Toon posts:

[Beeldscherm] Flets beeld hoe instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hele tijd terug eens een 19" monitor gekocht bij de Aldi.
Ben er dik tevreden over alleen vind ik het beeld een beeje vlets ik heb men
brightness al bijna helemaal laag staan :? snap er niks van
weet iemand hoe ik hem het beste in kan stellen :?
Dus daarmee bedoel ik dus brightness contrast en eventueel de sterkte van de kleuren.
Weet iemand dit of heb je het zelf ook dan zou ik het graag horen

Verwijderd

Heb je al eens andere drivers voor je videokaart geprobeert? Het hoeft niet beslist aan je monitor te liggen.

Verwijderd

WTF? :X

Volgens mij kan je (volgens de rest van je tekst, dat de brightness te laag is enzo) niet veel aan doen... Misschien met je nVidia drivers in Windows (als je een nVidia kaart hebt) kan je het met de detonators aanpassen

Verwijderd

Is een vlet niet een boot? Jij bedoelt waarschijnlijk gewoon flets. Dit kun je ook in windows zelf regelen. In je ATI menu'tje

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ajb niet alleen om ff een typo aan te wijzen zo'n post neerzetten. Probeer de starter dan iig te helpen. Je hebt al een stuk toegevoegd :)

Maar iig heb ik in de titel ff vlets --> flets aangepast, in de post moet je het zelf ff doen.

Dan nu over je probleem: Andere drivers voor je videokaart proberen idd, en als je echt een videokaart probleem wil uitsluiten kan je de monitor op een andere pc aansluiten en kijken of het dan ook zo is. Als het dan ook zo blijft zal je het met de brightness en contrast instellingen moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 17:46:
Heb je al eens andere drivers voor je videokaart geprobeert? Het hoeft niet beslist aan je monitor te liggen.
Ik had hiervoor een G-force 2 Mx 400 en die deed dat ook al alleen begin ik me der nu aan te ergeren en krijg er hoofdpijn van als ik er lang achterzit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 17:49:
[...]

WTF? :X

Volgens mij kan je (volgens de rest van je tekst, dat de brightness te laag is enzo) niet veel aan doen... Misschien met je nVidia drivers in Windows (als je een nVidia kaart hebt) kan je het met de detonators aanpassen
Ik heb dus een Radeon 9700 Pro dus daar heb ik niet zo veel aan

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Zet eerst je eens contrast omhoog.

Misschien een driver die je in kan stellen in je beeldscherm eigenschappen.

Of wellicht...
[Expert mode]
Mocht het niet helpen kan je als je het aandurft de monitor openen en bij de hoogspanning op zoek gaan naar een soort Potmeter, je ziet vaak alleen maar een plek waar jij je schroevendraaier in kan stoppen om hem bij te stellen. Die verdraai je dan een kant op (kan 2 kanten zijn) en test het geheel. Meestal is een klein beetje al genoeg. Als er iets bij staat dan zal het iets van screen zijn. (niet focus) Maar nogmaals alleen als je het aandurft, bij twijfel niet doen!!!! Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dan een van mijn mede tweakerts er iets aan over zou houden.

[/Expert mode]

Succes

Meh ...

Verwijderd

Heb je de brightness en contrast al eens met de monitor en de drivers veranderd?

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op 12 november 2002 @ 17:54:
Zet eerst je eens contrast omhoog.

Misschien een driver die je in kan stellen in je beeldscherm eigenschappen.

Of wellicht...
[Expert mode]
Mocht het niet helpen kan je als je het aandurft de monitor openen en bij de hoogspanning op zoek gaan naar een soort Potmeter, je ziet vaak alleen maar een plek waar jij je schroevendraaier in kan stoppen om hem bij te stellen. Die verdraai je dan een kant op (kan 2 kanten zijn) en test het geheel. Meestal is een klein beetje al genoeg. Als er iets bij staat dan zal het iets van screen zijn. (niet focus) Maar nogmaals alleen als je het aandurft, bij twijfel niet doen!!!! Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dan een van mijn mede tweakerts er iets aan over zou houden.

[/Expert mode]

Succes
Dat vind ik weer een beetje teveel van het goede :(
Maar ik hem wel weer wat bijgeleerd wist niet dat er een potmeter in je monitor zat :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 17:55:
Heb je de brightness en contrast al eens met de monitor en de drivers veranderd?
Ik ben al een hele tijd aan't klooien geweest met de brightness en contrast
men contrast staat nu hoog en men brightniss staat heel laag :?

Ik heb volgens mij eens gehoord dat je het beste je monitor ik kon stellen door alles laag te zetten en dan steeds een stukje hoger te zetten is dat zo :?
Of weet iemand anders een goed manier om dit teveranderen

• Twarp

Twarp

just grin...

Oke dat is dan duidelijk, zoek anders voor van die schermen die je voor je beeldscherm kan zetten om het contrast te verbeteren. En waarvan mensen zeggen dat het schadelijke straling tegen zou houden.. (hahahahaha hmmmmpffff) die kan dat wellicht een beetje beter maken.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op 12 november 2002 @ 18:05:
Oke dat is dan duidelijk, zoek anders voor van die schermen die je voor je beeldscherm kan zetten om het contrast te verbeteren. En waarvan mensen zeggen dat het schadelijke straling tegen zou houden.. (hahahahaha hmmmmpffff) die kan dat wellicht een beetje beter maken.
Ik weet dat ik nou makkelijk doe maar weet je zo ook waar ik dat kan downloaden dan :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 18:03:
[...]

Ik ben al een hele tijd aan't klooien geweest met de brightness en contrast
men contrast staat nu hoog en men brightniss staat heel laag :?

Ik heb volgens mij eens gehoord dat je het beste je monitor ik kon stellen door alles laag te zetten en dan steeds een stukje hoger te zetten is dat zo :?
Of weet iemand anders een goed manier om dit teveranderen
Je kan het met je monitor menu instellen maar ook in windows. Je monitor menu zijn de knopjes op het scherm.

In windows moet je met de rechtermuisknop op je bureaublad klikken, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, daar ff zoeken.

Heb je het al bij die beide veranderd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee daar wil het me ook niet mee lukken :(

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik drivers voor men monitor vandaan kan halen.
En heeft het veel nut of je drivers van je monitor gebruikt of dat je minitor staat als plug and play?

• Twarp

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 18:13:
[...]

Ik weet dat ik nou makkelijk doe maar weet je zo ook waar ik dat kan downloaden dan :*)
Bij diverse elektronica zaken en anders bij de pc handel, kantoorboekhandel wil zeook nog wel eens hebben. Het is geen software, maar hardware. Zie het maar als een soort glasplaat met een tint.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Bij men ouder G-force 2 van Leadtek zat een soort programmatje waarmee je je beeld in moest stellen zodat je bijvoobeeld net het derde poppetje niet meer kon zien maar ik weer niet meer waar ik dat gelaten heb is daar ook niks voor voor een Radeon 9700 dat je hem daar op af kan stellen :?
Pagina: 1