Toon posts:

[Debian] Geen toetsenbord onder X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een nieuwe pc gehaald en hier ook maar Debian Woody 3.0r0 op gezet. FF kernel gecompileerd (2.4.18, meegeleverd als debje bij Debian), nvidia drivers geinstalleerd en X gestart, waarna mijn keybord niet meer reageert. Het vreemde is dus dat deze in de console-modus wel werkt, maar zodra ik X start (zowel bij KDE als Gnome) werkt niets meer, zelfs de numlock lampjes kan ik niet meer aanzetten.
Kan dit te maken hebben met de kernel? Het lijkt me niet, maar je weet maar nooit. Met de standaard kernel kan ik het niet proberen, dan willen de nvidia drivers neit geinstalleerd worden.

Tot slot nog ff mijn toetsenbord-stukje uit mijn XF86Config-4
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Section "InputDevice"
    Identifier  "Generic Keyboard"
    Driver      "keyboard"
    Option      "CoreKeyboard"
    Option      "XkbRules"  "xfree86"
    Option      "XkbModel"  "pc101"
    Option      "XkbLayout" "us"
EndSection

Mijn systeem is een XP2000+, Asus mobo, GeForce 2 GTS en een standaard PS/2 toetsenbord

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb onderstaande ook nog in m'n XF86Config staan:
code:
1
2
3
4
Section "ServerLayout"
<andere dingen>
InputDevice "Generic Keyboard" "CoreKeyboard"
EndSection

Misschien dat je dat mist?

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

Topicstarter
Zal dat eens proberen, kan nu niet kijken, zit op school

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Heb je ook een PS/2 muis aan je systeem hangen? Zo nee, staat er wel een entry voor een PS/2 muis in je X config?

Dat leverde hier eens problemen op. In de X config stonden een PS/2 toetsenbord en muis, maar een PS/2 muis hing er niet aan. Als X dan startte werkte PS/2 helemaal niet (dus ook het toetsenbord niet). De PS/2 muis uit de X config verwijderen hielp toen.

• biRoEd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09-2025
deadinspace schreef op 16 november 2002 @ 01:20:
Heb je ook een PS/2 muis aan je systeem hangen? Zo nee, staat er wel een entry voor een PS/2 muis in je X config?

Dat leverde hier eens problemen op. In de X config stonden een PS/2 toetsenbord en muis, maar een PS/2 muis hing er niet aan. Als X dan startte werkte PS/2 helemaal niet (dus ook het toetsenbord niet). De PS/2 muis uit de X config verwijderen hielp toen.
Dit kan wel kloppen, ik had een nieuwe usb muis geinstalleerd (voorheen ps2), kernel aangepast (modules etc),en na de reboot ook geen toetsenbord meer. x config aanpassen voor de usb muis en de toesenbord was terug....
Het lijkt er dus op dat een entry voor een niet aanwezige ps2 muis je toetsenbord idd niet meer doet werken.