[XP] Krijg geen XP op MS6340/TB1200

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:51

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb het al eerder geprobeerd, maar nog steeds geen succes. W98 draait OK op mijn setje met MSI MS6340/TB1200 combinatie, maar zodra ik probeer te upgraden naar XP of een clean install van XP stopt hij tijdens het kopieeren van bestanden aan het begin van de install, geeft hij aan dat hij een bestand niet kan kopieeren.

Je kan kiezen voor nogmaals proberen of overslaan, keuze 1 kan ik proberen tot ik een ons weeg en na overslaan, stopt ie weer bij een volgend bestand met hetzelfde probleem. Na een aantal bestanden niet te kunnen kopieeren, is het uit met de pret; neem contact op met uw leverancier....

Ik heb dit met verschillende cd-rom spelers en harddisks geprobeerd, maar iedere keer hetzelfde probleem! Zowel FAT32 als NTFS zelfde verhaal. Als ik precies hetzelfde probeer met andere mobo/cpu combinaties is er geen probleem.

Hoe kan dit?

Verwijderd

al een bios upgrade gedaan?

Verwijderd

Heb je RAID ?

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
BIOS upgrade: Nee, weet niet hoe dat werkt!

RAID: ik denk het niet. Het is MS6340-V3, heb daar in de specs nooit iets over zien staan.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46
Probeer eens een andere cd van WinXP. Dat heb ik ook gehad. Andere gepakt en niks meer aan het handje.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
The_Greater schreef op 12 november 2002 @ 16:01:
Probeer eens een andere cd van WinXP. Dat heb ik ook gehad. Andere gepakt en niks meer aan het handje.
Helaas, reeds geprobeerd; heb 2 cd's XP NL (bootable en upgrade) en 1x UK.

Verwijderd

Je moet je BIOS flashen, bij mijn k7t turbo (6330) moest het ook gebeuren eerdat XP wilde installen.

op www.msi.com.tw kun je een nieuw downoaden.

Je kunt daar ook liveupdate 2 downloaden, die flasht het bios voor je in windows, maar dit is wel risicovoller.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 16:20:
Je moet je BIOS flashen, bij mijn k7t turbo (6330) moest het ook gebeuren eerdat XP wilde installen.

op www.msi.com.tw kun je een nieuw downoaden.

Je kunt daar ook liveupdate 2 downloaden, die flasht het bios voor je in windows, maar dit is wel risicovoller.
Ben even aan het zoeken geweest, maar krijg mucho mucho topics. Heb je een topic waarin 'bios flashen voor dummies' wordt uitgelegd?

(Neanderthaler heeft spijt dat ie geen Pentium-based setje heeft aangeschaft :()

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

neanderthaler schreef op 12 November 2002 @ 16:24:
[...]

Ben even aan het zoeken geweest, maar krijg mucho mucho topics. Heb je een topic waarin 'bios flashen voor dummies' wordt uitgelegd?

(Neanderthaler heeft spijt dat ie geen Pentium-based setje heeft aangeschaft :()
Flash maar niks als je er niet mee bekend bent...doe je het wel en je twijfelt of het goed is gegaan,NOOIT je PC rebooten...zet dan gewoon de oude bios terug en/of vraag of er iemand die er iets meer verstand van heeft er naar kijkt.

Begin nog eens opnieuw met de XP install en ruk eens ff wat kaartjes uit je PC...en laat alleen je grafische kaart zitten.

Ook kan je proberen,zodra hij blijft hangen om een andere CD erin te doen en daarna verder gaan.
Ik heb dit ook eens gehad...CD 1 er in...lopen,daarna vast...laatje open en andere CD erin...daarna ging ie weer verder...dit wel 2 of 3 keer moeten doen,maar daarna liep het gewoon door.

[ Voor 0% gewijzigd door Flame17 op 13-11-2002 12:54 . Reden: toevoeging ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Op de driver-cd staat ook een programma genaamd Live Bios ofzo, als ik het goed begrijp zou dit automatisch mijn BIOS updaten. Iemand hier ervaring mee? Zou dit misschien de oplossing kunnen zijn?

