[SAMSUNG SD-612] speelt niks af

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11665

Topicstarter
Ik heb een SAMSUNG SD-612 DVD-ROM en die doet niet
Ik kan er een gewone CD in stoppen dan draait die even rond en probeert hem te lezen, maar doet het niet.

De dvd wil die ook niet lezen.
DMA is aan gezet.

Ik gebruik win2kpro.
ik heb de aspi drivers ook allemaal geupdate, en nog niets, op het net zijn er nog veel meer mensen met het zelfde probleem als ik, maar die hebben voor zover ik weet ook nog geen oplossing gevonden.

wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:52

LopeZ

Too much is never enough

Ik weet het niet maar misschien weten ze het in OM wel :)

Move OH -> OM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah hier is mijn lieve topic gebleven :D

Kheb nog steeds niet kunnen vinden :(
Ben er wel achter gekomen dat bij andere mensen dat de DS-612 wel gewone CD's leest alleen geen DVD's.

Mijne doen het beide dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3065

Ik heb idd ook een probleem met deze drive, kan wel CD's lezen maar afspelen van bepaalde DVD doet ie dus niet (vb. Pearl Harbor).

Zelf verdenk ik de firmware (de mijne SS03)...

BTW, zover ik weet ondersteund deze DVD speler alleen PIO4 en geen DMA?! Misschien die optie uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zonder DMA deed die het eerder ook niet.
Toen las ik op sites dat hij het juist deed met DMA.
Maar dat doet die ook niet.

Ik heb ook een stukje gelezen over DUAL layerd DVD's dat die het juist, of juist niet (weet het niet meer precies), goed deden.

Kheb alleen Zilveren DVD's geprobeerd en tot mijn beschikking :( (1 layerd zijn dat dacht ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Ik heb die drive ook. Komt geloof ik uit de vroegere Dell machines. Bij mij heeft hij dat hij op de helft van een film begint te happeren. Zijn volgens mij dual layerd. Misschien iets fundamenteels mis met die drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan je zijn of een DVD dual layered is (of niet)?? Iig speelt de DVD "Pokemon The Movie 3" wel goed af, maar zoals ik daarnet al zei "Pearl Harbor" niet.

Nu zat ik daarnet ook bij Samsung te snuffelen en nu schijnen van deze drives wel 3 verschillende types zijn : PIO4, DMA of U-DMA. Hoe je dit verschil kan zien op de drive is mij nog onduidelijk. Ook opvallend is dat SD-612 een algemene naam is, er schijnen drives te zijn met bijv. SD-612S of SD-612SE als aanduiding, dit zou op het label staan op de drive. Let hier op bij eventueel upgraden van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://212.52.0.105/nl/od010202.htm

Dit is de SD-612.
Hier kom ik uit, en als ik dan onderaan duk op downloads, dan krijg ik een japanse(?) 404 denk ik (ik kan geen japans ;))

Waar had jij die drivers gevonden dan?

Want die zou ik dan ook wel een willen proberen.

Aan de onderkant van je DVD kan je kijken of die double/single layerd is.
Goude kleur = double
en zilvere kleur = single
(niet met zekerheid kan ook andersom zijn)

http://www.samsungelectro...wnloads/400055_index.html
Dat is de samsung firmware download site voor diverse DVD-ROM spelers.

Ik heb gisteren geen kans gezien (lees : geen zin) om te kijken of m'n DVD's dubbelzijdig zijn of niet. Vanavond misschien..

Laat even weten hoe het gaat met zo'n firmware update, ik ben er meestal huiverig voor (slechte ervaringen e.d.) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

Ik heb vandaag ook zo'n SD-612S (firmware SS04) had omdat hij niet werkte, ff op internet gezocht en gemerkt dat er al 9! nieuwe firmware's voor uit waren, 10 voor jou dus, ik heb dan de laatste versie (wel zone-vrije editie van etna) erop geflasht en hij werkt nu perfect! Ik zou het zeker toch doen, gewoon ff onder dos gaan met een opstartdiskette en "sfdndosm e101u.bin" typen en klaar is kees!

officiele firmware:
http://www.samsungodd.com...22301231_SD-612S_E101.ZIP

zonevrije firmware:
http://etna.rpc1.org/samsung/sd612s/e1e1ucom.zip
Pagina: 1