He, ik ben met een forum bezig in php en mysql, en in dat forum kunnen mensen ook een soort rpg characters kiezen. Ze kunnen ook hun profile aanpassen en daar een andere character kiezen, alleen krijg ik telkens wanneer ik de code in de query heb staan om character up te daten, de volgende fout:
You have an error in your SQL syntax near 'character = '0' WHERE username = 'mijn username' AND password = 'mijn password' at line 1
Mijn code:
De kolom heet: character - Int(5) - Default 0
Tijdens het registreren op het forum lukt het allemaal wel, maar dit wil werkelijkwaar niet lukken, ik heb echt alles geprobeerd: zoals:
$mage = $_POST[mage] ofzow, maar dat wilde ook allemaal niet werken.
Ik heb echt geen idee waar dit aan kan liggen
En plz close deze topic niet, want ik kom er echt niet uit en heb alles geprobeerd...
You have an error in your SQL syntax near 'character = '0' WHERE username = 'mijn username' AND password = 'mijn password' at line 1
Mijn code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| echo " <select name=\"mage\"> <option value=\"0\" selected>Bystander</option> <option value=\"1\">White Mage</option> <option value=\"2\">Black Mage</option> enz... </select>"; mysql_query("UPDATE users SET ....andere actions..., character = '$_POST[mage]' WHERE username = '$_COOKIE[username2]' AND password = '$_COOKIE [password2]' AND userid = '$_COOKIE[userid]'"); |
De kolom heet: character - Int(5) - Default 0
Tijdens het registreren op het forum lukt het allemaal wel, maar dit wil werkelijkwaar niet lukken, ik heb echt alles geprobeerd: zoals:
$mage = $_POST[mage] ofzow, maar dat wilde ook allemaal niet werken.
Ik heb echt geen idee waar dit aan kan liggen

En plz close deze topic niet, want ik kom er echt niet uit en heb alles geprobeerd...