Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Wannabe case (creation process)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...Okok, het is nog niet concreet en leeft slechts nog in virtuele zin, maar de meeste onderdelen heb ik en ook een visuele representatie van mijn ideen presenteer ik jullie..
Ik was dus voor het eerst even eens met blender aan het klooien en keek om mij heen op zoek naar iets in mijn omgeving om even na te tekenen. Daar stond een houden ikea opbergkist!! Leuke elementaire vormen, dus geinig oefenmateriaal voor blender...
Intussen ligt het moederbod (+aanhangsels) van mijn server op de "grond" met een ATX voeding ernaast te draaien... zonder kast.
Eureka! van die houten kist kan ik wel een leuke kast maken!
Welnu, ik heb hem dus maar eens in blender proberen te designen en het idee zal ik alvast aan jullie voorleggen:
De kist:

Afbeeldingslocatie: http://holth127.speed.planet.nl/Files/casemod/kastrender1sm.jpg

De Case(mod) (wannabe)

Afbeeldingslocatie: http://holth127.speed.planet.nl/Files/casemod/kastrender5sm.jpg

Deur dicht (Met Gentoo Logo..) :) :
Afbeeldingslocatie: http://holth127.speed.planet.nl/Files/casemod/kastrender6sm.jpg
-Kist van blank hout
-Binnenzijdes 2mm plexiglas tegen stof.
-HD in frame dat aan rubber banden hangt, tegen lawaai. (niet getekend)
-Zijdeur 4 mm plexiglas met daarop een alu plaat met uitgedremelt logo
-Bovenin kast een casefan
-Onderzijde geen plexiglas om luchtstroom te laten binenstromen zonder exta fan.
-Voorzijde kast een gebogen aluminium plaat 1 mm met aan/uit knop midden-onder
-DVD/brander krijgen alu-look.
-kast komt op zwenkwieletjes
-Er komt wellicht een zeer beperkte lichtbron in de kast

Mijn vraagjes:
-EMR?
-goedkoop plexiglas
Als ik verder gevorderd ben , komen er foto's

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Pics resizen ? :X

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10 14:27
hmmm, idd ja
zou niet onhandig zijn

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

praat je irl ook zo :? :)

weet niet wie het schreef maar dit had ik laatst opgeslagen qua plexi

kunstof groothandels. in vijfhuizen is r 1 en die heet elmaplast. daar kan je plexi op dikte, grote en kleur kopen voor heel weinig

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Het idee is er... Nu de uitvoering

[ Voor 0% gewijzigd door The_Greater op 12-11-2002 15:01 . Reden: Het zijn geen kruisjes meer ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Plaatjes beetje traag, ik host ze wel ff:

X

X

yw :)

edit:
Niet meer nodig :)

Tjsa, je moet natuurlijk ook ff nadenken of zo'n krat sterk genoeg is. Je kan er wel vanalles aan gaan bouwen om hem sterker te maken, maar heel eerlijk: het krat is niet nuttig of handig, en ik zou het ook alleen doen als je het idd zelf erg mooi vind, dat is de enige waarde er aan.

En maten zijn genoeg te vinden, ga maar eens naar de site van een kastenbouwer en vraag daar wat specs op :)

Op je vraag over plexi kan ik weinig zeggen, voor EMR hoef je echt niet bang te zijn, er zijn al genoeg plexiglas kasten langsgekomen, dus het zal weinig uitmaken (tenzij je een oude draadloze huistelefoon hebt oid, die van mij stoort wanneer ik het basisstation te dicht in de buurt van een (ijzeren) pc heb staan :))

[ Voor 0% gewijzigd door EMP op 12-11-2002 14:53 . Reden: zie edit ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Laat maar... :P

Verwijderd

Topicstarter
plaatjes even factor 10 (bytes) kleiner gemaakt.....sorry voor de tijdelijk kruisjes.

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op 12 november 2002 @ 14:31:
praat je irl ook zo :? :)

weet niet wie het schreef maar dit had ik laatst opgeslagen qua plexi

kunstof groothandels. in vijfhuizen is r 1 en die heet elmaplast. daar kan je plexi op dikte, grote en kleur kopen voor heel weinig
Neee "in het echte leven" praat ik niet zo....
Maar bedankt voor de tip over plexiglas. Ik zal er even achteraan...

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Waar is dat mee gemaakt als ik vragen mag.. en zit daar geen resize optie in?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Topicstarter
Da Monkey schreef op 12 november 2002 @ 14:48:
Waar is dat mee gemaakt als ik vragen mag.. en zit daar geen resize optie in?
Blender (onder linux : ik weet niet of er een windows versie is)
Is al geresized....

