ABit BE6/MSI6905/sock370 Cel

Pagina: 1
Acties:

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 12:48

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Topicstarter
Ik heb dus een ABit BE-6 moederbord, daar zit een slot1 op, en ik gebruik dus een adapter van MSI (de 6905), met daarin een socket370 Celeron 433 processor.
Het probleem is dat elke keer als ik de pc opstart, ik de melding krijg dat de CPU gewijzigd is of unworkable is. Ik kan dan dus op DEL drukken voor bios, en op F1 om door te gaan. Druk ik op F1, dan boot hij gewoon. Druk ik op DEL, stel alles in bios in, dan krijg ik bij de reboot dezelfde melding.
Ik heb op de ABit site al gekeken voor de jumper-setting voor het moederbord, en voor de nieuwst bios. Ook op de MSI site gekeken voor de jumpersettings voor de adapter. Deze staan allemaal goed.
Voor de duidelijkheid, de pc draait verder gewoon goed, behalve de melding aan het begin.

You iz one special kid!

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:25

SnicK_v_r

Zero

kun je niet in je bios instellen dat deze evengoed door moet booten in geval van een error

het lijkt me dat dit nu namelijk neit het geval is

meestal staat dit alleen ingesteld op een keyboard error, maar het kan dus ook uit of op alle errors staan, kijk het ff na, zou ik zeggen

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Klinkt mij een beetje als een lege batterij in de oren....

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
Lege batterij lijkt mijn ook

je kan nog een keer proberen je bios te resetten. Misschien denk die nog steed dat er een PII 233 of zo in zit.

• EnRaged
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

EnRaged

rijdt met Joe Bar Team Spirit

Ik heb hetzelfde bordje gehad. Bij softmenu II (waar je dus de CPU instelt) moet je 'hold on error' (ofzo) op disable zetten. Ik had hetzelfde probleem toen ik mijn P3 (katmai) overklokte, je moet dus die optie die de boel stopt bij eem speed-error (of weet ik wat) uitzetten. (kan niet meer precies nakijken, heb nu een socket A mobo).

Ik vond het persoonlijk een fijn plankie, je kunt er goed mee OC-en, dus ik denk dat je die 433 wel een wat hoger moet kunnen krijgen!

Succes ermee in elk geval

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.