[XP][NTFS!] PqRP partitie

Pagina: 1
Acties:

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
Ik heb de search al gebruikt, maar daar gaat het alleen over FAT(32) bestandssystemen, terwijl mijn probleem zich voordoet met een NTFS systeem.

Situatie: Ik keek voor de gein eens hoeveel vrije ruimte ik nog had (gewoon in windows) en het viel me op dat de totale capiciteit niet klopte. Ik installeerde PartitionMagic 7.0 PRO en ik zag dat ik was vergeten een EXT2 (linux) partitie te verwijderen. Aangezien ik die lege ruimte sonde vind, wilde ik die bij C: bijschrijven.
Ik start dus die wizzard en geef aan wat ik wel enzo. Wil ik opnieuw opstarten? Ja dat wil ik ( :) ).

Nadat hij aangaf dat het 'entire procces' op 5% was en hij daar na een uur nog op stond kon ik de conclussie trekken dat hij vast zat. Ik druk met tegenzin op de resetknop en wacht gespannen af en lees wat foutmeldingen.

Nu komt het gekke: Ik heb echt duidelijk gezegt dat hij de losse ruimte bij C: moest bijschrijven, maar D: is nu een PqRP partitie :( :'(

Wie kan dit laatste verklaren, maar nog beter, wie kan er een oplossing geven?

In de help-file staat dat ik de tech-support maar moet mailen en dat ga ik ook doen, als hier verder geen oplossingen verschijnen.

Zie het systeem uit mijn sig.

Verwijderd

Had je daarvoor ook al een D partitie? Zo nee, kun je die D dan niet gewoon wegknikkeren of converteren naar FAT32/NTFS?

• internetinfo
Ja, dat is nou juist het grote probleem. Dit is (was) mijn indeling:

C: 20 GB (OS:XP)
D: 90 GB (Films (50 GB), Games e.d.)
EXT2 (later ongebruikt) 10 GB (leeg)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:29

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Waar stond die ext2?
Voor of achter je D: partitie?
Als die erachter stond, (op eind schijf) dan moet partition magic die partitie verplaatsen naar voor de D: part. (als je hem bij C op wilt.)
En dat duurt lang, 90 gig moet er namelijk 10 gig verplaatst worden, waarschijnlijk had je gewoon een halve week moeten wachten totdat het klaar was.
Nu zit je met een corrupte partitie waar je denk ik nix mee kan, dus probeer een recovery programma om je data te recoveren, hoewel ik je weinig kans geef.

[ Voor 0% gewijzigd door Vae Victis op 12-11-2002 18:28 . Reden: typo's ]

Verwijderd

internetinfo schreef op 12 november 2002 @ 18:20:
Ja, dat is nou juist het grote probleem. Dit is (was) mijn indeling:

C: 20 GB (OS:XP)
D: 90 GB (Films (50 GB), Games e.d.)
EXT2 (later ongebruikt) 10 GB (leeg)
Ah, nu begrijp ik het ;)

Ja, ik denk dat je gewoon dikke pech hebt, omdat er bij Partition Magic altijd wordt gezegd dat je backups moet maken, voordat je met het programma gaat beginnen, omdat er altijd een kans is dat het dus mis gaat.

En voor de duidelijkheid, je kunt die D partitie niet benaderen?

• internetinfo
Hij stond erachter. En over wat jij zegt dat het zo ontiegelijk lang duurt, hij deed helemaal niets meer. Hij ging namelijk nogal rap naar de 5% (15 min) en toen bleef hij hangen. Hij ratelde niet meer, het HDD ledje bleef uit, helemaal niets meer. Ctrl+Alt+Del deed het ook niet meer.

Ik heb net EasyRecovery geprobeert en hij geeft dit steeds aan: "EasyRecovery was unable to recognize the file system."

Ik _moet_ de bestanden echt terug hebben. De Divx kunnen me aan mijn kont roesten, maar er stonden ook zéér belangrijke documenten op. Natuurlijk heb ik van de állerbelangrijkste wel back-ups, maar van veel ook weer niet :(

Edit: Nee Silverstar, D: is niet berijkbaar. Hij staat niet in My Computer en sommige icoontjes zijn nu ook wit op mijn desktop.

Er is alleen wel één vreemd ding. Ik heb gewoon 2 partities en nu dus maar 1. Maar hij begint met de CD-RW pas bij E:

code:
1
2
3
HDD: C:

CD: E: en F:

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
internetinfo schreef op 12 november 2002 @ 18:32:
Hij stond erachter. En over wat jij zegt dat het zo ontiegelijk lang duurt, hij deed helemaal niets meer. Hij ging namelijk nogal rap naar de 5% (15 min) en toen bleef hij hangen. Hij ratelde niet meer, het HDD ledje bleef uit, helemaal niets meer. Ctrl+Alt+Del deed het ook niet meer.

Ik heb net EasyRecovery geprobeert en hij geeft dit steeds aan: "EasyRecovery was unable to recognize the file system."

