[PICS] Gepolijst waterblok + coldplate

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Topicstarter
Adminbreak:
Plaatjes omgezet naar links i.v.m. de grootte van de pics (~350K/stuk)

Beter laat dan nooit. Ik had de pics nog steeds beloofd, maar vergat ze telkens te posten. Bij deze dus. Trek zelf je conclusies maar :)

Met flits, om em mooi te laten glimmen!
WC1.jpg

Lekker dichtbij...
WC2.jpg

Nomaals lekker dichtbij, maar nu met een vreemd verschijnsel in de spiegeling :P
WC3.jpg

En nog een laatste om het af te maken.
WC4.jpg

Wat er ook bij is gekomen zijn de 4 schroeven om de coldplate tegen het waterblok aan te trekken.

Helaas is mijn peltier gesneuveld. Ik wil er ooit wel weer aan beginnen, maar heb het er iets te druk voor op het moment.

edit:

Even gethumbt

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2002 10:25 ]

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• PD2JK
  • Laatst online: 19:30

PD2JK

ouwe meuk is leuk

kun je niet even resizen? Ik zit hier nog met 1024x

edit:

ok thx! Leuke spiegeltjes B)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mooi, maar ik heb geen 1600X1200 @ windows :(

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Zag het al toen ik gepost had. Heb ff thumbs gemaakt. :D

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:11
netjes, ik zou effe in je titel 56k6 alert laten zetten en ze risizen

• Venxir
  • Laatst online: 15:37
ff resizen dna kan ik het toch wel beter zien dan alleen koper ;)

If it aint broke, fix it till it is!

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 08:06

KeesV

Zonder titel

:9~ :9~ :9~ Zoiets moet ik ook maar eens gaan maken.....

Die 2e en 3e foto hebben ook nog wel iets artistieks .... :+

Ik doe niet aan sigs

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 21:53

Mad_Demon

de dokter

Dat wil ik ook :9~

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

geil!! hopen dat ik mijn nieuwe blokje ook zo mooi ken opoetsen.
btw hoe zit het blokje beverstigd?

Verwijderd

En opnieuw vind ik dat MOL asociaal bezig is: véél te grote foto's (350KB!), vier keer hetzelfde soort plaatje, en ook nog zo donker en wazig als de pest. :(

Neem scherpere en heldere foto's.
Zet ze om in JPG van max 50KB.
Of maak er 10KB thumbnails van.

Ik blijf erbij:
GoT zou een regel moeten invoeren: plaatjes maximaal 50KB (of 75KB of what ever), en grotere plaatjes alleen als thumbnails.
Waarom gebeurt dat niet?

Verwijderd

en waar is de uitleg over hoe je ZO'N MOOI resultaat kan krijgen ? :+

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
augustus: Meld het maar bij een modje. Als die het er niet mee eens zijn edditen ze mijn post maar, dat er alleen nog links staan ofzo.... Ik kan niet resizen. Heb alleen ACDSee... Verder zijn de pics niet door mij genomen en ook niet met mijn camera (want die heb ik ook niet). Verder heb ik de beste eruit gekozen en hoor ik niemand klagen over de kwaliteit.

Mr.ChronoM: Hier dan de uitleg. Tenminste voor zover ik het weet. Ik heb het uiteraard laten doen :P
Je pakt een glasplaat met daarop een velletje schuurpapier. Je begint met een grove korrel en gaat door tot korrel 1500 ofzo. Telkens fijner schuurpapier. Wat je nog kan doen is het schuurpapier nat maken, dat werkt makkelijker.

Daarna is hij gepolijst. Hoe dat precies gedaan is weet ik ook niet. De enige dingen die ik polijst doe ik met een borstel van 15cm doorsnee ofzo. Waar dit mee gedaan is zou ik ff moeten vragen :)

Verwijderd

Ik ben er ooit eens in geslaagd om iets bijna perfect vlak te maken en toch ook wel wat glans te geven (met heel fijn schuurpapier op de methoden van hierboven) maar echt spiegel effect kom ik nooit bij :(

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 20:13

Chop2000

Vroem

wat zie ik in die weerspeigeling van die coldplate? (wat daar aan de muur hangt)

niks

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 21:10
ik denk iets van stickervellen oid...

