[ICE] Subwoofer behuizing kopen? + Ervaringen hifigarage.de?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Nav voorgaand topic, ik ben eruit: het word dus de RF HE2 (ik doe toch mee aan het commerciële geweld van dit merk) op een RF power 350s.

Nu heb ik hierbij ook een sub behuizing voor nodig, aangezien ik 2 linkerhanden heb lijkt het mij niet handig om er zelf één te maken. Nu heb ik in de Ciewa catalogus al wel een behuizing gezien (bass cube 110e - 17,5l inhoud). Zijn er in Nederland nog andere aanbieders van kant en klare subwoofer behuizingen?

Bij hifigarage.de (iemand ervaring? Ik wil er de RF spullen kopen!) hebben ze ook nog een merk. THF ofzoiets, nadeel is dat de instap (die maattechnisch het interessants is) 16mm mdf heeft; en dat vind ik toch te weinig.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Dit is er 1 in harderwijk http://www.ttelectronics.nl/winkel/

Verwijderd

Klopt, maar deze zijn allemaal van spaanplaat. Opzich niets mis mee. Maar ik zou persoonlijk voor dik MDF gaan. Misschien een familielid die goed kan timmeren? Ik heb het zelf ook gedaan en erg tevreden over de kwaliteit :) Je kan het altijd proberen... Maar kant en klaar van ander spul dan spaanplaat ben ik eerlijk gezegd niet tegen gekomen. Je zou Ten Koppel in Zwolle kunnen proberen. Heeft geloof ik geen site. Hij staat wel in het telefoonboek. Maar ik weet niet zeker of hij wat anders heeft. Suc6 ermee :)

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 19:08
Sas autoshop in heerlen verkoopt kisten van Caliber (deze zijn van MDF). Dit zijn goede kisten, en deze gebruikt ik dus zelf ook voor mijn RF Woofers.

https://bottenberg.dev

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

mja als ik je een tip mag geven .. gooi die rf woofer in een gepoorte kist dan klinkt ie nog veel en veel beter..

een kist kan je bij een goede doe het zelf winkel ook kant en klaar laten zagen dan hoef je em alleen maar in elkaar te zetten (dus ook met schuine wand enzo maar dan moet je niet naar de karwij gaan want dat doen ze daar niet ;) ) poortje en aansluit term erbij en lijmen +schroeven maar :p

• CyberJack
als je zelf een (gepoorte) kist wilt maken, let er dan goed op de volgende dingen:
- De inhoud van de kist (Volume)
- Dat je alles verlijmt, en afkit. (Want de kist moet luchtdicht zijn bij een gesloten kist)
- Als je een gepoorte gaat maken, let dan goed op de lengte en doorsnee van het bassreflex gedeelte.

Zelf zou ik kiezen voor een gesloten kist (zeker met de HE02) dan zijn je bassen strakker dan met een gepoorte kist.
Maar dit is een beslissing die je zelf moet maken.

Je kan op http://www.linearteam.dk/ een programma downloaden wat het volume van de kist kan uitrekenen (Let op je hebt wel erg veel gegevens van je woofer nodig)

• Jivecar
Gepoort word de kist zeker niet, de ruimte is beperkt. Dus is gesloten een pré.

Ciewa is importeur van Caliber, de basscube 110e is dus van Caliber.... die had ik op het oog.

Niemand ervaring met hifigarage.de ??

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• CyberJack
Importeur? Caliber wordt in nederland gemaakt.
maar om terug te komen op je vraag... nee ik heb geen ervaring met hifigarage.de

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Het is echt niet zo moeilijk om zelf een kast te bouwen hoor. Eerlijk gezegd is er niets aan, je moet er alleen even wat tijd in steken. En als het mislukt, dan doe je het gewoon opnieuw, MDF is niet duur. Iig kan je heel wat MDF kopen voor de prijs die je moet betalen voor een kant en klaar gebouwde kast.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Bij de Mediamarkt stonden ook van die kant-en-klare kisten voor 10" en 12" woofers (ook van Caliber dacht ik)

Deze waren resp. €65 en €70!!

Verwijderd

Kant en klare (lege) subwooferkisten kun je beter niet kopen. Iedere subwoofer heeft nml. zijn eigen volume nodig. Ik trouwens van plan een (waarschijnlijk) RF subwoofer te kopen met een 5 kanaals DLS versterker (4x50 RMS, 1x150 RMS).

