[WinXP] MAC adres probleem ...

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Als ik onder Windows XP het MAC adres van een NIC verander, hoef je volgens Windows niet opnieuw op te starten. Dus ik vraag na het wijzigen van het MAC adres de eigenschappen van het netwerk op. Lukt niet, er verschijnt een zandlopertje maar het netwerkvenster wordt niet geopend. Dus ik denk: ik open weer de eigenschappen van de NIC en zet dat MAC adres veranderen weer uit.

Maar dat lukt ook niet, de eigenschappen van de NIC openen ook niet meer ... hmmm, ik denk: da's een probleempje met deze NIC(driver), dus ik stop er een andere in (eerst Intel, nu 3Com). Maar nee hoor, zelfde problemen...

Waarom wil Windows na het wijzigen van het MAC adres geen vensters betreffende netwerk/NIC meer openen?? Rebooten of een andere kaart proberen helpen dus niet ...
Iemand?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Hoe kun je een MAC adres dan wijzigen?!? :?

Ik meende dat een MAC adres per NIC verschillend was en dat deze in de fabriek er als het ware ingestopt werd... But correct me if I am wrong.

Used to be Down Under... Foto gallery

• ge-flopt
  • Laatst online: 15:39
Heb je al eens geprobeerd om de pc toch te herstarten. Ik kan er best inkomen als je dat soort dingen wijzigd dat je toch even opnieuw moets starten... ws een bugje...

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 13:43

IvoB

Prutst er rustig op los

PrinsEdje80 schreef op 12 november 2002 @ 16:05:

Ik meende dat een MAC adres per NIC verschillend was en dat deze in de fabriek er als het ware ingestopt werd... But correct me if I am wrong.
Ieder MAC adres is te veranderen, zie systeem, apparaatbeheer, en dan instellingen van de netwerkkkaart. Ook het MAC adres van een router is te veranderen, omdat het MAC adres soms als autheticatiemiddel gebruikt wordt.

• blackd
  • Niet online
PrinsEdje80 schreef op 12 november 2002 @ 16:05:

Kijk maar eens in de FAQ van Network Troubleshooting, je kan 'm aanpassen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
ge-flopt schreef op 12 november 2002 @ 16:07:
Heb je al eens geprobeerd om de pc toch te herstarten. Ik kan er best inkomen als je dat soort dingen wijzigd dat je toch even opnieuw moets starten... ws een bugje...
Als je ff het einde van mijn post leest, daar staat: "Rebooten of een andere kaart proberen helpen dus niet"

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
** voorzichtig schopje **

Pagina: 1