Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[wireless camera] camera op mn motor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onlangs gezocht op Conrad, en op Google en uiteraard zal het antwoord daar staan, maar toch even mijn vraag hier op GoT:

Ik ben zelf zeer fanatiek in het motorcrossen, en bekijk dan ook zo af en toe (lees: meerdere keren per week.....) crossvideo's. Wat zie je hier nou vaak: een cameraatje die of op het spatbord van de motor zit of op de helm van de crosser zelf. Nou leek het ons gaaf om dit zelf ook te doen!

Zoals ik al zei, ik heb bij Conrad gekeken, en ik zag daar wel een klein hand cameraatje staan (79 Euro) maar ik ben verre van een techneut. Nou is mijn vraag dus, hoe kan ik de datastream opvangen / opnemen? Dus die camera genereerd vast en zeker een ouyput, maar hoe kan ik deze recorden?

Ik heb zelf twee dingen bedacht, en dat is om draadloos het signaal naar een receiver te sturen die langs de crossbaan staat en in verbinding met een videorecorder maar ik weet niet hoe dit met de mogelijkheden / kosten staat.
De tweede manier is om een receiver bij je te dragen zodat de data opgenomen wordt op een geheugen kaart (nogmaals, het is en blijft gissen van mij, daarom post ik hier!) en op die manier later terug gezien kan worden.

Weet iemand hoe ik dit aan kan pakken? Het mag op zich (niet te gek) best wel wat kosten, maar dan moet het praktisch ook wel goed haalbaar zijn! Heeft iemand wat tips voor me?!

Overigens mijn excuses als ik hier verkeerd post, ik zou niet weten waar het anders moest staan, ik post zelf alleen maar in /13: webdesign en graphics normaal gesproken...... :)

Verwijderd

OK, is opzich mogelijk met zo'n datatranciever maar dan moet je een hele dure verzie nemen. De standaart 250 meter dingen, gaan erg storen door de vibratie van de motor. Dus dan zul je redelijk veel geld moeten uittrekken.

Verwijderd

is het niet makkelijker om gewoon een videocamera op je crossmotor/brommer te maken, gaan rijden/filmen en deze vervolgens met je pc verbinden na het opnemen?:?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 20:04:
OK, is opzich mogelijk met zo'n datatranciever maar dan moet je een hele dure verzie nemen. De standaart 250 meter dingen, gaan erg storen door de vibratie van de motor. Dus dan zul je redelijk veel geld moeten uittrekken.
Ik geloof je op je woord, maar eigenwijs als ik ben: waar kan ik die 'standaard 250 meter dingen' halen? En ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je mij het principe uit kunnen leggen, en wat ik daar allemaal voor nodig heb?

Ik zie het zelf zo voor me:

Een cameraatje op de helm, daar aan vast een transmitter die het naar een receiver stuurt. Deze receiver geeft de data weer op een tv, en deze beelden worden vervolgens opgenomen door de videorecorder! Zit ik in de buurt? En nogmaals, zo'n standaard transmitter, waar haal ik die? Ik ga nu eerst nogmaals even kijken op conrad.nl...

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 11:09

Guldan

Thee-Nerd

jah alleen ik denk dat een normale camera niet werkt door de trilling..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 20:06:
is het niet makkelijker om gewoon een videocamera op je crossmotor/brommer te maken, gaan rijden/filmen en deze vervolgens met je pc verbinden na het opnemen?:?
Ik heb hier zeker aan gedacht! Maar een aantal probleempjes: hoe kom ik aan de camera? Die kost zeker geld, en misschien nog wel meer dan een mini uitvoering zoals ik graag wil. Dan het tweede, want een cameraatje weegt nog best wel wat en om dat nou voor op mn helm te zetten.. snapt u? En nog iets, dat is dat zo'n (in vergelijking met een mini) camera best wel snel beschadigt!

Crossen is niet op zondag toeren met een GoldWing... ;) :9
guldan schreef op 12 november 2002 @ 20:10:
jah alleen ik denk dat een normale camera niet werkt door de trilling..
Ik denk dat jullie niet moeten vergeten dat ik de camera op mijn helm wil en niet op de motor zelf! Ik suggereerde dit wel, maar op de helm is wel het beste. En een hoofd / helm trilt zeker niet (veel)!

Dus op zich kan ik best een (standaard) transmitter bevestigen denk ik?

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 20:47
Probeer eens z'n 2,4 ghz draadloos setje te lenen, deze geven beeld (composite RCA) en stereo door
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 20:12:
Crossen is niet op zondag toeren met een GoldWing... ;) :9
hehehe ik heb idd nog nooit iemand horen zeuren over z'n rug / nieren en andere zooi na 2x20 minuten toeren :P

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Topicstarter
Peertje NL schreef op 12 November 2002 @ 20:20:
hehehe ik heb idd nog nooit iemand horen zeuren over z'n rug / nieren en andere zooi na 2x20 minuten toeren :P
[gruwelijk offtopic]

Crossen is heeerlijk ontspannend.... ;)

[/gruwelijk offtopic]

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 20:47
beetje offtopic geblaat

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Topicstarter
Een Suzuki RM 125, heb hem net nieuw. 'k Ga volgens seizoen beginnen, meel me even (zie profiel!) dan antwoord ik je tussen 7 en 8 morgenochtend...!