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Smooth 8-)

iStockphoto

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
w00t :)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Ziet er erg netjes uit. Daar is zeker wel wat tijd in gaan zitten

Verwijderd

Zo is de onderkant van mijn Imhotep blokje dus ook. Ziet er goed uit MOL ;)

Edit: nu de bovenkant nog :X ;)

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33
Nice job.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zozo, dat glimt lekker *D

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Heeft dit ook nog effect op de cooling of is dit alleen mooi?

Verwijderd

Pnhers schreef op 12 November 2002 @ 22:28:
Ligt eraan hoe glad het eerst was. Het heeft 100% zeker effect, maar of het meetbaar is ligt dus aan de situatie ervoor. Ik MOL zn geval is het gewoon een vereiste om het te doen. Met peltiers ben je wel gek als je het niet doet. Dat vind ik tenminste. Als je toch bezig bent, dan ook meteen maximaal.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Chop2000 schreef op 12 november 2002 @ 18:26:
wat zie ik in die weerspeigeling van die coldplate? (wat daar aan de muur hangt)
vandijk schreef op 12 november 2002 @ 18:35:
ik denk iets van stickervellen oid...
Zijn inderdaad stickervellen. Van Troy Lee design. Zijn dus stickersets voor de helm of scooter/motor.
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 21:58:
Zo is de onderkant van mijn Imhotep blokje dus ook. Ziet er goed uit MOL ;)

Edit: nu de bovenkant nog :X ;)
De bovenkant moet ik nog steeds een keer met koperpoets onder handen nemen. Als je na gaat denken over hoe vaak dit aangeraakt is met vette vingers enzo, dan ziet het er imo nog best mooi uit aan de bovenkant!!

Waar kan ik koperpoets kopen trouwen??
Pnhers schreef op 12 november 2002 @ 22:28:
Het heeft bij mij zeker effect gehad. Nadat ik een keer bij Dabit ben geweest voor mijn voltage mod heeft hij mij aangeraden om dit te doen.
Mijn stressed temp is van 55 naar 47 graden gegaan. Daarbij was de kamertemp 1 graadje lager. Voor de mensen die de stressed temp hoog vinden. Dit is zonder peltier en met 2.08 Vcore...

Verwijderd

-=MOL=-: voor het resizen van plaatjes zijn zat tools te krijgen. Een goed werkend freewaretooltje is bijvoorbeeld The GIMP. Bijna Photoshop (maar niet helemaal). Daar doe ik ook 90% van mijn plaatjeswerk mee.

Hou 't leuk voor iedereen, en resize de plaatjes in het vervolg naar 500x400 pixels oid, en save ze met JPEG kwaliteit 40 ofzo. Voordat je ze post dus :)
(het neerzetten van een size in de [ img ] link maakt de plaatjes zelf niet kleiner; alleen de client resized ze voor je. Het downloaden duurt dus nog even lang)

Verwijderd

zeer geinig joh :P

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

FF snel vraagje tussendoor ,gebruiken jullie Braso ofzo iets om het koper te poetsen ?
Ik wil vandaag me koper ook es onder handen nemen ,en vond toevalig zo'n blikje Braso..
Topic starter ,het ziet er erg gelikt uit allemaal :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

@MOL. Ik weet niet waar je koperpoets kan krijgen.. Blokker ofzo??

@Speedy-J. Ik zou alleen koperpoets gebruiken voor de bovenkant. Onderkant heb ik gedaan met commandant nr4. Werkt wel goed dat spul.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 10:32:

@Speedy-J. Ik zou alleen koperpoets gebruiken voor de bovenkant. Onderkant heb ik gedaan met commandant nr4. Werkt wel goed dat spul.
Ik heb hier commandant no4 (groene blikje) en geeft verschrikkelijke krassen onder aan me blok,het blok is gepolijst op een plexi plaat van ruim 1CM dik
Heb ik te hard gedrukt ofzo ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 10:20:
-=MOL=-: voor het resizen van plaatjes zijn zat tools te krijgen. Een goed werkend freewaretooltje is bijvoorbeeld The GIMP. Bijna Photoshop (maar niet helemaal). Daar doe ik ook 90% van mijn plaatjeswerk mee.

