Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
cups heeft gewoon z'n eigen versies van lpr, lpq, enz. Daardoor werken de meeste programma's die lpr gebruiken ook gewoon met cups.
(zo ook Mozilla)
(zo ook Mozilla)
lpr - cups ? in de cups doc kan ik er niets over vinden, er zal toch nog ergens iets ingesteld moeten worden, waar vind ik howto's en info over deze laatste stappen?Onno schreef op 12 November 2002 @ 14:49:
cups heeft gewoon z'n eigen versies van lpr, lpq, enz. Daardoor werken de meeste programma's die lpr gebruiken ook gewoon met cups.
(zo ook Mozilla)
Ik heb redelijk veel gekloot gehad met HP drivers en Cups, nu zou ik er toch bijna moeten zijn lijkt mij want Cups werkt..
ik zal eens op LPR howto zoeken
strlen schreef op 12 november 2002 @ 14:56:
Als cups werkt werkt lpr ook, tenminste.. als je de lpr van cups gebruikt.
Weet je zeker dat je wel gezocht hebt? Geloof er niks van, er zijn honderden lp* howto's..
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Als cups werkt werkt lpr ook, tenminste.. als je de lpr van cups gebruikt.
Weet je zeker dat je wel gezocht hebt? Geloof er niks van, er zijn honderden lp* howto's..
mag ik je wat vragen? heb jij Cups te draaien op FreeBSD ???? het wil mij namelijk maar niet lukken
Dat is anders wel heel erg makkelijkM4RTiN schreef op 12 november 2002 @ 15:25:
mag ik je wat vragen? heb jij Cups te draaien op FreeBSD ???? het wil mij namelijk maar niet lukken
1) cd /usr/ports/print/cups && make install clean
2) mv /usr/local/etc/rc.d/cupsd.sh.sample /usr/local/etc/rc.d/cupsd.sh
3) /usr/local/etc/rc.d/cupsd.sh start
4) ga met je browser naar http://localhost:631 om te configureren
Klaar
Nu even de vraag van de topicstarter. Als je KDE gebruikt, kan je je CUPS-printers besturen met kprinter (commando kprinter --stdin gebruiken). Als je de standaard lpr-commando's wilt kunnen gebruiken, moet je de print/cups-lpr port installeren.
"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."
welke versie heb je??
in 4.5 is het namelijk onmogelijk om vanuit de ports te instaleren, dan werken de admintools niet, hadden meer mensen last van
in 4.5 is het namelijk onmogelijk om vanuit de ports te instaleren, dan werken de admintools niet, hadden meer mensen last van
Het werkt in ieder geval in >=4.6.
"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."
Pagina: 1