Veranderen netwerkkaart irq

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijn18
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil me irq van me netwerk kaart veranderen in alles behalve 11... want deze is in conflict me me onboard geluids kaart... hoe doe ik dat, want bij beide kan ik de broninstellingen niet veranderen!
HELP! :)

WP: Daikin Altherma (EHVX11/ERLQ11) | PV: 20x 335 Wp (ZW) / 2x 335 Wp (ZO) | ACCU: 2x Marstek Venus 5,12kWh

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
je zou in je BIOS van je pc keihard bepaalde irq's kunnen toewijzen (mits je BIOS dit support..).
Of probeer je kaart in een volgend slot te steken.

Verwijderd

Een ander slot heeft natuurlijk geen nut....

Wat je wel zou kunnen doen is gewoon het configtooltje draaien van je NIC wat op je driverdisk staat... Hierin kun je ook je kaart softwarematig configureren!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een ander slot heeft bij mij anders wel de gewenste gevolgen gehad in een vroegere situatie.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 22:59

GeeBee

Oddball

Bij de driverdiskette van je netwerkkaart moet een BIOSprogje zitten.
In Windows even kijken welk IRQ en adres vrij zijn, dat instellen onder Windows en dan onder DOS (!) het BIOSprogje gebruiken om de kaart in te stellen.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
bij heel veel netwerkkaartjes kun je inderdaad de irq wijzigen via de configtool op de driverdiskette.

OF je plukt die nic uit je pc, je schakelt die onboardsound uit dmv 'n jumper (raadpleeg je manual). Dan prik je die nic er weer in, zet hem gauw op 'n ander irq (behalve 11 zoals je eerder al zei). Dan de onboardsound weer inschakelen, en zie wat je dan krijgt... Volgens mij moet dat lukken.

succes.

• Martijn18
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
aha nou ik zal het es proberen.. zou dit dan ook gelijk oplossen dat me geluid soms overslaat als ik aan't i'netten ben?
(Dat is via die netwerkkaart die op hetzelfde irq als me geluidskaart zit)

WP: Daikin Altherma (EHVX11/ERLQ11) | PV: 20x 335 Wp (ZW) / 2x 335 Wp (ZO) | ACCU: 2x Marstek Venus 5,12kWh

Pagina: 1