Toon posts:

[Asus a7v133] Welke cpu max

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is misschien niet de goeie afdeling maar ik gok het erop :)

ik heb nu een asus a7v133 met 266fsb en een amd athlon 1.2 (266). Aangezien de cpu's steeds harder gaan en de rest steeds goedkoper word dacht ik misschien aan een iets hogere cpu.

Probleem: tot hoever kan ik gaan :)

Volgens De asus product pagina gaat ie tot 1.3ghz maar ze passen die tekst nooit aan en vaak worden er na een bios update meer mhz suported.

Iemand toevallig hetzelfde bordje met een hogere cpu of iemand die een idee heeft waar ik het kan opzoeken?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kzou zeggen, kijk in het boekje van je mobo...
En anders gooi je er een nieuwe bios op...

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:41

Q-bone

Dusss...

ik heb er een athlon 1400 in, maar kan ook gewoon een xp in met de nieuwste bios hoor:)

bla?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

FastBunny

Give it the Works !

Zoek eens naar A7V133 dan krijg je een hoop topics hierover. Alleen met bepaalde revisies van je bord kan je een Athlon XP gebruiken anders is het max een Athlon 1400.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Q-bone schreef op 12 November 2002 @ 17:43:
ik heb er een athlon 1400 in, maar kan ook gewoon een xp in met de nieuwste bios hoor:)
Je moet kijken op je moederbord. Kijken welke versie je hebt. Pas vanaf "1.05." (let op de '.' achter de 5) ondersteunt je AsusA7V133 officieel de XP processoren. Als je geluk hebt doet ie het ook bij een lagere revisie, maar daar ben je dus niet zeker van.

Als je geupgrade hebt, kan je het dan melden? Ik heb namelijk dezelfde mobo (rev 1.04) en wil ook graag upgraden, maar weet nog niet waarheen :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Ja je moet heel erg goed letten op dat nummer:=)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.asuscom.de/sup...aq085b_CPU_Upgrade_II.htm

tabel met overzicht welke ondersteund worden, nu alleen nog ff tjekken welk revisie nummer ik heb :)

Verwijderd

Add support for AMD Athlon XP CPU(PCB ver. must be 1.05. or above, if ver. less than 1.05.,it would not be support with those CPU.)

Sjeisse! Ik heb 1.05 zonder 't puntje....})

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2002 18:07 . Reden: ... ]

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 18:05:
Add support for AMD Athlon XP CPU(PCB ver. must be 1.05. or above, if ver. less than 1.05.,it would not be support with those CPU.)

Sjeisse! Ik heb 1.05 zonder 't puntje....})
ik d8 dat je alleen bios 1008 of hoger nodig had.
anders haal je cpu bij mycom ,kun je hem altijd omruilen :)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Dat met die punt is een beetje onzin. Je kunt het vaak oplossen door bij een lagere revisie de CPU in te stellen door met de jumpers te gaan werken ipv Jumperless. Dan lopen die nieuwe XP's in een keer wel, zelfs op de 1.04 dacht ik. Ik heb er zelf namelijk ook een en ga er denk ik een 1800+ in gooien.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08

AcouSE

Swedish Chef

FF op de Asus website kijken + zoeken?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.