Volgens mij is de garantie op mijn boardje net verlopen!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

neanderthaler schreef op 13 November 2002 @ 14:50:
Op de driver-cd staat ook een programma genaamd Live Bios ofzo, als ik het goed begrijp zou dit automatisch mijn BIOS updaten. Iemand hier ervaring mee? Zou dit misschien de oplossing kunnen zijn?

Volgens mij is de garantie op mijn boardje net verlopen!
Maakt niks uit,want Bios flashen valt zowiezo buiten de garantie ;)

En automatisch lijkt me stug,maar volgens mij staat op de site van MS iets van Live Update,misschien is dat net zoals bij Asus een tooltje wat het mogelijk maakt om onder Windows te flashen.

Kijk wel uit voor stroomuitval en zet je Bios op default,anders start ie niet op na het flashen.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

ik heb precies t zelfde probleem als jou. Ik heb ook een post geplaatst. Maar ik kom er ook niet uit. Anders moet je even kijken of je bij mij nog handige tips vind.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Als je op www.msi.com.tw de nieuwste bios download krijg je er ook een *.txt bestandje bij wat je moet doen.

Ik doe het altijd zo:

opstarten vanaf een windows flop (kan je aanmaken in w98)
dan de flop met de bios er in die je gedownload hebt.
start het bios upgrade proggie, die vraagt dan welke bestand hij moet gebruiken voor de flash, dat bestandje heb je natuurlijk ook op de flop staan
laad deze in, dan vraagt ie of ie de oude bios als file moet weg schrijven, noem die dan maar *.old o.i.d.
dan is ie klaar
herstart en je zal zien dat je een nieuwe bios hebt.

hier: http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=101&NAME=MS-6340 kan je de bios downloads vinden. Ik geloof dat dit de goede is.

En hier alle info over je mamaplankje: http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=101&MODEL=MS-6340

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Hmm, wat een gedoe allemaal.

Iemand interesse in een alles aan boord mobo en TB1200 combo?

Wil hem eventueel wel tegen vergelijkbare intel-combo ruilen

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Is me nog steeds niet gelukt. Ben nu veel tijd en frustratie verder :( . Is er iemand in Utrecht of omgeving die ervaring heeft met BIOS flashen en me hierbij wil helpen?

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:42

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Kijk op www.wimsbios.com ....... Start pc op en kijk naar het nummer linksonder (datum en verder het nummer) Op de site kan je het nummer opzoeken. Je kan daar ook het prog BIOSAGENT downen en dat laten kijken wat het BIOS is. Vaak zijn het kant en klare flashprogggies die je in A: station prakt en opnieuw opstart en follow de instructies . WEES ZEKER DAT JE HET GOEIE BIOS HEBT!!!!!!! en klaar is Kees Ook kan je een mailtje achterlaten en vragen of zij het voor je opzoeken. Bij elk BIOS proggie staat een txt file met wat te doen. Succes O ja zorg dat je oude bios in default staat........ Opstarten en DELETE indrukken (dat zie vast wel staan en kijk of je ergens Load setup defaults ziet staan en druk op de bewuste F? toets en daarna op F10 en 'Y' Enter en klaar en dan zie bovenstaande.

[ Voor 19% gewijzigd door Viking Kvinne op 28-11-2002 18:26 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 10:27
Het upgraden van de bios is nodig bij dit bordje als je XP wilt instaleren. Ik heb laatst voor een kennis een Packard Bell met zo'n bordje geupgraded en las op de Packard Bell dat de nieuwste bios nodig was voor Windows XP. Dus gewoon naar de website van MSI en goed lezen (uitprinten) hoe het upgraden van je bios werkt! Het is niet zo moeilijk als het klinkt....

Mocht het toch nog fout gaan met flashen (kan haast niet als je alles letterlijk opvolgd) , dan moet je de bios op het moederbord resetten om de oorspronkelijke bios te krijgen. Dit gaat doormiddel van een jumpertje of je kan ook het batterijtje er even uit en in doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Kozz op 29-11-2002 11:16 ]

Pagina: 1