Ik _moet_ de bestanden echt terug hebben. De Divx kunnen me aan mijn kont roesten, maar er stonden ook zéér belangrijke documenten op. Natuurlijk heb ik van de állerbelangrijkste wel back-ups, maar van veel ook weer niet :(

Edit: Nee Silverstar, D: is niet berijkbaar. Hij staat niet in My Computer en sommige icoontjes zijn nu ook wit op mijn desktop.

Er is alleen wel één vreemd ding. Ik heb gewoon 2 partities en nu dus maar 1. Maar hij begint met de CD-RW pas bij E:

code:
1
2
3
HDD: C:

CD: E: en F:
Het sprijt me heel erg voor je, dat je al je data nu kwijt bent,
ik zou wat je kan vinden nog ff back-uppen, en dan een reinstall,
van XP, daarna je partities goed zetten,

me feels sorry 4 U

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

internetinfo schreef op 12 november 2002 @ 18:32:
Dan vroeg je waarschijnlijk te veel van Partition magic.
...... heel verhaal....
Tja backups ....

Ik zij net ook nog iets over recovery . O.o
Dat zou je dus kunnen proberen, verder lullig voor je maar je leert ervan.
Volgende keer dus deze geintjes niet doen voordat je een goeie backup hebt.

Verwijderd

zoek even op de PowerQuest site zelf. met PTEDIT ofzo kan je de partitietabel wijzigen om het juiste partitie-type aan te geven ipv de PQRP (PowerQuest Repair Partition).
Je zult bv de codes moeten weten voor fat12/fat16/fat32, ntfs, ext2, enzovoorts.

• internetinfo
Ik heb net even mijn vuisten kapot (tot "bloedens" toe) geslagen tegen de dichtstbijzijnde muur (eerlijk waar) omdat (a) ik gewoon zo stom was om niet meer back-ups te maken en (b) omdat ik nu gewoon alles kwijt ben :(

Weet iemand nog een goed recoverings programma dan? Geld speelt even geen rol, het mag van mij best €200 kosten, als het maar werkt.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Heb je fixmbr al geprobeert? eventueel kan je met de originele XP cd je partities herstellen.

Suc6

Meh ...

• internetinfo
Met fixmbr zet je het boot-systeem weer terug. Dat is handig als je een non-windows OS erop hebt gehad en weer gewoon puur windows wil hebben. Dit gaat ook niet om een boot partitie, maar om een extra partitie.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

internetinfo schreef op 12 November 2002 @ 18:48:
Ik heb net even mijn vuisten kapot (tot "bloedens" toe) geslagen tegen de dichtstbijzijnde muur (eerlijk waar) omdat (a) ik gewoon zo stom was om niet meer back-ups te maken en (b) omdat ik nu gewoon alles kwijt ben :(

Weet iemand nog een goed recoverings programma dan? Geld speelt even geen rol, het mag van mij best €200 kosten, als het maar werkt.
Use the search
bv: Getdataback for ntfs.
Is al een paar keer voorbij gekomen.
Staat wel in faq van OM dacht ik.
Probeer idd eerst een ptedit.

Als je ook even zoekt naar andere topics die over recovery gaan, misschien dat je daar een aantal bruikbare tips kunt vinden.

• internetinfo
BWHAAAAAAAAAHAHAHA YEESSSS. * internetinfo jumpt 200 KM de lucht in.

"Vae Victis" jij roelt de pan uit! Nog beter, jij gaat mijn sig in!

De waarde van de partitie stond op 3C. Nu wist ik dat dat 0C moest zijn, alleen niet _hoe_.

Er is wel het één en ander weg, pak hem weg 20 GB, maar het belangrijkste (doc's en Divx) is er nog.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Hardstikke mooi dat je je belangrijkste files weer hebt.

Maar over je sig, denk dat je beter BBL the 2ND erin kan zetten :)
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 18:47:
zoek even op de PowerQuest site zelf. met PTEDIT ofzo kan je de partitietabel wijzigen om het juiste partitie-type aan te geven ipv de PQRP (PowerQuest Repair Partition).
Je zult bv de codes moeten weten voor fat12/fat16/fat32, ntfs, ext2, enzovoorts.
Invervolg vaker een backup draaien he ;)

• internetinfo
Vae Victis schreef op 12 november 2002 @ 20:14:
Hardstikke mooi dat je je belangrijkste files weer hebt.

Maar over je sig, denk dat je beter BBL the 2ND erin kan zetten :)

[...]

Invervolg vaker een backup draaien he ;)
Het was ook maar een geintje over mijn sig, het is er alweer uit :z Maar ik wil jullie alsnog hartelijk bedanken, want deze files waren echt belangrijk.

Nog even extra informatie voor de search:

Maak met PartitionMagic een Rescue diskette (2 stuks). Wanneer hij klaar is met laden start hij automagiesch PartitionMagic, sluit dit af. Stamp de eerste diskette er weer in en tiep "ptedit". Ga nu naar de desbetreffende schijf en vervang "3C' door "0C".
Pagina: 1