Heb overigens even gezocht op Conrad.nl, en heb dit gevonden:

edit:

de zender:

Met deze zendmodule kunnen (in combinatie met de ontvangstmodule, bestnr. 19 26 35-89) seriële gegevens bijv. voor de opbouw van alarminstallaties of voor overbrenging van signalen zoals alarmmeldingen of meetwaarden, enz. serieel over een afstand van 1000 m worden verzonden. De reikwijdte wordt verminderd door storende factoren zoals elektromagnetische stoorvelden, bebouwing, apparaten die storende straling produceren, enz. De zendmodule heeft een algemene goedkeuring en kan in het gebied van de EU, aanmelding- en vergunningsvrij worden gebruikt. De aansluiting (rastermaat 2,54 mm) is PIN-compatible voor de SRD-zendmodule, bestnr. 19 02 68-89.
Technische spec.: Zendfrequentie 433,92 MHz · Zenderbelastbaarheid max. 10 mW · Modulatiesignaal digitaal · Voeding 4,5 V - 20 V= · Stroomverbruik, afhankelijk van het modulatiesignaal, ca. 15 mA (bij 1:1 rechthoekmodulatie) · Werktemperatuur -20 tot +65°C · Afm. (lxbxh) ca. 25 x 37 x 7 mm. Wordt geleverd met 4-polige stiftstrips en l/4-draads antenne, kant-en-klaar opgebouwd en getest.

en deze:

edit:

de ontvanger:

productomschrijving:

De ontvangstmodule ontvangt en demoduleert het van de zender komende signaal en stelt het beschikbaar aan de verwerkingsschakelingen. Een ingangsbandfilterschakeling voorkomt dat ongewenste signalen met andere frequenties worden verwerkt.
Meerdere opeenvolgende codecycli moeten identiek zijn. Gecombineerd met de codeermogelijkheden van de zender is daardoor onbevoegd gebruik uitgesloten enkan een storingsvrije werking gegarandeerd worden. Het apparaat is voorzien van een algemene vergunning en kan derhalve vrij van aanmeldings- en andere kosten worden gebruikt.
Bijpassende handzender: 3-kanaals zendergestuurde afstandsbediening (zender) bestnr. 19 24 81-89.
Bijpassende schakeltrap: Zoals 11 60 09-89, 11 60 17-89, 11 50 37-89 of 11 50 45-89.
Technische spec.: Middenontvangstfrequentie 433,92 MHz · Gevoeligheid typ. <1 µV (in het 50-W-systeem) · 3 dB ZF bandbreedte ca. 300 kHz · Aanbevolen antennes: l/4-draads antenne (17,3 cm) of een willekeurig afneembare 434 MHz antenne (bestnr. 11 51 42-89) · Voedingsspanning 7 tot 14 V= · Stroomverbruik typ. 11 mA · Werktemperatuur -20 tot +65°C · Afm. (lxbxh) 49,9 x 28,2 x 12 mm.
Module, printplaat kant-en-klaar opgebouwd en getest.

kan ik hier wat mee denken jullie? Of is dit niet geschikt voor mijn doeleinden?
Ik ga er overigens even vandoor voor vandaag, ben er morgenochtend tussen 7 en 8 weer eventjes dus als ik geen antwoord geef dan ligt het daaraan ;)

Verwijderd

vind dit ook wel interessant voor op de kart :D

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

http://www.conrad-electronic.nl/sale/LM-06.pdf

Afbeeldingslocatie: http://www.is-tuning.nl/freek/conrad.jpg

Werkt gewoon op 12v dus lijkt me ideaal hiervoor. :D
Alleen het berijk is helaas maar 25 meter. :( Maar dit valt vast wel te tweaken. Gewoon een lekker grote wifi antenne op de ontvanger en dan moet het berijk toch wel een heel stuk groter zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Tweak-Freak schreef op 12 November 2002 @ 20:47:
http://www.conrad-electronic.nl/sale/LM-06.pdf

[afbeelding]

Werkt gewoon op 12v dus lijkt me ideaal hiervoor. :D
Alleen het berijk is helaas maar 25 meter. :( Maar dit valt vast wel te tweaken. Gewoon een lekker grote wifi antenne op de ontvanger en dan moet het berijk toch wel een heel stuk groter zijn.
Zeker gaaf! Ik ga er morgen even verder op in, moet er nu echt vandoor.... :(

Verwijderd

lijkt mij zwart wit?

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:52
zal ik jullie dan maar even helpen,... volgens mij moet je hier wel een lecentie voor hebben, maar hier in ieder geval de website http://www.dreamtimes.nl/spy/nl/front.html

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

niet goed gelezen?
"Deze kleurencameraset" begint het mee 8)7

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:52
ik zal het nog makkelijker maken http://www.dreamtimes.nl/spy/nl/dept_28.html

Verwijderd

is die "Complete Set" goed? waarop sluit je die ontvanger aan? video speler ofzo?
hoe groot is ontvangst?
(kga nu ook ff zelf zoekn :D)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Op de link van hier boven. DTTR-BNN-100 set . Ik denk dat je deze set wil hebben is het niet?

Trouwens 2,4 ghz heb je geen licentie voor nodig!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

talin

ES-MA

wat ik dit jaar nog heb gedaan = dan wel op een race motor maar ...

magny course frankrijk , op mn zitje een gewone digitale camcorder op mn zitje getaped stukje schuim ertussen en veel tape .

dan et circuit op , binnenkomen kijken naar kwaliteid , nog iets beter getaped en microfoon met 1 tapje agetaped ( ruis van wind was nogal overheersend ) en toen rondjes rijden , lachen gieren en brullen .

dat kan toch ook op een crosmotor , ik heb al eens mensen gezien met een video 8 camera vastgetaped aan hun helm !

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1