Hou 't leuk voor iedereen, en resize de plaatjes in het vervolg naar 500x400 pixels oid, en save ze met JPEG kwaliteit 40 ofzo. Voordat je ze post dus :)
(het neerzetten van een size in de [ img ] link maakt de plaatjes zelf niet kleiner; alleen de client resized ze voor je. Het downloaden duurt dus nog even lang)
Ok, komt goed... :)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:53
Schuurpapier ??? ik heb hier een polijstmachine staan (je weet wel met z'n stoffen rol)veel makklijker en veel beter resultaat alleen heb ik nog geen watercooling dus ikk heb het nog niet geprobeerd met een koper koelblok. ik gebruikt dat ding meettal om alu delen van brommers te polijsten .werkt ook prima met koper.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Da_Drake schreef op 13 November 2002 @ 10:48:
Schuurpapier ??? ik heb hier een polijstmachine staan (je weet wel met z'n stoffen rol)veel makklijker en veel beter resultaat alleen heb ik nog geen watercooling dus ikk heb het nog niet geprobeerd met een koper koelblok. ik gebruikt dat ding meettal om alu delen van brommers te polijsten .werkt ook prima met koper.
Daar gaat het wel heel mooi van glimmen, maar kijk wel uit als je zo'n ding gebruikt! Als je het verkeerd doet kan je namelijk een holte in je blok polijsten en voor warmtegeleiding is vlakheid nog altijd belangrijker dan gladheid.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Kookgek
  • Niet online
Ziet er mooi uit! Vraagje: waar heb je de slangpilaren vandaan?

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Slangpilaren???

Als je de aansluitingen op het waterblok bedoeld. Die zijn standaard van Dangerden zo.

• Kookgek
  • Niet online
Sorry, is helder. Ik had even niet door dat het een standaard blok was! excuse moi :)

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zoals demoniac al zei is het belangrijkste het 'lappen' zodat je een perfekt recht vlak krijgt.

Ik zie veel mensen die het met een polijsttol of dremel doen en dan krijg je wel een superglimmend resultaat maar of het ook 100% vlak is, is dan nog maar vraag. Bij een niet helemaal vlak resultaat is een gepolijst oppervlak alleen maar nadelig voor het kontakt tussen blok en chip.

Doe het zelf op een stuk glas met watervast schuurpapier oplopend tot korrel 1000 of 1200 (als je dat kan krijgen) en afmaken met commandant 4 of koperpoets.

Als je niet aan een echt fijne korrel kan komen; 2 stukken watervast schuurpapier tijdje tegen elkaar schuren (1 stuk even vastplakken op glas en het andere stuk om iets anders vlaks klemmen anders wordt het onregelmatig) en je hebt een mooi glad stuk schuurpapier voor de laatste haal.

Maar het ziet er lekker uit moet ik zeggen. (Nadat ik de pics had verkleind met Irfanview: 10x beter dan ACDSee, doet meer, is makkelijker en gratis >:) )

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Het blok is niet met de dremel ofzo gepolijst. Ik heb het iemand laten doen die er al jaren ervaring mee heeft. Verder heb ik hem er dus op gewezen dat vlak belangrijker is dan spiegelen. Hij vond het zo wel mooi geworden en het resultaat is er ook wel naar dacht ik zo!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
mijn fijnste schuurpapier komt van de auto-onderdelen handelaar. Voor de lak enzo. Daar hadden ze tot 1200 terwijl de verfhandelaar maar tot 600 ging. Misschien een nuttige tip voor iedereen die niet zo'n hoge korrel kon vinden.

Verwijderd

Iedere Windows-gebruiker heeft MS-PAINT.
Daar kun je mee resizen: afbeelding>uitrekken/hellen (en dan dus niet uitrekken, maar verkleinen! Van 100% naar 80% in grootte geeft bij mij een vermindering in de hoeveelheid data van 60%. 240KB wordt 80 KB).
Ook kun je met Paint of ACDSee of Irfanview of whatever de achtergrond wegsnijden: dat scheelt weer een hoop (overbodige!) data.

