Toon posts:

MSI K7 pro instabiel. Andere mobo gezocht....

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft constant problemen met deze MSI mobo.
Heb hem meerdere malen onderzocht.
Geheugen is ok. 256 MB Sdram geloof ik.
Videokaart is ok. Matrox M400
Voeding is ok. 300 watt
Proc is Athlon 600. is ok
Mobo = zuigt............. :r

Alle OS's waren erop geinstalleerd. Win98, Win ME (Meer Ellende), Win XP.

Temps zijn goed. 36 graden.

Die kennis was het zo beu dat hij zijn pc het liefst door het raam wil kieperen.

Hoorde van een vriend dat deze MSI mobo's veel problemen gaven met de proc. Er zou kortsluiting bij de proc ontstaan?? Klopt dit? Zo ja, dat verklaart die instabiliteit...

Heb hier op het forum gezocht naar het type MSI K7 Pro mobo (rev.1) en zag er veel problemen waren met dit type's.

Dus heb die kennis geadviseerd een andere mobo met proc/koeler en andere RAM te nemen.
Hij ging ermee akkoord mits ik het zou uitzoeken.

Maar ik weet niet welke nu het beste is om te nemen.
Het budget ligt rond de 200 euro.

En uiteraard geen flame wars over Intel-Amd, aub!
Daarom kies ik voor AMD.

Mijn vraag aan jullie: Welke mobo in combo met RAM en proc zou ik nemen als ik jullie was?

Moet zeer stabiel zijn, hoeft niet overclockbaar zijn, een goed en snel bordje. (En GEEN MSI!)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Mag eigenlijk niet, maar goed, mijn keuze:

Een mobo met een Nforce2 chipset: review
Hierin 512MB ddr333 cas 2 ram in dual mode (dus 2 reepjes van 256mb)
Ws. een Xp2200/2100+, hangt ervan af hoe de prijsverlagingen uitpakken voor deze modellen (zie frontpage)

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Het budget van €200 overschrijd je dan wel erg ruim, Tweakertje...

Ik zou voor een standaard Socket-A bord gaan (met 333 MHz geheugen) en dan de goedkoopste AMDproc.

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou dit niet mogen? Ik heb om hulp gevraagd. Er zijn zoveel keuzes dat ik door het bomen het bos niet meer ziet..... (In de meuktracker dan).
Oke. Ik zal eens kijken voor die Socket-A bord en de goedkoopste Amd proc.

Ohja, die kennis is geen zware gamer. Alleen Mp3 of kleine spellen/Internet...........

• RMYuma

RMYuma

Dan moet je gewoon voor stabiliteit gaan, en niet te veel features op het mobo. Een simpel socketA mobo voldoet dus, zoals ik al zei. En met de goedkoopste AMD proc kun je prima internetten en spellen spelen!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:41
Check de condensators rond de cpu socket eens even. Als deze gebarsten zijn of een of andere bruin/zwarte aanslag op de bovenkant hebben is je mobo in ieder geval rot, maar volgens mij zou dit nog onder garantie moeten vallen. (msi is 3 jaar fabrieksgarantie) Bespaard je toch een hoop onnodige uitgaven waarschijnlijk.....

• RMYuma

RMYuma

Ik had op mijn oude Abit KA7-100 ook hetzelfde probleem > de condensatoren waren idd gesprongen rond het CPU-slot. Heb toen een nieuw mobo gekocht (zie specs). :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. ik zal eens kijken bij die kennis... Als dat zo is.. In maart 2003 is die mobo 3 jaar oud .... Misschien nog net in de garantie......

Gauw effe kijken...!!! (Of vis ik buiten het net? Ik hoor hier allemaal verhalen dat MSI pas garantie gaf na Januari 2001??)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 15:51:
Waarom zou dit niet mogen? Ik heb om hulp gevraagd. Er zijn zoveel keuzes dat ik door het bomen het bos niet meer ziet..... (In de meuktracker dan).
Oke. Ik zal eens kijken voor die Socket-A bord en de goedkoopste Amd proc.
Dan nog, een échte Tweaker kan zich heus wel door dat bos heen slaan..

Het is eigenlijk heel simpel: stel een aantal eisen op (geheugen? CPU? AGP? PCI? etc..), zoek wat chipsets op die daaraan voldoen, kies evt een of meer mobofabrikanten die je het meest aanspreekt, zoek de specs/prijzen/reviews/info op de site van de mobofabrikant/pricewatch/tweakers.net/etc, weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en maak uiteindelijk zélf je éigen keuze :Y)

En wat betreft de MSI K7T, plank is inderdaad bagger. Zie ook de Search en de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.