Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] klok via led

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ik ben van plan een klok aan de voorkant van me kast te maken, dat wou ik doen met ledjes
12 ledjes aan de buiten kant, (in rondje)
en 12 ledjes aan de binnen ring
buiten ring geeft uren aan, en binnen ring minuten.
is het mogenlijk om de ene rij ledejs elk uur 1 ledje te verschijven(branden dan volgende een uur later)
en de binnen ring na elke 5 minuten 1 ledje verder ?

heeft iemand een id of dit mogenlijk is

bla?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

[lolmode]Tuurlijk kan dat, de vraag is alleen hoe ga je dat doen ;)[/lolmode]

Waarschijnlijk moet je die LED's dan via je PC of een Microcontroller gaan besturen, niet zo heel moeilijk denk ik, beetje solderen en programmeren

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

ik heb nog nooit zo'n klok gezien, maar je zou het toch met je comp kunnen aansturen? of was je dat sowieso al van plan
id = stoer :)

Verwijderd

Daar hebben ze wel een kit voor ofzo? van Velleman ofzo ?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
ik denk niet dat het nodig is om zoiets met een computer te doen. Je kan dit volgens mij met een simpele IC (of een paar) in elkaar zetten. Dan is het ook onafhankelijk van eventuelen CPU probs/hangs/crashes/reboots

ik ben geen electronica koning ofzo dus ik zou niet weten hoe, maar als je een schema heb en het kost niet zo veel komt het ook in mijn pc :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:36 ]

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 16:36:
gewoon een oude klok pakken en daar met magneetjes en reedcontactjes een 'schakelklok' van maken.... hihi
Wilde ik dus ook gaan zeggen :(

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

neem 2 12 tellers (type 35xx ofzo) , verbind op het kloksgnaal van de minuten zooi een pulsgenerator met een interval van 5 minuten, zet uitgang 13 aan de klok van je uur teller en aan je rset van je minuten zooi, 13e uitgang van je uur gebeuren naar je reset van je uur...

klaaaar

Electronics development

Verwijderd

Gewoon op karton 12 ledjes doen.
Een gewoon klokje pakken, wijzer van geleidend materiaal.
Die doe je achter het karten
Elk uur staat de wijzer achter een ledje.
Op de wijzer staat stroom.
Dat ledje gaat branden :)

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:36 ]

• SyphOn
  • Laatst online: 08:21
Ik denk dat hij bedoelt dat as het 3 uur is er 3 ledjes branden en als het 7 uur is er 7 branden.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

als je via de com poort op de klok van zin(d)loos gaat converteren.. dan kan het..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Q-bone
  • Laatst online: 10:31

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
zelf lerende leds klinkt leuk, waar kan je die halen ?
eehm hij kan gewoon op een andere spannings bron want als je pc doet en stroom er af haald kan je weer op nieuw alles instellen :( dus andere spanningsbron is makkelijkst lijkt me.

en wijezrs met gelijdings materiaal gaat niet werken, want je hebt 2 wijzers en die moeten over me kaar heen, ze kunnen dus niet allebij contact maken met de plaat want er wordt dan 1 niet tegen de plaat aan gedrukt. (hoe kank dat nou zeggen)

bla?

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:36 ]

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 09:47:
zelflerende leds kun je bij mij bestellen (zijn wel duur). Momenteel heb ik alleen exemplaren die je kunt leren dat ze niet tegen een hoge spanning kunnen. Na 1 leercurve stralen alleen nog donker (ipv licht) uit.
hehehe, altijd handig, nooit meer bang wezen dat ze kapot gaan :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 16:51:
Gewoon op karton 12 ledjes doen.
Een gewoon klokje pakken, wijzer van geleidend materiaal.
Die doe je achter het karten
Elk uur staat de wijzer achter een ledje.
Op de wijzer staat stroom.
Dat ledje gaat branden :)
Heb je hier zelf ook al over nagedacht ? Wat gebeurt er als de wijzer TUSSEN de 1 en de 2 staat bijv. ?

Mother, will they like this song?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 09:47:
zelflerende leds kun je bij mij bestellen (zijn wel duur). Momenteel heb ik alleen exemplaren die je kunt leren dat ze niet tegen een hoge spanning kunnen. Na 1 leercurve stralen alleen nog donker (ipv licht) uit.

mbt die wijzers, je wilt/hoeft de mechanische klok niet af te lezen je kunt dus zowel contacten aan de voorkant als aan de achterkant maken.
nou mijn leds leren ook heel snel dat ze niet tegen hoge spanning kunnen hoor >:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Je moet het gewoon via pc doen. zet een schuifregistertje op je seriele poort.. dan kan je behalve tijd ook andere leuke animaties vergeven bijv. normaal tijd en als je mail hebt heel snel ronddraaien

Verwijderd

.

Verwijderd

idd ik zou ze ook aansturen via de PC... nooit last met gelijkzetten enzo :D

via de printerpoort of seriele poort... Als je het echt in stijl wil doen via de Xtreme LEDbar :9

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

God zeg tis hier geen huiskamer. Help die gozer liever!

Zoals al eerder gezegd zul je iets moeten doen met 2x een 12teller en een pulsgenerator die elke 5 minuten een puls geeft.

Verwijderd

.

Pagina: 1