1-8 units per Packet! ik heb 33 ingesteld

Pagina: 1
Acties:

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:48

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Hoe kan dit nu ???
Volgens mij gaat ie iets sneller als ie er 33 in een keer doet inplaats van 1, oke hij is met 1 Unit binnen 5 min ook wel klaar, maar haal dan een gem Keyrate van 1,40 inplaats van 1.66 ....Bij 33 in een keer.
In mijn buff-in zitten wel 3000 Units dus dat zit wel goed.(500 packets)

systeem specs

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
De grootte van de buffer die je instelt is de gewenste grote, maar als de keyserver die niet veel heeft krijg je ook kleinere. Je moet dus een beetje geluk hebben om veel grote packets te krijgen. Verder scheelt het voor je koetje als het goed is niet zo heel veel of ie een kleine of een grote krijgt, alleen voor het wegsturen scheelt het wel veel (en dan vooral voor de keyservers, of als je heel veel blokjes tegelijk wilt wegsturen)

[removed]

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:48

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Vandaar, Thnks

systeem specs

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Sinds ik van Chaos naar Energy ben overgestapt, krijg ik veel grotere pakketten.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• redwing
  • Nu online
Komt omdat distributed de laatste tijd weer meer grote packets uitgeeft. De keyservers van b.v. chaos/energy/dsmarty heeft hier volgens mij niets mee te maken, die krijgen nl. gewoon een hele hoop packets, waarvan de grootte al door distributed is bepaald. Het is iig niet zo dat als je overstapt naar een andere keyserver dat je dan plotseling grotere of kleinere buffers krijgt.

[removed]

Verwijderd

Dat is niet geheel waar. Meestal krijgen de perproxy's grote brokken van de keyservers. De perproxy's kunnen dan zelf weer de brokken in kleinere stukken verdelen en uitdelen (niet omgekeerd). Dus als iemand veel kleine blocks vraagt aan een perproxy dan zal hij deze krijgen.

• redwing
  • Nu online
OK, weer wat geleerd, dus het maakt wel uit op welke server je zit, tenzij natuurlijk iedereen netjes zijn wu-grootte op 33 zet ;)

[removed]

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:53
distributed.net zelf heeft ook het verzoek om de packetsize zo hoog mogelijk te zetten (33), omdat kleinere pakketjes alleen maar meer dataverkeer en meer belasting van de d.net servers opleveren.

Die kleinere pakketjes (28 e.d.) waren vooral bedoeld voor trage pc's (486). Die doen nl nogal lang over de grotere packets, en dan maak je kans dat die data kwijt raakt als je de pc uitzet, en dan die data overnieuw moet berekenen. Maar daarvoor heb je tegenwoordig de checkpoint file, dus dat probleem bestaat ook niet meer.
Pagina: 1