Toon posts:

Invalid system disk na aansluiten fan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat er op het moment meer topics lopen over invalid system disks, maar aangezien mijn geval wat anders is en ik de andere topics niet wil gebruiken, hier even mijn eigen.

Was zonet bezig een fan aan te sluiten op mijn pc. Daarvoor gebruikte ik een rode en een zwarte draad vd fan die dan in een voedingsdraad kwamen, om zo deze fan op 7 V te laten draaien.

Toen ik mijn pc echter herstartte, kreeg ik de melding "Invalid system disk". Ik heb de pc weer uitgezet kabels vd hdd goed aangedrukt en weer een herstart: zelfde melding. Toen de hdd op een andere voedingsdraad gezet: weer zelfde melding.

Wat kan ik verder nog proberen en waar moet ik van uit gaan? Als ik mijn data kwijt ben is dat echt heel shit uiteraard, laatste back-up is al tijdje geleden, en er staat een heel duur programma op.

Verwijderd

pruts nog maar even met je kabel... iets anders kan het bijna niet zijn
probeer anders even een nieuw kabeltje...

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
alle kabels losgooien en opnieuw inpluggûh

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen.

Mbv opstarten met win98 opstartdiskette (er staat win2000 op, maar met die diskette begint ie met de set-up) kan ik C: zien en alles staat nog op C: en D: en E:.

Tussen de voedingskabel en de hdd zit nog een tussenstukje, die de voeding voor de hdd-fan regelt. Die krijg ik niet los.

Verwijderd

Topicstarter
Alle voedingskabels geprobeerd, IDE los en weer vast: niets helpt!!!

Tussenstukje tussen voedingskabel en hdd krijg ik niet los, maar daar kan het niet in zitten toch?

Vanaf een win98 opstartdiskette kan ik wel de hdd benaderen. Dat betekend dus dat de hdd nog werkt en dat de stroomtoevoer ook nog werkt. Toch blijft het een invalid system disk :(

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03 11:33

Scighera

swim-bike-run

een keer mijn vorige DragonOrb 3 op dezelfde manier aangesloten,, dezelfde melding bij het opstarten; HD dood, kon gelijk RMA (klikte en zat onder de bad-sectors)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik kan in DOS nog mijn gegevens lezen! Als de hdd dood is zou dat ook niet meer kunnen?

Ook kan ik scandisk draaien, die is nog bezig, maar ik heb nog geen bad sectors gezien. Wel waren er allemaal bestanden op C: met de verkeerde grootte; dat heb ik allemaal laten repareren.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, om het verhaal maar even af te ronden; hdd in andere pc gestopt (als slave) en daar kon ik 2 vd 3 partities openen. De 1e partitie had een onherkenbaar bestandssysteem, maar de andere 2 kon ik leeghalen.

Nu dus data terug, maar progs niet. Geen enkel idee hoe het komt dat 1e partitie een onherkenbaar bestandssysteem heeft. Kan alleen maar hardware (maxtor) fout zijn, of een virus.

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Dat hoeft niet persee een hardware fout te zijn. Het kan ook een corrupte partitie tabel te zijn.Probeer de disk eens te lezen met pm 8.0 verander dan de partitie eens. Kan soms ook zijn dat windows hem heeft vernaggeld, windows heeft bij mij al 2 biossen vernaggeld. Mocht PM 8.0 lukken dan kan je ook eens NU 4.7 (ja ja de goede oude) gebruiken, deze kan de harde schijf editen en daarmee kan je misschien ook de partitietabel herstellen.
Verder zou je alle hardware eens na kunnen lopen zodat je zeker weet dat er iets toch niet is veranderd perongeluk.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Pagina: 1