Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Interrupt ReQuest
de volgorde van voorrang in een systeem
de volgorde van voorrang in een systeem
Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD
Heb naelijk ook die SB live + A7V probleem en iedereen heeft het erover, dan zou het dus handig zijn als ik wist wat het is, kan ik zelf kijken of ik het kan uitvogelen.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Een uitbreidingskaart neemt interne PC-ressources in beslag, vandaar dat ze een een unieke interrupt-lijn (IRQ) krijgen, geïdentificeerd door een nummer, waarover het apparaat kan worden aangesproken.
Als verschillende kaarten dezelfde IRQ delen, kan dit conflicten veroorzaken.
Als verschillende kaarten dezelfde IRQ delen, kan dit conflicten veroorzaken.
HHHM, en hoe kan ik dat zo instellen dat ze niet delen, of is dat onmogelijk, zullen er altijd kaarten zijn die ' delen' ???
Russian Blue Neji
Kate Bush
als je in windhoos werkt kun je per device de irq's veranderen:
system properties->device manager-> betreffende device->tabblad resources-> interrupt request. daar kun je het (beperkt )veranderen.
system properties->device manager-> betreffende device->tabblad resources-> interrupt request. daar kun je het (beperkt )veranderen.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
net zoiets als IRC alleen dan geen Chat, maar Quatsch
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
ik heb volgens mij nog nooit iets werkend gekregen door de irq's (en adressen) handmatig te veranderen. windows zoekt dit altijd zelf uit
helaas is et soms noodzakelijk, en natuurlijk moet et mogelijk zijn om zo een probleem te verhelpen
wat ik doe is meestal de apparaten uit zetten die conflicten veroorzaken (dit is natuurlijk wel een houtje touwtje handeling)
helaas is et soms noodzakelijk, en natuurlijk moet et mogelijk zijn om zo een probleem te verhelpen
wat ik doe is meestal de apparaten uit zetten die conflicten veroorzaken (dit is natuurlijk wel een houtje touwtje handeling)
Met een IRQ (Interrupt ReQuest), de naam zegt het eigenlijk al, kan je de cpu even met zijn huidige taak laten stoppen (interrupteren) om iets belangrijkers uit te voeren, de zgn. interrupt service routine.
Zodra die daar mee klaar is gaat ie gewoon weer verder waar hij was gebleven.
Zodra die daar mee klaar is gaat ie gewoon weer verder waar hij was gebleven.
Yamaha MT-09
Pagina: 1