• Jivecar
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 13:21:
Kant en klare (lege) subwooferkisten kun je beter niet kopen. Iedere subwoofer heeft nml. zijn eigen volume nodig. Ik trouwens van plan een (waarschijnlijk) RF subwoofer te kopen met een 5 kanaals DLS versterker (4x50 RMS, 1x150 RMS).
Optimaal heb je voor de HE2 0.75ft3 nodig (21 liter). In een .675 speelt 'ie ook goed, de caliber behuizing is .675 ft3 dus goed genoeg voor mij.

Ik ben van plan als versterker de RF power 350s te kopen; moet genoeg zijn om een he2 te voeden.....

importeur, distributeur whatever...... CIEWA is iig de distributeur van oa Caliber. Het heet sinds mensenheugenis (sinds 1990 voor zover ik mij kan herinneren) altijd de Ciewa brochure. In het begin was de ciewa gids dun, en weinig over caliber (wel soundstream) maar nu is het bekant een hele caliber gids..... handig voor materialen e.d.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik wil em je wel bouwen hoor :)

mdf is ongeveer het makkelijkste dat te verwerken is :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Jivecar
Zoals hierboven beloofd wederom een kleine update / shop survey. Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik een subwoofer en versterker gekocht bij Hifigarage.de. De prijs is ver onder de Nederlandse adviesprijzen:

RF punch HX2 10"
+ RF Power 350s

Nederlandse adviesprijs 918 euro
Hifigarage.de 625 euro (incl verz / ex bankkosten)

Traject:
* Bij hifigarage.de maken ze een speciale prijs; bel of e-mail ze dus!!! Daar doe je je voordeel echt mee!
* Boven 500 euro geen verzendkosten; de speciale prijs is vaak incl verzendkosten
* Betaling vooraf nodig via bank, ze doen niet verzenden onder rembours

Mijn betaling (7 euro kosten) is op 28 november afgeschreven van mijn girorekening. Vorige week vrijdag kreeg ik een e-mail dat het geld was ontvangen en dat de goederen die dag zouden worden verzonden.
Vandaag (woensdag) heb ik beide producten ontvangen, en als bonus nog een gratis kabelset.

Ik ben enthousiast over dit bedrijf; zo heb je RF spul voor een GZ prijs inhuis! (sorry, slechte vergelijking maar ik kon het niet laten).

Zie ook forum:
Jivecar in "RF HE2 problemen, dus dan maar een HE of"

Verwijderd

Ik moet zeggen dat die gasten erg goedkoop zijn, vooral als je het vergelijkt bij de prijzen hier in Nederland. Ik zie trouwens dat ze er ook behuizingen hebben voor Kicker subs, misschiej moet je ze daar eens over mailen.

• Jivecar
De behuizingen zijn even duur als de caliber behuizing (ook in totalen), komt door de verzendkosten die voor hun onevenredig duur worden.

Één aanbieder heeft overigens alleen 16mm behuizingen, niet ideaal dus. De maten waren voor mij ook niet echt geschikt dus ga ik gewoon voor de standaard caliber kist.

Ik kan zeker Hifigarage.de aanraden, je kunt ze gewoon in het engels e-mailen en je krijgt redelijk snel antwoord (niet iedereen beantwoord de engelse e-mails, je kunt dus soms pech hebben en een dag langer moeten wachten omdat die ene persoon net vrij is oid).

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Wheehhee, eerst iedereen vertellen dat je een HE woofer gaat nemen en dan toch snel een HX2 kopen! (goede keus IMHO!)

Alleen doe je dat woofertje zwaar tekort met die 350S amp denk ik. Punch HX2 is de op een na hoogste lijn van RF geloof ik, daar mag dus wel flink wat prik doorheen gejaagd worden....

• Jivecar
dominator schreef op 11 december 2002 @ 20:48:
Wheehhee, eerst iedereen vertellen dat je een HE woofer gaat nemen en dan toch snel een HX2 kopen! (goede keus IMHO!)

Alleen doe je dat woofertje zwaar tekort met die 350S amp denk ik. Punch HX2 is de op een na hoogste lijn van RF geloof ik, daar mag dus wel flink wat prik doorheen gejaagd worden....
Wat denk je als je een HX2 kunt kopen tegen de prijs van de HE ?!?!??!?!?

Nee, de HE vond ik te licht. En ook de prijs telde wel mee, schilde echt maar paar tientjes......

