Toon posts:

Acer Aspire gestorven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn moeder heeft een p2 466 van Acer. Weet niet precies wat er verder allemaal inzit? Ze had een probleem met haar harde schijf, ze vertelde me dat ze ineens rikktikktik hoorde, dat de computer opnieuw opstartte en om een system disk vroeg.

Ik heb vervolgens naar de bak gekeken en hij gaf aan dat er geen ide1 informatie aanwezig was. Toen ik een opstartschijfje had geprobeerd en niets zag heb ik de ide kabel verwisseld. Vervolgens deed hij niets meer dan het opstartscherm te laten zien.

Toen stierf hij echt en nu doet hij helemaal niets meer als ik de powerknop indruk. Ik heb verder dus nog niets gedaan of veranderd, maar stroom lijkt het ding niet te hebben. Heb net een half uur in de search gezeten maar kon niet echt iets vinden. Iemand enig idee, of is hij echt dood.

Alvast bedankt

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

FF andere voeding proberen denk ik :)

Verwijderd

rikktikktik lijkt me toch een kapotte HD :)

wat acer er allemaal voor shit instopt weet ik ook niet maar probeer eens gewoon de hele HD los te koppelen en dan nog eens weer starten.

Die HDD is hoe dan ook naar de kloten als het echt een harde tik was (het was toch niet gewoon een normaal geluid van de hd :? )

Wellicht dat een bios reset nog helpt :? dat heb ik zelf ook wel eens gehad dat de pc helemaal niks meer deed maar na een bios reset hij iig weer opstartte

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan het ook niet zo zijn dat de harde schijf op slot is gesprongen?

Hobbymatige blowerdoortest enthousiast (Retrotec) 💨. Interessant voor jouw huis? DM me maar!

Verwijderd

Topicstarter
Bios reset kan ik proberen, maar het was een harde rikketikketik. Nee was het maar een normaal geluid. Mijn moeder vind dat ik een nieuw systeempje moet gaan kpen voor haar (zij betaalt. maar ik wil nog wel ff kloten , ben immers toch een infomatica studentje ;-).

Hoe zou je een hdisk van zijn slot af moeten halen dan als dat zo zou zijn.

Ik ga verder kloten

Verwijderd

--Erik-- schreef op 12 november 2002 @ 19:05:
Kan het ook niet zo zijn dat de harde schijf op slot is gesprongen?
Op slot springen :? koppen geparkeerd bedoel je zeker ?
dat zou alleen zo moeten zijn als je de pc uitzet en het tijdperk park.exe is al een poos geleden :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Omdat de pc helemaal nix doet denk ik niet dat t alleen aan de HD ligt, als die kaduuk is zou ie nog wel gewoon moeten posten, en überhaupt aangaan. Dat doet ie niet, toch :?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
misschien is de harde schijf vast geslaan en maakt de motor nu dus sluiting waardoor de voeding niet meer aan wil schakelen

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Net mijn acer aan de hartbewaking gelegd. De stroom reageert weer na een flash reset. Nu mijn harde schijf dus nog benaderen. Iemand enig idee. Hij herkent dus niets meer :-(

Verwijderd

vergeet die hd die gaat echt het echt niet meer doen...

als er echt belangrijke data opstaat kun je ff zoeken in de seach naar een data recoveryberdijf

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dode hardeschijf... En toen je die IDE-kabel verving heb je hem waarschijnlijk verkeerdom gedaan, veel PC's booten dan idd niet meer (heb t ook gehad met een P3 550 van een vriend). Trek die IDE-kabel eens los, dan zou je weer beeld moeten krijgen, met een error over het ontbreken van de hdd. Die HDD sloop je er trouwens maar mooi uit en stuur je terug naar de RMA van de fabrikant. Kloar! :)

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 17:08

crashtestdummy

Ajoeto member

Misschien dat een aspirientje helpt ;)

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Pagina: 1