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:01
blender is er ook voor windoze

Verwijderd

Topicstarter
Empie schreef op 12 November 2002 @ 14:38:

Tjsa, je moet natuurlijk ook ff nadenken of zo'n krat sterk genoeg is. Je kan er wel vanalles aan gaan bouwen om hem sterker te maken, maar heel eerlijk: het krat is niet nuttig of handig, en ik zou het ook alleen doen als je het idd zelf erg mooi vind, dat is de enige waarde er aan.
Het is een kist (krat) dat van massieve 10x30 mm spijlen is gemaakt. Ik kan er samen met mij vriendin op staan zonder dat het van vorm verandert :)
De sterkte is dus geen punt. Ik vond een hout+alu kast weer een wat anders als zo'n standaard metaalkast (met een raampje en TL licht). Het is dus puur omdat ik het mooi vind. Ik ben van plan de bays voor hd en CD rom uitschuifbaar te maken zodat er goed aan gesleuteld kan worden. :)

Maar ja, het moet nog wel in elkaar allemaal.....

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Tsja, de plexi platen zijn erg goed d.m.v. boutjes of schroeven in het hout te bevestigen, dus dat is al makkelijk meegenomen. Onderzijde openlaten weet ik niet of dat zo'n goed idee is... misschien komt er dan te makkelijk troep in (ligt er ook aan waar het systeem komt te staan).

Wanneer je er een weinig tot niet overklokt systeem in zet heb je genoeg aan alleen de fan van de voeding, en een paar gaatjes op een strategische plaats (eventueel met stoffilters er achter). Alleen wanneer je gaat overklokken of oude 7200 TPM harddisks er in gaat stoppen moet je aan extra koeling denken, anders is die ene voedingsfan genoeg :)

suc6 met inbouwen, wij wachten het resultaat af :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
gaaf idee man! Ik ben zeker benieuwd naar de eerste ontwikkelingen in het bouwen. Kblijf dit topic nog even volgen :-)

Verwijderd

Leuk id hoor alleen nu nog ff uitvoeren! Hou ons op de hoogte ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik toch bezig ben, weet iemand misschien waar ik van die mobo spacers los kan krijgen?
dus van die messing afstandhouders om je mobo aan vast te schroeven. Ik ben bij een aantal computer winkels langsgeweest, maar niemand verkoopt dat los. :(
Voordat ik 15 computerwinkesl af ga bellen, misschien weet iemand een adresje in midden nederland voor dit soort shit.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:52

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 10:37:
Nu ik toch bezig ben, weet iemand misschien waar ik van die mobo spacers los kan krijgen?
dus van die messing afstandhouders om je mobo aan vast te schroeven. Ik ben bij een aantal computer winkels langsgeweest, maar niemand verkoopt dat los. :(
Voordat ik 15 computerwinkesl af ga bellen, misschien weet iemand een adresje in midden nederland voor dit soort shit.
De meeste computerwinkels geven ze je zo mee als je het lief vraagt.

Er staat in ieder geval bij A-Tembo (Delft) een bakje met dergelijk grut op de toonbank.. daar mag je vast wel wat van hebben.
[edit]
Delft is niet zo heel erg midden-NL helaas.. sowwy

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Het idee is er maar nu nog de rest :)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
het idee is zeer fijn.

post pics zodra de uitwerking klaar is :)

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:07

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

OFF-TOPIC: waar heb je blender gedownload?
www.blender.nl werkt niet meer :(

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 10:37:
radio rotor.......kinkerstraat, amsterdam
die heeft die busjes los te koop

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 08:40

Kristof

is een Belgisch product

Onderzijde geen plexiglas om luchtstroom te laten binenstromen zonder exta fan.
Hou je wel rekening met meer stof? Langs onderzijde zuigt die stof aan dan he!

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Topicstarter
DeaTH-MeTaL schreef op 16 november 2002 @ 12:02:
OFF-TOPIC: waar heb je blender gedownload?
www.blender.nl werkt niet meer :(
Ik heb (bijna) geen idee hoe je het kunt downloaden.
Ik draai Gentoo-linux, en die installeert het (incl download) voor mij als ik intik "emerge blender" :)

Er is momenteel wat gerommel bij het bedrijfje achter blender voor zover ik weet. Ze zijn ermee gestopt geloof ik. Het blender project zou worden (of is al) "verkocht" aan de open-source community. Als het allemaal in kannen en kruiken is, zal www.blender.nl wel weer open zijn.

Hier moet wat te vinden zijn http://www.elysiun.com/download.php

[edit] Ook www.blender.org is er ontdek ik net.... :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2002 17:40 . Reden: leesblind :( ]

Pagina: 1