Toon posts:

quicktime hapert tijdens afspelen laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Vorige week twee Promedion 5600D laptops aangeschaft (p2.4 (geen mobiel), ati7500, cd-rw/dvd-combo, 512mb ddr-266, intel 845E-chipset ).
Hiermee moeten quicktimes (en evt. ook avi's) afgespeeld worden die een afmeting hebben van 360/288 ... zonder geluid. Dit afspelen gebeurt binnen Macromedia Director (8.5) Dmv toetsencombinaties spelen de verschillende filmpjes af en worden uitgestuurd naar een beamer via de tv-out.
We hebben hier ook een G3-powerbook staan die hetzelfde kan en ook probleemloos doet. De Promedions alleen willen de video nog wel eens laten stotteren en freezen. De HD is over het algemeen niet erg actief, maar op het moment dat de video freezed, is de HD ook even actief. Het gaat om een Hitachi DK23EB-40gig ... 5400 toeren en in principe goed genoeg voor het afspelen van deze video. Op de laptop draait XP. Cache-writing on disk is uitgezet en maakt het wel iets beter, maar niet goed genoeg. Het gekke is dat het afspelen van de video op dubbele snelheid evenveel problemen oplevert.

Mijn vraag is eigenlijk, wat doet XP of ander OS eventueel dat dit kan veroorzaken? virusscanners en dat soort dingen staan allemaal uit, maar toch lijkt er af en toe wat activiteit te zijn, de vraag is alleen waarom en waarmee?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij mij haperen quicktime movies ook. De rest gaat alles goed, behalve dat.
Als je dan wel geluid erbij doet merk je het vooral erg goed, dat klinkt gewoon afschuwelijk.

Bij mij was het sinds dat ik van m'n TNT2M64 naar m'n Radeon 7500 over ging. Geen oplossing kunnen vinden.
specs

Ik ben benieuwd of iemand ons verder kan helpen ;)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dus in jou geval een probleem van de videokaart? die R7500 doet toch niet onder voor de TNT2 lijkt me? misschien een idee om over te stappen naar een oudere quicktimeversie, versie 3 of 4 misschien?

Verwijderd

nope, het is een algemeen windows probleem. als je het virtueel geheugen op automatisch hebt staan, en er verandert even helemaal niets aan de hoeveelheid gebruikt ram, terwijl je binnen je gewone ram blijft (wat met een klein filmpje op zo'n laptop echt wel zo is) wordt het virtueel geheugen verkleind, en dat veroorzaakt de freeze.

oplossing: handmatig je virtueel geheugen instellen, vuistregel is tussen de 2 en 5 x je gewone ram

Verwijderd

Topicstarter
Even gekeken. Virtueel geheugen stond op 750mb ... wist trouwens niet dat je per partitie je virtueel geheugen in kon stellen, heb ze nu voor c, d en e op 1500min/2000max gezet

Verwijderd

als hij al vast stond op een handmatig ingestelde waarde lag het daar dus niet aan. een andere oplossing zou ik echt niet weten.

wat betreft die verschillende partities: dat is omdat je natuurlijk je virtueel geheugen op de minst volle en snelste hd wilt hebben

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt ook niet echt beter te gaan nu, eerder slechter, dus virtueel geheugen maar iets naar beneden schroeven. Qua werking: er is 1 grote quicktime met verschillende fragmenten aan elkaar gebakken waar director naartoe springt. Vooral het moment waarop director aan het einde van een fragment komt en terug moet springen (dus bijv. van frame 1000 naar frame 600) of juist aan het begin van een fragment is, lijkt het moeilijk te gaan.
Pagina: 1