Toon posts:

@home opvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag mensen,

Ik heb een verbinding van @home, en ik vind em erg traag. nou hoorde ik van een vriend dat hij een 2 x zo snelle verbinding heeft als ik (kwa download dan) en hij heeft nog een ouder modem ook nog :( . Het kan dus wel, dat opvoeren, maar kan iemand mij uitleggen hoe?

Verwijderd

Je vriend lult!

onderbouwing:
@home cap't z'n verbinding aan de server kant, zowel als de modem zelf, dat ie sneller is heeft met de omgeving waar je zit en het aantal gebruikers in die regio te maken. Niets aan te doen..

je zou wel kunnen proberen prgjes te gebruiken om sneller te kunnen downen, maar hardwarematig harder lopen is er niet bij!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 14:21

Kettrick

Rantmeister!

Hoe snel gaat het :?

Je kan het niet opvoeren, maar als je PC gaar is kan dat ook een oorzaak zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
het schijnt een softwarematig iets te zijn, en hij lult niet... ik heb het zelf "ervaren :D"

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 15:03:
het schijnt een softwarematig iets te zijn, en hij lult niet... ik heb het zelf "ervaren :D"
Kan die 'vriend' het dan niet even uitleggen/voordoen :?.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 15:03:
Yay, ik kan ook truucjes uithalen om verbinding sneller te laten lijken of ook in een straat wonen met alleen bejaardewoningen. Je vriend lult dus.

Verwijderd

Access schreef op 12 November 2002 @ 15:04:
[...]

Kan die 'vriend' het dan niet even uitleggen/voordoen :?.
Hear Hear _/-\o_

Verwijderd

Wat is je downloadsnelheid bij www.speedtest.nl ??

Ik heb nu met @home tilburg 275 kb/s download....

Verwijderd

Bla die blaat, er zit een maximale bandbreedte aan het hele @home netwerk.
De enige mensen met @home die nu sneller zijn zijn de broadband mensen met een nieuw modem, het Motorola modem.
En hoezo zelf ervaren? Wie weet cached ie wel een site ofzo en jij denkt whoa 2mb/sec :X :Z

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 08:16
Iedereen met een @Home breedband pakket krijgt van meneer @home 3.8mbit, ongeveer 480-500kB/sec dus.

Met @Home basis krijg je 128kbit/sec ofwel 16kB/sec ongeveer. Het kan zijn dat jij dus een basis pakket hebt (da's het goedkope pakket) en sja dan heb je inderdaad bijna geen snelheid (ISDN).

Het kan ook nog zijn dat jij in een drukke wijk zit. Als er meer mensen op de kabel zitten, dan wordt de beschikbare bandbreedte in jouw wijk minder. En je vriend zit dan waarschijnlijk in z'n eentje erop.

Je kunt je verbinding iig NIET opvoeren. Je kunt met je modem spelen en instellen wat je wilt, maar alles wordt vanuit de server-kant (bij @Home dus) geregeld.

Alleen als je net pas @Home krijgt in jouw buurt, heb je een weekje of 2, 3 een veel snellere verbinding, omdat dan de instellingen nog niet zijn doorgevoerd.

Verwijderd

haha hij lult dus wel... dit onderwerp is wel vaker voorbij gekomen en het kan dus NIET..
heel jammer anders had ik het natuurlijk zelf ook wel gedaan :*)

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 11:24
Ja, die vriend heeft zeker dagen zitten te downen voor jouw bezoek, download ie als jij er bent alles nog een keer, van 127.0.0.1 :X

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
redah schreef op 12 november 2002 @ 15:06:
Alleen als je net pas @Home krijgt in jouw buurt, heb je een weekje of 2, 3 een veel snellere verbinding, omdat dan de instellingen nog niet zijn doorgevoerd.
Dat verklaart waarom ik eerst nauwelijks onder de 750KB/s kwam en nu met mazzel nog de 250KB/s haal. @home begint nu bagger te worden, en de service is al bagger.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Chimera2k2 schreef op 12 November 2002 @ 15:09:
Ja, die vriend heeft zeker dagen zitten te downen voor jouw bezoek, download ie als jij er bent alles nog een keer, van 127.0.0.1 :X
:D optie :P (hoe moet dat :+)

maar het kan idd ligt er aan waar je woont, en hoeveel dataverkeer je straat trekt

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
gewoon oeverloos gelul. (punt)

Verwijderd

Topicstarter
ik haal 500k nu, maar die vent van @home die liet mij iets instellen met dns servers ofzo en toen haalde ik ruim 912k (ECHT WAAR :D), dat was wel ff lekker, maar na windows opnieuw gesetuped te hebben haal ik het niet meer, maar ik kan me die instelling dus ook niet meer herinneren :(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2002 15:14 . Reden: spelling ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:12
ik heb ze zo vaak horen over lullen over dat ze @home verbinding hebben getweaked.. Geloof er niks van. Vanaf de server is het gelimiteerd. Net als hier boven... Het ligt er ook aan in welke buurt je woont

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Oke stel dat je niet lult over die vent van @home, zou het dan misschien een proxy server geweest zijn ? Zo niet, dan zou ik maar ff met je monteurtje gaan bellen, die weet het wel.