De Punch HX2 is idd de één na hoogste (500w rms/1000 w max) maar de power 350s heeft wel een mooi stabiele voeding en levert toch iets van 376 watt rms (wel bij 14.4v, maar toch). De 550s zou meteen héél duur worden. En ik heb in forums gehoord dat het (zeker vanwege het maar een 10" is) een goede combi is..... de 12" is een ander verhaal, maar goed het is "maar" een 10"....

• stylezzz
  • Nu online
Heb je het al spelend? Is nogal moeilijk duidelijk te maken maar je kunt het beste een versterker nemen die juist meer vermogen kan geven als dat je woofer aan kan, zo kan je hem het beste onder controle houden....

(als je nou bij een normale winkel had gekocht had je waarschijnlijk gewoon wat amps mogen proberen, maar goed da's iets voor de serieuzere hobbyist)

• Jivecar
dominator schreef op 11 december 2002 @ 22:31:
Heb je het al spelend? Is nogal moeilijk duidelijk te maken maar je kunt het beste een versterker nemen die juist meer vermogen kan geven als dat je woofer aan kan, zo kan je hem het beste onder controle houden....

(als je nou bij een normale winkel had gekocht had je waarschijnlijk gewoon wat amps mogen proberen, maar goed da's iets voor de serieuzere hobbyist)
Ik ben het deels met je stelling eens, dwz gebruik een versterker met net iets meer vermogen dan de subwoofer RMS aankan om zo het clippen te verkomen.

Echter geldt dit vaak voor de kleinere versterkers / subwoofers, en een versterker van 370watt rms bij 4ohm vind ik niet weinig qua aansturing voor een 500w rms subwoofer. Technisch zouden die 130 watt extra nog niet eens een +3db zorgen.

Overigens ben ik niet db-drag ingesteld en heb ik ook echt voor een niet zwaardere versterker gekozen uit andere overwegingen (bv relatief lichte accu, als ik de 550s erop zou aansluiten zou die binnen de kortste keren de accu flut trekken).

Daarnaast is de instap power (zoals de 350s) goed te gebruiken bij de HE2 10/12" en HX2 10" vanwege de omvang. Om nu een HX2 power 15" meteen aan te willen sturen, nee maar een 10" zou toch echt geen probleem zijn.

Voor de HE's en de kleinere HE2's heb je een hele serie uit de punch serie, die levert aanzienlijk minder vermogen dan de 370w rms.....

Maar vertel, wat heb jij voor leuks?

btw, het zit nog niet in de auto..... eerst maar eens een kist kopen (ga morgen kijken of ze ze bij mediamarkt hebben en anders morgenavond bij de carshop) en wat kabels leggen.......

• Jivecar
dominator schreef op 11 December 2002 @ 22:31:
Wat is normaal?!? Met de meeste lokale carshops heb ik echt niet zo'n goede ervaring. Zijn veel te duur en het liefst verkopen ze je demo spul voor een nieuwprijs.

De meeste carshops willen je toch zo snel mogelijk richting een merk brengen waarvan zij weten dat de combi goed is. En niet meerdere amps uitproberen... zitten zij met tig amps terwijl jij er na één ook tevreden kunt zijn....

Kom trouwens uit de autohifi branch....... zou redelijk wat ervan moeten weten.....

• stylezzz
  • Nu online
Jivecar schreef op 12 december 2002 @ 21:01:
[...]

Wat is normaal?!? Met de meeste lokale carshops heb ik echt niet zo'n goede ervaring. Zijn veel te duur en het liefst verkopen ze je demo spul voor een nieuwprijs.
Tsjah, als je met die wazige internetshops gaat vergelijken kan je alles wel duur vinden denk ik... :)

Maar goed, mijn merk is Emphaser en ik heb 2 van hun crystex woofertjes achterin liggen. Ik weet niet of het je wat zegt maar ik ben er in ieder geval gelukkig mee.

RF? Leuk spul, klinkt goed, gaat hard alleen VEELste duur voor wat je krijgt..... :)

Verwijderd

http://www.showyoursound.nl

...en kijk dan ff op het forum! Daar willen ze je graag raad geven over het bouwen van een kistje en waarschijnlijk hebben ze vast wel de maten die erbij horen in combinatie met jou RF.

Het forum: http://Forum.showyoursound.nl
Pagina: 1