Toon posts:

Nieuwe Duron 1,3Ghz wil niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag net een nieuwe processor gekocht, meteen maar het maximale wat mijn moederbord kan trekken. Het is een Duron 1,3 Ghz fsb200, maar als hij er in zit start hij niet door! Heb ook al een andere opgehaald en die heeft hetzelfde probleem.
Ben al aan het zoeken geweest en mij mobo moet hem ondersteunen. O ja ik heb ook de jumpers handmatig verzet! Niets wil :(

Mijn mobo;
* Asus A7V133 KT133A
* 640 MB ram
* GeForce 4 128 MB Ti4200

Wie kan mij helpen. Ik weet het niet meer.

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 13:19

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Heb hier niet zo veel verstand van maar bios update :S

Verwijderd

Topicstarter
Schijnt niet te hoeven, je kan je CPU Clock Multiplier op 12,5x zetten en dat is dan afgerond 13!

Verwijderd

zet er eens een andere hdd aan.. hoeveel blokjes intern geheugen heb je erin? 1x 512 1x 128 :?

toevallig gekocht in steenwijk? :P

Verwijderd

heb je
http://www.a7vtroubleshooting.com/
al geraadpleegd ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee in Heerenveen! Maar mijn oude systeem slikte het ook!

Verwijderd

Kajtje schreef op 12 november 2002 @ 19:50:
Heb hier niet zo veel verstand van maar bios update :S
Niet veel verstand..maar toch het goede antwoord ;)

• jaKKer
  • Laatst online: 19-08 13:19

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 20:08:
[...]

offtopic:
Hehe tog wel komt wel goed met me :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 19:54:
zet er eens een andere hdd aan.. hoeveel blokjes intern geheugen heb je erin? 1x 512 1x 128 :?

toevallig gekocht in steenwijk? :P
Daar woon ik ook :)

Maar zeker bij Exile gekocht?

Maar Asus heeft kort geleden nog een nieuwe update voor dit moederbord uitgebracht, dit weet ik omdat ik laatst zelf ook een pc heb gebouwd met dit moederbord en Duron.

• peke
  • Laatst online: 04-08 22:12
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 20:08:
[...]

Zonder update geen Palomino cpu's.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
Als je een KT133A hebt had je der beter een AthlonXP in gezet hoor, stukje sneller :)
en zoals al gezegd, bios update is noodzakelijk voor palomino/morgan core

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ja want als je de KT133A is dus een fsb 133, dus kun je Athlon XPtjes draaien. Maar je geeft aan in je post dat die Duron het maximale is wat ie kan trekken. Dus mijn idee is je heb de A7V heb met de KT133 zonder A dus een fsb 200.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 20:18:
[...]

Daar woon ik ook :)

Maar zeker bij Exile gekocht?

Maar Asus heeft kort geleden nog een nieuwe update voor dit moederbord uitgebracht, dit weet ik omdat ik laatst zelf ook een pc heb gebouwd met dit moederbord en Duron.
Hahaha :) ja ik loop bij PC Creatief stage nu :P woon in oostermeethe :D

Ik denk: of een hardware conflict (andere hdd/geheuge/gpu proberen) andere hardware eruit halen en anders.. misschien je bios maar zou voordat je je bios flasht eerst goed nakijken of het niet ergens anders aan ligt... als het flashen mis gaat kost het je nog wel wat meer :X maarja je kunt het altijd proberen :)

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Probeer gewoon die BIOS-flash, werkt het dan heb je geluk...werkt het niet, dan moet je maar een Duron1200 ofzo halen, hoe lullig het ook is...

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt voor alle tips! Het meest simpele, bios flashen! Terwijl er werd gezegd " nee hoor niet nodig" . Prijs is goed bij Exile, service iets minder ( of is het verstand hebben van )?? Ben blij dat het werkt, levert je wel zowat een echtscheiding op als het niet wil! 8)

Verwijderd

Topicstarter
Slotje!? _/-\o_

Verwijderd

offtopic:
Nee hoor niet nodig :) Als er op die manier met slotjes word gegooid zullen er vaak dezelfde topics worden gestart b.v. stel je gooid Post hier je 3dmark scores!! (deel 5) op slot dan zouden er heeel veel slotjes worden weggegeven :+ :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Toch vind ik dit een slotje waard. Een echte Tweaker zou heus wel een BIOS update wagen!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.