jaja, Snow_King heeft een poging gedaan tot nadenken, maar ok HK-modus = Off.

Ik zie hier zo veel topics over, mijn topic is dicht! :'(

De sticky leest dus helemaal niemand, ik denk dat dat komt doordat deze net iets té dicht tegen de bovenkant van de lijst staat.

Die pijltjes hebben ook niet echt een effect, maar staan wel leuk.

Ik denk dat als het mogelijk is met react, dat het beter is om deze sticky net boven de gewone topics te plaatsen, op de plaats van de FAQ dus.

Ik heb mijn inbreng ook weer gedaan, andere mensen nog ideën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TX for thinking..... maareh ik denk niet dat het echt zal helpen.

Ik bedoel de meeste topics die er over geopend worden zijn zo overduidelijk terecht gesloten dat ze blijkbaar geen enkele faq gelezen hebben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben het niet met je eens. Er staan maar drie topics bovenaan die erom vragen om gelezen te worden, waaronder het bekende sticky. Volgens mij leest bijna niemand die topics ooit, ook de LAQ FAQ niet. Dus zou het dan veel uitmaken als het sticky naar die plaats gaat? Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Mijn inziens zou iets van een link naar datzelfde document bovenaan de pagina waar je het LA topic start iets effectiever zijn.

Of een pushmessage ofzo... javascript popups...

Er zijn verschillende dingen te verzinnen, maar op het moment dat iemand kwaad is dat zijn topic is gesloten en hij verhaal wil halen, zal hij bij een andere vorm van diezelfde boodschap de inhoud ervan waarschijnlijk even hard negeren als die sticky bovenaan.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ik denk toch dat mijn idee zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Tsja, je kunt het proberen, maar daar ga ik niet over :P ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

[idee generator]
Een code instellen voor het posten in SM, LA en WOS :P: voordat je mag versturen moet je eerst woord nr n op regel m van FAQ x intypen :). Deze restrictie verdwijnt met het krijgen van HK-access :X
[/idee generator]

Ik denk dat Alfredt gelijk heeft: mensen die niet willen lezen, lezen toch niet. Zelfs niet als je er een full-screen sticky van maakt... <snif>

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Het veranderen van plaats zal denk ik niet of nauwelijks helpen. Maar ik begrijp dat je je er aan ergert. IK snap niet dat een moderator die zo'n topic weer eens op slot moet gooien zijn toetsenbord niet tegen de monitor kapot slaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
We Are Borg schreef op 12 November 2002 @ 20:52:
Het veranderen van plaats zal denk ik niet of nauwelijks helpen. Maar ik begrijp dat je je er aan ergert. IK snap niet dat een moderator die zo'n topic weer eens op slot moet gooien zijn toetsenbord niet tegen de monitor kapot slaat :)
tja, ik zou er als Mod gek van worden en helemaal als LA Meubulair zoals Traag, die er helemaal niets aan kan doen, hij kan niets dicht gooien.

Maar waarom proberen we die move niet even?
Of is het niet mogelijk vanwege post tijden e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Snow_King schreef op 12 November 2002 @ 20:53:
tja, ik zou er als Mod gek van worden en helemaal als LA Meubulair zoals Traag, die er helemaal niets aan kan doen, hij kan niets dicht gooien.
Ik weet niet of ik ook namens Traag spreek, maar ik irriteer mij er echt absoluut niet aan. Als mensen niet zo slim zijn om dat sticky topic te lezen is meestal een discussie over dat gesloten topic makkelijk "gewonnen". En dan zal die user eerder inzien dat hij toch een beetje meer moet gaan lezen. Maar nogmaals, ik irriteer mij er niet aan, misschien anderen wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Compubiter schreef op 12 november 2002 @ 20:59:
[...]
Ik weet niet of ik ook namens Traag spreek, maar ik irriteer mij er echt absoluut niet aan. Als mensen niet zo slim zijn om dat sticky topic te lezen is meestal een discussie over dat gesloten topic makkelijk "gewonnen". En dan zal die user eerder inzien dat hij toch een beetje meer moet gaan lezen. Maar nogmaals, ik irriteer mij er niet aan, misschien anderen wel :).
Ik wel es een beetje maar meestal pas na de 5de op dezelfde dag.... en tegen die tijd laat ik het gewoon aan anderen over en loop wat te schelden in mijn IRCkanaaltje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Compubiter schreef op 12 November 2002 @ 20:59:
[...]
ik irriteer me er wel aan, maarja.

Wel raar dat al die mensen die sticky's niet lezen, wtf boeit het nou als je topic dicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Snow_King schreef op 12 November 2002 @ 21:09:
[...]

Wel raar dat al die mensen die sticky's niet lezen, wtf boeit het nou als je topic dicht is?
Tja het schijnt als je die topics leest dat mensen het als een aanval op hun persoontje zien. Vaak lezen ze ook de sluitmessage helemaal niet.
Tja en dan denken ze hun gelijk in LA te kunnen halen, dat valt meestal vies tegen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Snow_King schreef op 12 November 2002 @ 21:09:
[...]

