[XP] 10mbit = tussen de 0 en 1 KB/s

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik heb dus 2 pc's 1 met windows XP en een 100mbit netwerkkaart. deze serverveert wat spullen.
deze spullen wil ik downloaden met een celeron 400 met 128mb ram met een 10mbit netwerkkaart. ook dit systeem draait windows xp
de netwerkkaarten zijn goed geconfigged. goed irq e.d. ook de kabel kan niet verkeerd zijn (als ik er een andere pc aan hang gaat het wel snel.

het ligt dus duidelijk aan mijn celeron 400. nu zou je mischien denken aan cpu load 100% maar als ik dat check met ctrl+alt+del dan is dat minder dan 10%
ik gebruik gewoon IE en leechftp (met 1 thread) beide zelfde resultaat.

het gaat hier om realtek kaartjes dus zonder processor oid. maar zoals eerder gezegd ligt het niet aan de cpu belasting

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:49
Denk niet dat het aan die cellie ligt aangezien ik ook zoiets heb (zie specs) en bij mij haalt ie zo'n 4000 KB/s (of Kb of kB, weet ik vie precies maar vrij snel).
Overigens met een cpu load van constant zo'n 50% zonder dat ik iets doe.

Ik heb wel kaartjes van 3Com en een onboard van Intel.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36

Klippy

Still Game

Geheugen misschien, 128 MB niet al te ruim voor XP...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• CU2morO
ff een belangrijke update
tijdens het copieren @ 1kb/s ofzo, vloog in een keer internet er uit en toen schoot het copieren naar zijn 10mbit max (7 a 800kb/s)
pas wanneer ik klaar was met copieren heb ik me getweakte adsl modem gereboot (alcatel speedtouch home) en toen deed internet het weer op alle machines in ons netwerk.

wat kan dit geweest zijn?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik denk ook geheugen
m'n broer heb een cellie 333 met 256mb en 2x 100mb nic voor zijn t3 doorgooien en dat gaat geowon met een paar mb/s dus moet kunnen, maar doe ff goeie nic en meer mem.
Edit:
hij draait dus ook XP prof op die bak.

Tweakers Discord

• CU2morO
tweakduke, lees de update ff plz :)

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
CU2morO schreef op 12 November 2002 @ 22:34:
tijdens het copieren @ 1kb/s ofzo, vloog in een keer internet er uit en toen schoot het copieren naar zijn 10mbit max (7 a 800kb/s)
pas wanneer ik klaar was met copieren heb ik me getweakte adsl modem gereboot (alcatel speedtouch home) en toen deed internet het weer op alle machines in ons netwerk.

Misschien conflicten met je modem?
Verander je ipadres op de pc met de problemen eens.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• CU2morO
dat is 10.0.0.10, de modem zit op 10.0.0.138 (en is dus op alle computers onder dat ip ingesteld als gateway) lijkt me niet dat daar het probleem zit. maar kan het natuurlijk altijd proberen :)

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:45

^^0nMe

Got Babana's?

CU2morO schreef op 12 november 2002 @ 22:34:

Ik weet niet welke software je gebruikt voor de ftp server, maar bij bepaalde software ging de ftp client of server lopen te kloten, dan up/download je de files niet via het netwerk, maar via internet dat geshared is. Weet niet meer hoe ik en een vriend van me het hebben opgelapt, maar ik dacht of andere proggies, of format C: :D

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• CU2morO
lijkt me sterk. op de server gebruik ik serv-u 4.0.0.4 dit heeft nog nooit problemen gegeven. en als client gebruikte ik leechFTP en gewoon IE. ook dit heb ik al vaker gebruikt

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Is het beide kanten op dat de snelheid zo verneukt is (oftewel verzenden en ontvangen ??) Ik las namelijk in een ander topic dat je een of ander cheap-ass Realtek 10 Mb kaartje had, en ik neem aan dat dat de Realtek RTL8029 zou moeten zijn.
Zo'n kaartje heb ik hier ook gehad en het rare was bij mij dat ik wel goed kon ontvangen met dat crap-kaartje maar niet goed verzenden, dit leidde zelfs tot time-outs.

Oftewel, wat ik gedaan heb, ik heb het kaartje vervangen door een Realtek RTL8139 (zo ongeveer elk budget kaartje is uitgerust met deze chipset) en ik heb mijn RTL8029 maar weggegooid. En alles was opgelost.

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 09:11

MrG

Nieuwe drivers pakken voor je realtek kaarten. Of andere kaarten nemen, dit zijn echt standaard realtek-symptonen.

• DJ.KRIZZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Staan alle kaarten in je netwerk op 10mbit HALF-DUPLEX?? toen er bij mij enkele op "Full" stonden gaf dat ook snelheidsproblemen. En wat ook helpt idd is ff drivers downloaden van www.realtek.com.tw.

You've got to try it to love it

Pagina: 1