Toon posts:

[contest] Korter dan dit om < en > te tellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Contestje doen?

Ik zoek de kortste manier om vanaf de commanline het aantal <'s en >'s in een file te berekenen. Met wat hulp van een vriend zijn we tot dit gekomen:

code:
1
perl -ne's/[^<>]//g;print;'<dump.html|wc

Iemand hier die 't nog korter kan? >:)

Je mag alles gebruiken wat je wil, sed, awk, perl, php....
Maar geen grote scripts die je dan 'a' noemt en vanaf de commandline runt natuurlijk.

Ben benieuwd ;)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Dus als ik mijn eigen taal schrijf met doel om < & > te tellen binnen een file, dan mag dat? (perl/php mag immers ook), maar als ik een script schrijf met dat doel, dan is dat _niet_ toegestaan :?
beetje flauw idd, maar ik wil wel weten of ik een kans maak >:)

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 21:49

NDF82

Doomed Space Marine

grep [<>] textfile

Heb ik nu gewonnen, of mocht het niet onder unix en varianten?

edit: niet goed gelezen ;)

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 18:04:
Hoi,

Contestje doen?

Ik zoek de kortste manier om vanaf de commanline het aantal <'s en >'s in een file te berekenen. Met wat hulp van een vriend zijn we tot dit gekomen:
Waarom de kortste en niet de beste?
Of de makkelijkste, flexibelste etc?
Maar geen grote scripts die je dan 'a' noemt en vanaf de commandline runt natuurlijk.

Waarom niet, dat is toch makkelijk?
Een script ala 'charcount.pl' dat een char als input pakt en een filenaam en vervolgens daar het aantal van die voorkomende chars in telt.

Verwijderd

Topicstarter
Glimi schreef op 12 november 2002 @ 18:11:
Dus als ik mijn eigen taal schrijf met doel om < & > te tellen binnen een file, dan mag dat? (perl/php mag immers ook), maar als ik een script schrijf met dat doel, dan is dat _niet_ toegestaan :?
beetje flauw idd, maar ik wil wel weten of ik een kans maak >:)
Ja ok, ik bedoel 'met gebruikmaking van de beschikbare tools'. En van die flauwe grappen als een script schrijven van 10 regels, dat script 'a' noemen en op je commandprompt 'a < htmlfile' te doen dat is natuurlijk niet korter dan mijn shellscript-dingetje ;)

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op 13 November 2002 @ 10:10:
[...]
Waarom de kortste en niet de beste?
Of de makkelijkste, flexibelste etc?
Ehm, omdat 't mij erom gaat of iemand misschie een nog kortere manier heeft :)
Het heeft dan wel geen nut ofzo, maar het is wel leuk om te zien of mensen nog kortere varianten kunnen bedenken. Ik dacht bijv met een perlscript al een eind te zijn, dat was 46 tekens lang, maar toen kwam die vriend van me met het door mij gepostte shellscript variant. De vraag is dus, wie maakt em nog korter ;)
Een script ala 'charcount.pl' dat een char als input pakt en een filenaam en vervolgens daar het aantal van die voorkomende chars in telt.
Ja, maar niet helemaal 't punt van mijn post. zoiets kan iedereen maken, maar het gaat mij erom dat 't zo klein mogelijk is. Niet dat 't handig is, maar 't is wel interessant om es over na te denken als je je toch verveelt ;)
Pagina: 1