[Mac OS 9] PDF creeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
Voor de zoveelste keer lig ik in de knoop met onze G4 :)

Ik heb een handleiding liggen van de drukker waarin hij beschrijft hoe je een PDFje kan maken vanuit een Quark file. Ik heb alle instellingen goed gezet, echter als ik 'Printer' kies vanuit Quark krijg ik de volgende foutmelding:

"Kan de Laserwriter 8 niet gebruiken omdat zich een interne fout heeft voorgedaan".

Ik heb het bestandje "Laserwriter8" al opnieuw proberen te installeren m.b.v. de file van mijn drukker, maar dat bood geen soelaas.

DIT IS MIJN WEBSITE

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:31
Heb je al geprobeerd laserwriter 8.3/8.6 te instaleren?

Kan ik je wel even mailen als je er niet aan kunt komen..

• havana
Zou ideaal zijn... heb net de drukker aan de lijn gehad.... hij komt er ook niet uit..

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

hmmm, heb je geen adobe acrobat ? dan kun je de PDF-writer extentie installeren...

maybe anders toch als postscript maken dan maar :) hoe vervelend t ook is...

als je graag overwilt naar een PDF workflow is Quark sowieso af te raden, en kun je beter overgaan naar InDesign icm Acrobat dat werkt als een zonnetje :)

• havana
Ga die app ff proberen. Heb gister ontdekt dat Quark 5 was makkelijker is met exporteren naar PDF. Dat wil zeggen, je kunt gewoon 'export to PDF' kiezen.

Echter, dan gebruikt ie nog steeds die verdomde LaserWriter... Ik heb die inmiddels opnieuw proberen te installeren m.b.v. de Mac OS 9 CD, maar ik krijg elke keer dezelfde foutmelding... (-43, file not found)....

DIT IS MIJN WEBSITE

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:43

NielZ

Casual

Dat programma van madscientist2 is inderdaad je oplossing; het werkt(e) hier ook perfect. :)
Je geeft gewoon een printopdracht, maar in de plaats van een velletje papier krijg je een keurig PDF'je. :)
(Je moest d8 ik de Print2PDF 'dinges' kiezen in de Kiezer, maar het is een tijdje geleden dat ik het gebruikt heb. :o)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Pagina: 1