• The_Greater
  • Laatst online: 10-08 16:12
Ik geloof het pas wanneer ik het zie. Eerder niet. Want bij mij hebben ze er al zo vaak over gepraat!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 15:13
redah schreef op 12 November 2002 @ 15:06:
Iedereen met een @Home breedband pakket krijgt van meneer @home 3.8mbit, ongeveer 480-500kB/sec dus.

Met @Home basis krijg je 128kbit/sec ofwel 16kB/sec ongeveer. Het kan zijn dat jij dus een basis pakket hebt (da's het goedkope pakket) en sja dan heb je inderdaad bijna geen snelheid (ISDN).

Het kan ook nog zijn dat jij in een drukke wijk zit. Als er meer mensen op de kabel zitten, dan wordt de beschikbare bandbreedte in jouw wijk minder. En je vriend zit dan waarschijnlijk in z'n eentje erop.

Je kunt je verbinding iig NIET opvoeren. Je kunt met je modem spelen en instellen wat je wilt, maar alles wordt vanuit de server-kant (bij @Home dus) geregeld.

Ben dus tester van @home hier. Haalde eerst op Speedtest.nl 1,03mb/s nu nog maar net 225kb/s. Dat vind ik dus behoorlijk klote :D.

zeroxcool.net - curity.eu

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 15:13:
ik haal 500k nu, maar die vent van @home die liet mij iets instellen met dns servers ofzo en toen haalde ik ruim 912k (ECHT WAAR :D)
Weet je wel wat DNS is :? Daar gaat je downloadsnelheid dus nevernooit van omhoog. Kijk hier maar eens.

Net zoals die mensen die denken dat je Alcatel SpeedTouch Home ombouwen tot Pro je internet sneller maakt :Z

Enne, als je weer weet wat het is (mail/bel die gast eens), post het dan maar hier :z

• weertenaar
  • Laatst online: 05-08 07:34
met DAP zit ik regelmatig nog aan de 750kb/s maar dat is ook niet echt betrouwbaar, zal vanavond eens die speedtest proberen. Helaas binnenkort verhuizen, hopelijk is hij in de nieuwe buurt nog even snel.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat jullie es zouden kunne proberen allemaal is klooien met de instellingen van je MTU-waarden...is wel voor eigen risico. Zoek maar in registry / ms support hoe, weet het zelf ook niet. Goed tweakprogje moet het ook zo kunnen. Ik geloof dat voor mijn Casema-modem de optimale waarde 1492 is; je zou het es kunnen probveren. Heeft nl te maken met een vaste / variabele TCP/IP packetgrootte

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

de maximale en dus beste mtu waarde van @home is 1500
maar hier daar haal je maar een tiental KB's winst mee, echt geen honderden

Verwijderd

The_Eagle schreef op 12 November 2002 @ 15:35:
Wat jullie es zouden kunne proberen allemaal is klooien met de instellingen van je MTU-waarden...is wel voor eigen risico. Zoek maar in registry / ms support hoe, weet het zelf ook niet. Goed tweakprogje moet het ook zo kunnen. Ik geloof dat voor mijn Casema-modem de optimale waarde 1492 is; je zou het es kunnen probveren. Heeft nl te maken met een vaste / variabele TCP/IP packetgrootte
Ja maar als jij maar een bepaalde bandbreedte hebt :Z
Dan kom jij daar toch never nooit boven :?
Nee... je komt nooit boven de bandbreedte uit die je provider je geeft, en daar gaat nog alles vanaf, hoeveel mensen op de server, drukte op het internet, enz enz..

Als je 250 kan halen met je auto, maar op de weg waarop je rijdt kan je maar 80, haal je dan toch de 250 7(8)7
En een vaste packetgrootte lijkt me ook niet handig...

Verwijderd

The_Eagle schreef op 12 november 2002 @ 15:35:
:P http://athome.custhelp.co...mFueX4mcF9wYWdlPTE*&p_li=

Directe downloadlinks:

Win 95
Win 98
Win ME
Win 2000 (kan ook wel voor XP d8 ik

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 15:13:
ik haal 500k nu, maar die vent van @home die liet mij iets instellen met dns servers ofzo en toen haalde ik ruim 912k (ECHT WAAR :D), dat was wel ff lekker, maar na windows opnieuw gesetuped te hebben haal ik het niet meer, maar ik kan me die instelling dus ook niet meer herinneren :(
Knap dat je door middel van een dns server sneller kan downen :D Misschien dat de reactietijd bij het oproepen van een url iets beter wordt maar een verdubbeling van de snelheid lijkt me vrij apart.

Laat die vriend zijn verhaal ff posten hier, ben erg benieud

I'm not as think as you stoned I am

• Xandrios
  • Laatst online: 22:52
Zie de search en de FaQ.
Het kan NIET.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.