Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] begin / idee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu ook bezig om een nieuwe casemod te maken hierin moet het volgende komen

2 x mobo
2 x amd 1900 xp
2 x voeding
7 x hd (6x 80 1 x 60)
1 x burner

nu zag ik deze post van iemand

[rml][ CM] Houte SysteemKast[/rml]

en nu is mijn vraag zullen die mobo`s elkaar storen ? zo ja hoe verhelp ik dat ?

en storing van buiten af kan ik toch welk met wat folie verhelpen

o en verder nog als ik dan alle contact punten die normaal aan het metaal van de kast vast zitten nu eens verbind met elkaar en de voeding is dan alles geaard ?

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
denk niet dat ze elkaar heel er zullen storen maar nou zou ik graag willen weten hoe ga je twee mobo's op 1 cd burner aansluiten?

of ga je resettim na apen zou dan wel ff toestemming vrage aan hem

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
bphderuyter schreef op 12 November 2002 @ 18:03:
denk niet dat ze elkaar heel er zullen storen maar nou zou ik graag willen weten hoe ga je twee mobo's op 1 cd burner aansluiten?

of ga je resettim na apen zou dan wel ff toestemming vrage aan hem
Wa is dat nou voor klets? Staat er een copyright op dan? Waarom heb je daar toestemming voor nodig :? :? :?

En je sluit natuurlijk 1 burner op 1 moederbord aan. Maar ik denk niet dat ze elkaar storen hoor :)

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 16:44:
ik ben nu ook bezig om een nieuwe casemod te maken hierin moet het volgende komen

2 x mobo
2 x amd 1900 xp
2 x voeding
7 x hd (6x 80 1 x 60)
1 x burner

nu zag ik deze post van iemand

[rml][ CM] Houte SysteemKast[/rml]

en nu is mijn vraag zullen die mobo`s elkaar storen ? zo ja hoe verhelp ik dat ?

en storing van buiten af kan ik toch welk met wat folie verhelpen

o en verder nog als ik dan alle contact punten die normaal aan het metaal van de kast vast zitten nu eens verbind met elkaar en de voeding is dan alles geaard ?
oke,

je mobo's gaan niet storen met erlkaar, tenzij je ze op elkaar plakt oid :+

maar nog iets, hoe ja je 1 cd fikker aansluiten @ 2 mobo's :?
en hoe komt het er presies uit te zien?

pics ook he ;)

idd suc6

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 11:09

Guldan

Thee-Nerd

tjah ik las ergens in een topic dat je met scsi kaarten een cd-rom kon delen. Natuurlijk kan dit ook met een fikker..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
ne ne ik bedoel dat ik dit alles in een case ga proppen
:D
nee ik wil een houte case maken met aan bijde kanten tegen over elkaar een amd 1900 +
en dan in het midden de hd`s opstapelen en dan die verspreiden over de 2 pc`s het is dus zo dat als ik naar een lan ga de een als server zal dienen en de andere als game pc dus de een zal 4 x 80 gig hebben en de andere 2 x 80 en 1 x 60 + 1 x fikker :D

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52

spacy

+++

als je in rackmounts kijkt zitten de bordjes ook heel dicht bij elkaar,
en jij gaat ze al een stuk verder van elkaar verwijderen,
owkee zonder een laag metaal, maar dat gaat echt geen probleem worden hoor,
anders zou je videokaart toch ook gestoord worden door je mainbord ?

waarom met zo'n opstelling maar 1 fikker ?
lijkt me toch handig om er minstens 2 in te hangen of een extra cd/dvd, als je de rest van de configuratie ziet.

met 2 amd en 3 hd's wordt een houten kast natuurlijk wel lekker warm binnen in,
maar daar zul je wel aan denken. het is iig een stuk stiller als een metalen kast.

Verwijderd

Topicstarter
nou mmm er komen 6 hd`s van 80 gig in waarvan er 4 op de ene mobo aangesloten wordt en dan dient hij dus voor server daarna heb ik dus een andere amd dient dan voor gaming
daarop komen dan 2 x 80 gig hd`s 1 x 60 gig en 1 x 40 speed fikker btw. buiten de kast komen dus metale platen met profiel een soort van flight case idee :D