Hier een voorbeeld van hoe iedereen het zou moeten doen:

nieuws: Tyan zet 400MHz Radeon 9700 Pro op de markt

Dus thumbnails, en links grotere plaatjes.
(En die grote plaatjes zijn heel duidelijk, en toch slechts 80KB groot! Hoe bestaat het!).

Verwijderd

Ik heb van het eerste plaatje de donkere achtergrond wegggesneden (met ACDSee) en hield toen 28KB over. Toen heb ik het naar 80% verkleind met Paint en hield toen 24KB over. Van de 350KB!

Afbeeldingslocatie: http://image1ex.villagephotos.com/pubimage.asp?id_=1000785

(Hopende dat villagephotos linken toestaat!! Anders misschien deze: http://www.villagephotos.com/viewpubimage.asp?id_=1000785 of deze http://image1ex.villagephotos.com/extern/1000785.jpg )

• Demo
  • Registratie: Juni 2000

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb 'm net in een ander topic gepost, dus hij zit nog in m'n Ctrl-V: How-to

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Nou augustus bedankt hoor :)

Verwijderd

augustus: nu weten we wel weer dat je een hekel hebt aan grote plaatjes (ja, ik zit ook op 33k6). De plaatjes die ik post zijn overigens nooit groter dan 30-50K.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 13:46:
augustus: nu weten we wel weer dat je een hekel hebt aan grote plaatjes (ja, ik zit ook op 33k6). De plaatjes die ik post zijn overigens nooit groter dan 30-50K.
33k6 :? waarom koop je dan niet even een 56k6 modempje ? dan kan je meer uit je telefoon lijn halen :)

Verwijderd

dat ziet er niet slecht uit :9 hoe heb jij die gaten zo netjes gekregen :?

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Welke gaten doel je precies op??

De 4 gaten voor bevestiging aan het mobo zaten al in het waterblok. In de coldplate heb ik ze geboord.

De 4 andere gaten, die voor de bevestiging van de coldplate aan het waterblok zijn op een kolomboormachine gedaan voor het waterblok. Idem voor de coldplate, alleen een mm kleiner, omdat daar schroefdraad in getapt moest worden. Dit zijn opzich makkelijke handelingen zolang je het goede gereedschap hebt.

Als het moet kan ik zelfs alu gaan lassen (tenminste laten lassen)...

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 10:32:

Ik heb een blikje koperpoets bij de Boni gekocht, jawel bij de Boni. En het werkt prima! die rommel stinkt trouwens wel verschrikkelijk.
Met dat dat spul ktijg je ook net zo'n spiegel iig

systeem specs

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Ehm, wat is de Boni?? :?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
-=MOL=- schreef op 12 november 2002 @ 17:19:
<font color="red">Adminbreak:<br>Plaatjes omgezet naar links i.v.m. de grootte van de pics (~350K/stuk)<hr></font>

Beter laat dan nooit. Ik had de pics nog steeds beloofd, maar vergat ze telkens te posten. Bij deze dus. Trek zelf je conclusies maar :)

Met flits, om em mooi te laten glimmen!
WC1.jpg

Lekker dichtbij...
WC2.jpg

Nomaals lekker dichtbij, maar nu met een vreemd verschijnsel in de spiegeling :P
WC3.jpg

En nog een laatste om het af te maken.
WC4.jpg

Wat er ook bij is gekomen zijn de 4 schroeven om de coldplate tegen het waterblok aan te trekken.

Helaas is mijn peltier gesneuveld. Ik wil er ooit wel weer aan beginnen, maar heb het er iets te druk voor op het moment.

edit:

Even gethumbt
WAt heb je gebruikt om hem zo mooi te laten glimmen :P ik heb er haast een
8) voor nodig. Ik ga em dan ook maar eens mooi oppoetsen. PLZ TELL ME _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:52

aKra

Intentionally left blank.

Leuk leuk leuk, glimmen :) :*)

Intentionally left blank.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Astennu schreef op 15 november 2002 @ 09:22:
[...]

WAt heb je gebruikt om hem zo mooi te laten glimmen :P ik heb er haast een
8) voor nodig. Ik ga em dan ook maar eens mooi oppoetsen. PLZ TELL ME _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Opzich zou je kunnen proberen om ff het topic door te lezen. Er staat zelfs een link naar een guide om dit te doen....

Pagina: 1