Asus mobo: Muis en toetsenbord stoppen spontaan

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurd regelmatig dat de werking van muis en toetsenbord (gelijktijdig) uitvalt.
De rest van mijn pc werkt wel gewoon verder.
Mijn moederbord is een ASUS A7V333 met bios 1011.
Mijn broer heeft hetzelfde moederbord (met bios 1014) en heeft hetzelfde probleem.
Mijn OS is Windows 2000.
Verschillende VIA drivers (4in140 en 4in143) brachten geen oplossing.
Uitzetten en opnieuw booten is de enige remedie.
Wie kan me hiermee verder helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets heb ik ook eens gehad in UT...

Gebeurd dat in spellen of gewoon in Windows... het kan aan je drivers liggen van je videokaart.. teminste dat dacht ik dat ik eht zo heb opgelost toen ik daar last van had... toen had ik dacht ik andere drivers geinstaleerd of me hdd geformateerd en het hele zooitje er weer opnieuw opgezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een ATI Radeon van Gigabyte vga die ik regelmatig van de nieuwste (ATI) drivers voorzie. Met diverse verschillende drivers is het reeds voorgekomen. Mijn broer heeft overigens een Hercules (Radeon 8500) LE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

check eens in bij je hardware manager > usb root > of windows automatisch je usb in slaapstand kan zetten

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is gewoon ps2 aansluiting en geen usb. Gebeurd soms al meteen na het booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al geprobeerd te formateren/instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Is reeds gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook iets soortgelijks gehad. Eerst ging toetsenbord niet meer. Ander genomen, dat werkte wel en ander toetsenbord werkte op andere pc. Dan ging ook dat nieuwe niet meer, en daarna de muis niet meer. Dan nog heel even gewerkt en dan was het definitief gedaan. RMA met da ding, nieuw mobo gehad en probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Wat voor voeding heb je? Is de boel geaard, en zo nee, is de elektriciteit een beetje stabiel?

Als die goed is ben ik bang voor een kapot mobo.. Mobo maakt geen elektrisch contact met de backplate (kast)?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder klopt alles wel. Voeding (350 Enermax) is okay. Bij mij is hij niet geaard, bij mijn broer wel. Gemonteerd is de kast zoals het hoort.
Echter 1 rma probleem. Soms doet iet het soms niet. Is moeilijk te reproduceren. Tja en dan kunnen ze me toch moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
Mijn pa heeft dat ook.

hij heeft 2000 pro en gebruikt een usb hub.
Ik denk zelf dat windows gewoon blijft hangen, maar het lijkt of het gewoon draait.

Verwijderd

Topicstarter
D-Loc schreef op 13 november 2002 @ 18:14:
Mijn pa heeft dat ook.

hij heeft 2000 pro en gebruikt een usb hub.
Ik denk zelf dat windows gewoon blijft hangen, maar het lijkt of het gewoon draait.
Dat klopt niet helemaal. Als bijvoorbeeld aan het downloaden ben gaat dit gewoon door, Mijn muis en toetsenbord reageerd echter niet meer. Overigens heeft geen van beiden een usb aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik er uit ben.
Nadat ik mijn muis verwisseld heb heeft het probleem zich sinds 2 dagen niet meer voorgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Ik hoop dat ik dit topic mag gebruiken (ik maak niet graag nieuwe topics aan) om wat hulp voor mijn probleempje te vragen.
Al enige tijd heeft mijn computer (met een asus a7v333 moederbord) de neiging om aan te geven dat er geen toetsenbord/muis gevonden worden bij het opstarten.

Voordat hij dit deed gaf hij deze melding niet en startte windows gewoon door, alleen reageerde zowel de muis als het toetsenbord niet.

Dit gebeurt eigenlijk alleen als de stroom een tijdje van het systeem af is geweest of hij een aantal dagen niet is gebruikt. Het lijkt er wel op dat het systeem "even warm" moet worden, want na een x-aantal reboots start hij wel gewoon op.

Het vreemde is dat ik ondanks de "geen muis/keyboard" melding wel met f1 mijn bios in kan, en met del kan doorstarten (maar dan geen reactie krijg van muis/keyboard in windows).

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
Alvast bedankt (en als ik het ergens anders neer moet zetten zij het zo)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Al open je niet graag nieuwe topics, doe dit toch maar :P. Dit topic is bijna anderhalf jaar oud :o

Door dit topic te kicken kunnen er nu weer replies komen die reageren op anderhalf jaar oude reacties, en dat is niet handig :). Open gewoon een nieuw topic en verwijs daarin naar dit topic wat je gevonden hebt, maar waar de oplossing dus niet instaat.

Heb je de oplossing van een andere muis (of toetsenbord) trouwens al geprobeerd? ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.