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
je kunt de cd fikker heel makkelijk delen, gewoon een netwerk kaartje in beide pc's, croslink kabel er tussen , netwerkverbinding maken en cd rom delen

lekker goedkoop voor 20 euro netwerkkaartjes en dan nog 20 cm kabel

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Topicstarter
ja er zitten ook 3 nic`s in de server en 2 in de game pc :D er komt aan de binnenkant van de case een crosslink verbinding :D
moet nog kijken hoe ik dat doe of ik de cross cable direct op de 2 nic`s doe solderen :D of zo
er komen dan ook nog hd leds voorin de case maar ik moet eerst kijken of ik de hd`s niet met elkaar kan laten werken want die hd led`s worden via pin 39 aangestuurd en dan moet ik die op de pin 39 en de + 5 volt dan werkt het individueel maar door die ata kabels die er nog in hangen dan gaan die dus met elkaar werken dus bij beide hd`s gaan de lampjes dan branden ik heb al geprobeerd om de kabel los te maken (pin 39 dan en dan de hd erin maar dan ziet hij de hd soms niet

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Tuurlijk gaat dit niet storen. Anders zou je mobo of je pci kaarten hier ook wel last van hebben als er maar 1 in zit. Het is heel goed mogelijk om een houten kast te maken hoor. over storing hoef je, je echt geen zorgen te maken. Zeker niet van het 2 moederbord. Als je het echt 100% storings vrij wil maken kun je bijv kippengaas aan de binnenkant van je houten kast doen zodat alles helemaal afgeschermt is van straling van buiten af. Al lijkt me dit niet nodig. Ik heb hier zelf ook een computer in een houtenkast staan met een uptime van nu al ruim een maand.

Verwijderd

Topicstarter
lol 1 maand wat doe je met die pc ?

Verwijderd

Topicstarter
plan is een beetje gewijzigt :D :D
mijn vader kwam met het idee om een frame te lassen :D dus nu komt er een staal frame of ijzer frame met alluminium platen leet :D deze zal dus nog wel al de bovengenoemde onder delen bevatten

Verwijderd

Topicstarter
zit nu ook sterk te denken om een wc systeem voor bijden te gebruiken maar hoe ?
i need some help met dat :D is een water koel systeem goed genoeg om 2 systemen te koelen (beide amd 1900)

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

ik heb ook 1 vraag geld te veel? :+

2 x mobo
2 x amd 1900 xp
en de rest van de mikmak

dan ook dus nog 2 WC blokkies kopen en pomp etc etc

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor :D ik heb al de boven genoemde dingen al
dus die
2 x amd 1900 + mobo`s
6x 80 gig hd 1 x 60 gig
1 x 40 x fikker
en 2 voedingen
en nu mijn pa dus wil helpen om een case te lassen (waarschijnlijk een cubus) wordt dit er dus allemaal ingeplaats alleen wc systeem zou helemaal elite zijn :D allebei de procs zwaar gekoeld :)

Verwijderd

Topicstarter
1 amd 1900 is vervanging voor mijn oude p3 733 die eerst als server diende

p.s beide amdtjes hebben 512 ddr ram

• whocarez
  • Laatst online: 08-06 15:03
hoe bedoel je overkill 6x 80 gb en 1 x 60gb en 512 ramm

ik weet niet wat je er op gaat instaleren maar je zou kunnen denken aan win2k dan kun je ze clusteren is wel makkelik als je alleen de server gebruikt ofzo

en een frame lassen is ook weer wat nieuws heb ze hier nog niet zien doen,

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 10:10
heb jij geld te veel ofzo???2 x amd 1900 xp 7 hd's????

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44

Croga

The Unreasonable Man

bphderuyter schreef op 13 November 2002 @ 11:37:
hoe bedoel je overkill 6x 80 gb en 1 x 60gb en 512 ramm

ik weet niet wat je er op gaat instaleren maar je zou kunnen denken aan win2k dan kun je ze clusteren is wel makkelik als je alleen de server gebruikt ofzo

en een frame lassen is ook weer wat nieuws heb ze hier nog niet zien doen,
Overkill??? Ik heb hier 5*120Gb in RAID5 draaien, en het loopt al aardig vol hoor..... En 512Mb ram is voor mij het minimum wat er in een systeem komt! voor minder doe ik het gewoon niet meer.....

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

uhm ik raad je aan om een alu case/ frame te maken. dit omdat mijn frame met alles erin. ong. hetzelfde wat jij wil doen al 35 kilo weegt. kortom als jij het van ijzer wil maken ben je al heel veel meer kwijt.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
o tim nu je toch hier bent is het goed als mijn case een heel klein beetje op die van jou zou lijken
ik zorg er wel voor dat hij toch iets anders wordt

want er komt een stale of ijzere frame in en daaromheen komen dan alu platen
en plexiraampje in het deurtje
Pagina: 1