Toon posts:

[Outlook Express 6] berichtregels werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om spam te weren heb ik een aantal berichtregels ingesteld. Als
de tekst of de titel van de e-mail de woorden "free" bevat, of "girls" etc.
dan zou het bericht verwijdert moeten worden van de Chello server, tenminste,
dat heb ik ingesteld.
Het werkt echter voor geen pepernoot. Spam-mail met deze woorden blijven vrolijk binnenkomen op m'n pc. :(

Outlook schijnt m'n instellingen gewoon te onthouden, dus daar ligt het niet aan lijkt me. Wat doe ik fout?

Ik gebruik WinXP en een Norton Firewall, mocht dat van belang zijn om 't probleem
op te kunnen lossen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als je ook de norton email protection gebruikt, haalt die de mail voor je op, en stuurt m door naar OE

dus misschien dat het daaraan ligt :?

wat als je het probeert zonder norton email protection? :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Toen ik 'm las dacht ik direct "yes, dat is 't natuurlijk". Maar
helaas, het maakt niets uit. Ook de Norton Firewall in z'n geheel uitschakelen helpt niets.

"Verwijderen van server", "niet downloaden van de server", "verwijderen"... wat ik ook instel voor de berichtregel, hij blijft hardnekkig downloaden. :(

(dit test ik door een mailtje naar mezelf te sturen met het woord "free". moet kunnen toch?)

Verwijderd

Topicstarter
Ben er (gedeeltelijk) uit. In de berichtregel stond "als het onderwerp en
de tekst de woorden "free" etc. bevatten. Van "en" heb ik nu "of" gemaakt. Stom stom. :)

Maar het downloaden van de server blijft ie hardnekkig volhouden. Ik kan 'm wel
in de map "verwijderde items" laten verdwijnen. Helaas blijf je echter aan die teringspam herinnert worden doordat ie "één nieuw bericht" aangeeft.

In de berichtregel staat als eerste zin: "deze regel toepassen nadat het bericht is aangekomen". Blijkbaar wordt hier mijn computer mee bedoeld en niet de Chello server. Hij blijft namelijk hardnekkig downloaden als ik instel "niet downloaden van de server". Die eerste regel kan ik niet veranderen.