Toon posts:

[Asus Terminator] instabiel met snellere P4's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop maar dat iemand hier een oplossing heeft...

...ik zit hier naast een Asus Terminator P4-533, een barebone.

Heb deze inmiddels geprobeerd met allerlei soorten geheugen (1x256MB PC2100 Samsung, 2x512MB Infineon PC2100, 2x1024MB PC2100 Kingston), en alles werkt perfect met een iP4 op 1,8 GHz (400 MHz FSB).
However, als ik een iP4 op 2,53 GHz neem (533 MHz FSB) krijg ik nog niet eens een beetje beeld, neem ik een iP4 op 2,6 GHz (400 MHz FSB) dan draait het systeem wel maar is het nog niet eens een beetje stabiel (hoogste uptime tot nu toe: ong. 40 sec.). Het is GEEN exemplarisch probleem want we hebben er meer hier. Ik heb inmiddels uit pure wanhoop geprobeerd de schijf los te halen of juist niet, zo ook met de CDR's. BIOS is geflashed, netjes de nieuwste versie (1008, ik heb 1005 en 1007 ook al geprobeerd en kon verder niks bemachtigen). De voeding is ook het probleem niet, de koeling evenmin (temperatuur netjes)...

CAN SOMEONE HELP?!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

kijk eens naar je memory settings in je bios

Verwijderd

Topicstarter
memory settings...? het systeem komt niet eens van de grond, ik kom niet eens in de buurt van de BIOS. Heb de 533 MHz FSB geprobeerd (P4 2,53) zonder geheugen, dan krijg ik niet eens een piepje dus daar kan het zeker niet aan liggen.
Ook al niet omdat de P4 1,8 (400 MHz FSB) perfect stabiel is (ook bij een 24-uurs test, 100% belast), en de P4 2,6 (400 MHz FSB) al na minder dan een minuut vastloopt.

Iemand suggesties???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontcapst en wat uitgebreid.. Let daar in het vervolg eens op, wil je?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

reset je bios eens, misschien helpt dat ?

Verwijderd

Topicstarter
BIOS heb ik al gereset, ook meerdere malen geflashed (1005,1007,1008).

Opvallend detail: Ik heb Asus gebeld, vertelde over een probleem met een PC-barebone en vroeg wie ik dan moest spreken. Dialog:

asus-medewerker: "Om wat voor een systeem gaat het?"
ik: "Asus Terminator P4-533"
a-m: "oh. stuur maar op voor reparatie"

>> wel heel erg rigoreus imho, het lijkt wel of er een structurele fout inzit die ze op deze manier op willen lossen zonder dat het uitkomt ofzo. ik ga Asus Amerika proberen te bereiken en kijken of ik daar misschien iets meer loskrijg, en wacht hier nog een paar dagen af of er misschien nog iemand zinnige info of een vergelijkbaar probleem gaat posten. DIT IS DUS OOK EEN OPROEP!
Mocht hiervoor een patch o.i.d. beschikbaar worden dan post ik de oplossing op mijn website (die komt online zodra ik een gratis en goeie provider voor het liefst een first-level domeinnaampje heb gevonden!)

Verwijderd

Topicstarter
En ja hoor, het is een mainboard-probleem. Release A02 heeft dit probleem, release A04 niet. De oplossing: Replacement mainboard bestellen bij Asus (op hunkosten natuurlijk.)

Someone lock this?
Pagina: 1