lezen wat is dat?
faq? nooit van gehoord :/

en waarom het boeit dat je topic dicht is? je zit dan nog steeds met je (n00b) probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Snow_King schreef op 12 november 2002 @ 21:09:
Dit zijn dus twee verschillende dingen. Mensen die de sticky's niet lezen, en mensen die het erg vinden dat hun topic gesloten is. Allebei kan ik me eigenlijk best wel voorstellen. Stel, je hebt een groot probleem, je bent al een tijdje bezig om dit probleem op te lossen.
Omdat je hier al zo lang mee bezig bent, weet je op een gegeven moment alle details van het probleem wel (neem je aan als vanzelfsprekend). Als je dan je vraag stelt laat je de vanzelfsprekende details weg. Hierdoor zal je topic natuurlijk gesloten worden, en omdat jij zoiets hebt van: "Ik ben al zolang bezig met een probleem, en dan gooien ze zomaar m'n topic dicht" wil je daar natuurlijk (snel) verhaal over halen. Dan ga je natuurlijk niet eerst alle sticky's lezen. Vandaar dat er zoveel topics worden geopend in LA (valt trouwens wel mee de laatste tijd), maar als je bekijkt hoeveel topics er gesloten worden is het een relatief klein aantal, dus misschien dat het sticky beter wordt gelezen dan je denkt ;).
Alfredt schreef op 12 november 2002 @ 21:12:
Tja en dan denken ze hun gelijk in LA te kunnen halen, dat valt meestal vies tegen >:)
Daar zorgen wij wel voor :Y) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je topic gesloten wordt is dat zeker wel vet irritant, dat kan ik me voorstellen. Maar ik vind ook dat die mensen zich voor moeten stellen dat we hier regels hebben en ik vind dat ze die moeten respecteren. Sommige mensen doen dat niet, en die openen maar raak, sja... dan hebben ze helaas pech.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ja, maar ik vind het dus zonde van de tijd die jullie als modjes hier weer in moeten steken om deze topics te sluiten...

Dat zou dus maybe kunnnen worden verholpen met mijn idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Snow_King schreef op 12 November 2002 @ 21:35:
ja, maar ik vind het dus zonde van de tijd die jullie als modjes hier weer in moeten steken om deze topics te sluiten...

Ik zal even een praktijkvoorbeeld geven waarom het niet werkt: Ik heb in een winkel gewerkt, en daar werd regelmatig gepind. Hoe duidelijk we ook aangeven welke kant de magneetstrip opmoest, nog steeds ging het de helft van de keren mis (als het niet meer was). Gewoon omdat mensen eigenwijs zijn, en meestal (onbewust) denken: "Die regels gelden niet voor mij". Wat natuurlijk extreem dom is met een pinautomaat :P, maar hoe duidelijk je het ook aangaf, het werd meestal toch niet gelezen/opgevolgd ;). Ik denk dat dat hier ook voor geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Snow_King schreef op 12 november 2002 @ 21:35:

het is een feit dat (bijna) NIEMAND de faq's lezen hoe duidelijk/irritant je ze ook neerzet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Erkens schreef op 12 November 2002 @ 21:44:
[...]

het is een feit dat (bijna) NIEMAND de faq's lezen hoe duidelijk/irritant je ze ook neerzet :/
Dat is een beetje al te negatief Erkens :)
De meesten lezen ze wel, maar die zie je dus ook niet negatief posten en daarom vallen ze niet op....

Maar die paar die ze niet lezen die vallen wel weer op.....

offtopic:
(BTW ik denk wel dat het een feit is dat er steeds meer n00btopics geopend worden..... maar ja daar hebben we het al vaker over gehad :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Tja en om het in elke FAQ te zetten is ook ondoenlijk.
Of het zou via een scriptje moeten kunnen dat als je topic gesloten wordt dat automatisch de link naar dit stukje verschijnt in de sluitingspost (behalve in SM ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alfredt schreef op 12 november 2002 @ 21:47:
[...]

Dat is een beetje al te negatief Erkens :)
De meesten lezen ze wel, maar die zie je dus ook niet negatief posten en daarom vallen ze niet op....

Maar die paar die ze niet lezen die vallen wel weer op.....
true, maar notice de "bijna" :P

maar ja degene die ze wel hebben gelezen die posten natuurlijk hun vraag niet meer 8)7

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Kick :P

Misschien een ideetje:

Elke moderator die een topic sluit gooit in sluit bericht al eerste regel in bold deze link :) ?

• Compubiter

Compubiter

Think again

We Are Borg schreef op 14 november 2002 @ 14:28:
Kick :P

Misschien een ideetje:

Elke moderator die een topic sluit gooit in sluit bericht al eerste regel in bold deze link :) ?
slotfeature
Zoiets :P
Hebben we nooit meer wat van gehoord jammergenoeg.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Compubiter schreef op 14 November 2002 @ 15:10:
[...]

slotfeature
Dat is eigenlijk best wel een idee als je het mij vraagt... :X :D

offtopic:
sorrie ik ben een beetje melig......

<edit tsssj hebbie Jaymz ook weer :) >

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18

Jaymz

Keep on moving !

Alfredt schreef op 25 oktober 2002 @ 16:39:
[...]

Dat staat ook netjes in de voorwaarden voor het moderatorschap. Anders worden de sluitmessages te lang en dreigen de kosten van de rechtzaken die overspannen modjes met RSI tegen T.net te zwaar op de begroting te drukken.

Zullen we hem nu lekker laten wegzakken? ben het namelijk wel met blackd eens dat er een oplossing gezocht moet worden voor het echte probleem en dat dit symptoombestrijding is.
Daar ben ik het ook wel mee eens to be honest :)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Compubiter schreef op 14 November 2002 @ 15:10:
[...]

slotfeature
lijkt me een goed plan!
Pagina: 1