Toon posts:

hoe kan ik met fdisk mijn hdd terug zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb volgens mij iets fout gedaan na xp.
want toen ik heb win 98 ingestalleerd en heb alleen maar voor c: schijf bij fdisk geactiveerd en rest nog niet.. en toen heb ik xp ingestalleerd en daarna heb ik fdisk nog wat veranderd hebt gemaakt. maar bleek later kan ik andere schijf niet formateren omdat is nfts is geen fat32 hoe kan ik terug zetten? kan ie niet meer, he? :(

Verwijderd

sorry maar hier bak ik helemaal niks van

wat heb je nou precies gedaan :?

je kunt geen FAT32 partitie maken van NTFS zonder data verlies als je dat soms bedoeld..
je kunt wel van een FAT32 partitie NTFS maken als je dat wilt (dat kan in windows XP met een commando die ik zo niet uit m'n hoofd weet)

Verwijderd

Zo joh, je moet je stembanden ff defragmenteren B)
Je kan NTFS omzetten in FAT32 met Partition magic, als dat is wat je bedoelt.

Verwijderd

kan partition magic ook omzetten zonder data verlies :?

fdisk iig niet die moet je eerst verwijderen als zijne non FAT partition (fdisk ondersteund geen NTFS toch ?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 18:02:
kan partition magic ook omzetten zonder data verlies :?

fdisk iig niet die moet je eerst verwijderen als zijne non FAT partition (fdisk ondersteund geen NTFS toch ?)
Klopt, Fdisk ziet em idd als Non-Fat partitie, maar het lijkt me een searchvraag, heb em in SM gezet, ik kan er geen wijs uit :?

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik kon niet verwijderen.. omdat die nfts is.. maar hoe kan ik ntfs omzetten in FAT32 met Partition magic?? en hoe gebruik met partition magic? volgens mij heb ikke niet :?

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
volgens mij jij niet helemaal snugger zijn :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 18:16:
ja, ik kon niet verwijderen.. omdat die nfts is.. maar hoe kan ik ntfs omzetten in FAT32 met Partition magic?? en hoe gebruik met partition magic? volgens mij heb ikke niet :?
Lerichie, ik raad je aan wat Faq's door te lezen, alsmede de search te gebruiken.
Er mag wel een bepaald nivo en eigen inbreng van je verwacht worden.
Omdat ik niet de kwaaiste ben: Partition magic kan je kopen in de winkel, en daar zit een handleiding bij. Dat is een heel eng boekje waar precies in staat wat jij moet doen, maar dan moet je het wel doorlezen.
Ik zou je aanraden om aan dit pakket te komen, en de handleiding door te lezen, dan kom je er vast wel uit :)

Verwijderd

Topicstarter
ok thx :)

hopelijk, kom ik nog eruit..

of als ik windows xp weer installeer, krijg ik de schijf weer terug.. want hier zie ik de schijf niet bij win 98. dus ik zit nu op win 98 :/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kan hier ook geen touw aan knopen.. :?
Maar wat ik tot zover heb begrepen lijkt me rijp genoeg voor www.beginnersweb.nl :)

Hier heb je alvast een paar inkoppertjes: Win98 kan géén NTFS lezen, deze wordt gezien als EXT-DOS (zie ook de FDISK FAQ). PartitionMagic heeft een uiterst n00bvriendelijke interface. Daarmee moet je je zeker kunnen redden ;)

Deze gaat iig dicht, omdat dit veel te wazig is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.