Toon posts:

Eltax is dat wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hoognodig op zoek naar nieuwe speakers en toen zag ik in het conradfoldertje een hele zooi met deze speakers staan.
Spec zien er goed uit

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/338/GX/338397G2.JPG

Een elegante 3-weg zuil met een uiterst krachtige en dynamische weergave. De extreem lage frequentie van 28 Hz laat u de lage bas ervaren. Heldere bassen en transparante hoge tonen verlenen deze zuil een indrukwekkend klankbeeld, dat moeilijk te evenaren is. Geef u over aan de hoortest en ervaar deze wel heel bijzondere muzikale gebeurtenis.
Technische spec.: Belastbaarheid sinus/muziek 110/200 W · Impedantie 4 W · Geluidssterkte 98 dB · Frequentie 28 - 22.000 Hz · Voorzien van een 25 mm hogetonenspeaker en twee 165 mm bassen · Biwiring aansluitklemmen · Basreflexsysteem · Afm. (bxhxd) 220 x 905 x 300 mm. Wordt incl. spikes geleverd.

Fl 300,- pst

Maar nu de vraag is het wat?
Ik ken het merk niet echt enzo.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
fl 300,-??
nee.

Verwijderd

Topicstarter
Oh oke, maar waarom dan niet?
Ik heb zelf eigenlijk nog nooit echt dure speakers gehad.
eh hoogste was 150 pst voor een pioneer 3 weg 120watt tis wel aardig geluid maar niet super weinig bas enzo.
Oh ja ik heb ook nog Infinity's gezien zagen er exact hetzelfde uit die waren ook 300 pst.

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik heb een jaar of 8 geleden ook van die eltax gehad ook met 2 bas speakers erin en ze waren ook rond die prijs en ik moet zeggen dat ik ze voor dat geld niet slecht vond ik had er een kenwood instalatie opstaan en was er tevreden mee,de buren van 1 hoog (ik zat 4 hoog) waren er meerdere malen minder gelukkig mee. :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Die ELTAXJES zijn te vergelijken met JAMO speakers, ik zou voor de Infinity's gaan.. is erg goedkoop 300 per stuk.. en het zijn erg goede luidsprekers over het algemeen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
okee, laat ik het zo zeggen:
als je alleen maar Sony/philips boxjes gewend bent, dan zullen die wel aan je verwachtineng voldoen, en zul je er veel plezier aan beleven, maar als je geluids kwaliteit wilt, moet je niet deze hebben: Laag vervormt naar mijn menig erg vroeg, zeker bij lage volumes, afstelling hoog/laag is voor mijn gevoel niet je-van-het.

Maar een miskoop zul je er zeker niet aan hebben, het is maar waar je prioriteiten liggen, en wat je budget is :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thnx weet ik dat ook weer ikga zaterdag zowieso naar de mediamarkt (herzogenrath) en daar hebben ze ook zwaar veel speakers staan ik denk dat ik daar dan eerst het nodige beluister enzo.
Die infinity's had ik gespott in Enschede en toen beluisterd maar das alweer dik een maand geleden en ik kweenie of ze die nog hebben.(ik zal eens kijken).
Nadeel voor mij is dat ik echt in een 'gehucht' woon waar ze alleen maar kabelinternet hebben en 2 supermarkten ofzo daardoor heb ik niet echt tijd/zin/mogelijkheden om naar speakers te kijken.
En tja toen kwam dat foldertje binnen en vonnik ze er wel aardig uit zien enzo.
En als ik 9 van de 10 keer in een hifi-winkel binnen loopt (en dan bedoel ik geen expert ofzo) dan wordt je vaak niet geholpen ofzo omdat men denkt dat je toch maar een sloeberig studentje bent..

Maar ja eerst ffies mediamarkt checken en anders die infinity's of deze.

Verwijderd

Hey die speakers war jij het over hebt zij de 8.2's? Die kun je ook bij megapool halen voor 250ps scheelt je weer 100 piek totaal. Ik heb over dei speakers wel goede dingen gehoord, Ze zijn ooit gereviewed geweest in What HiFi (een deel uit die serie dan) en de voorganger van deze 8.2 de 8 zou beter moeten klinken dan JBL's uit een hogere pricerange. Eltax is bekend om veel voor weinig. Er is iemand op dit forum die aardig wat weet over eltax speakers, vraag hem om advies, dacht dat zijn naam Raven was ofzo. moet je ff op eltax zoeken. maar ga gewoon luisteren. Het waren ook speakers die ik qua specs en vooral prijs op het oog had!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Het zijn echt waardeloze specs in ieder geval. Frequentie response zonder tolerantie, geluidssterkte waar waarschijnlijk gevoeligheid mee bedoeld wordt, alleen dan zonder goede omschrijving (en daardoor absoluut niet betrouwbaar), enz. En die impedantie is 4 Ohm, en niet 4 Watt :P.

Maar goed, luister ernaar, en beoordeel ze daarop zou ik zeggen. Ik zelf zou terugschrikken van de gare specs, maar dat is op zich niet boeiend.

Jag

Verwijderd

Jag die specs klopt geen RUK van. VOor de echte specs van deze speakers ga je naar de Eltax site:

http://www.eltax.dk

dan naar products, hifi speakers, symphony line.2 en dan naar de 8.2 daar vindt je de echte specs van deze speakers en die zien er beter uit, maar als jij ze ff wil bekijken graag.

• bureno
  • Laatst online: 18:33
ik heb jaaaaren geleden zo'n subwoofersysteempje van eltax gekocht, was toen 300 piek totaal geloof ik. Voor dat geld komt er echt prima geluid uit, en een vette bas :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben vandaag ff naar Mediamarkt geweest.
Daar hadden ze niet deze maar wel soortgelijke speakers staan dus ik ff luisteren maar het geluid is in 1 woord gewoon "kut".
Toen maar ff verder gekeken en zag er 2 modelletjes van Infinity staan de SM255 (damm big en lelijk 500DM pst).
En nog een infinity (delta serie) maar die hebben een impedantie van 6 ohm?
Kan zoiets zonder problemen werken op een versterker van 4 of 8 ohm? tis wel een beetje vreemde waarde.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Heb zelf twee jaar Eltax Symphonies, aangestuurd door een Rotel RA 980 BX. Klinken nog steeds top, zeker voor de prijs (zo'n 350 p/st.) Vergelijken met Jamo vind ik niet terecht, klinken veel kutter!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Ik ben ook maar n00b maar lijkt me wel dat dat werkt. Misschien gaan ze kapot als je je volumeknop helemaal opendraaid maar dan zijn je oren ook wel naar de klote; dus heb je daarna je dan kapotte speakers ook niet meer nodig. :P

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Exirion
  • Laatst online: 19:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 23 januari 2002 17:00 schreef Interstice het volgende:
Ik ben ook maar n00b maar lijkt me wel dat dat werkt. Misschien gaan ze kapot als je je volumeknop helemaal opendraaid maar dan zijn je oren ook wel naar de klote; dus heb je daarna je dan kapotte speakers ook niet meer nodig. :P
Deze topic is meer dan een jaar oud...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.