Toon posts:

Speakers bij een LCD schadelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat als je magneten bij een CRT houdt dat dat niet zo goed is voor 'm ;)

Weet iemand hoe dat zit bij een LCD ? Ik ben namelijk een beetje huiverig en stel dat ik me net nieuwe LCD ermee mol :o

Verwijderd

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Misschien staat hier iets in: http://www.hardware.info/artikelen.php?id=44

Maar ik werk hier ook met speakers naast mijn tft's en die dingen doen het al ruim een jaar goed. Lijkt me verder geen probleem en ik heb verder niets hierover vernomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag gewoon een paar goeie hifi luidspreker er naast hebben staan voor muziek en vroeg me af of dat geen kwaad kan.

Verwijderd

Nee, want lcd werkt niet met een elektronen kanon. Dus magnetische velden kunnen dus ook niet de baan van de elektronen veranderen. (wat die rare kleurveranderingen dus veroorzaakt)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 14:18:
Nee, want lcd werkt niet met een elektronen kanon. Dus magnetische velden kunnen dus ook niet de baan van de elektronen veranderen. (wat die rare kleurveranderingen dus veroorzaakt)
Nou je het zegt: dat heb ik bij natuurkunde gehad. Bij een CRT wordt deze baan idd verbogen in het bijzijn van een magneet wat wellicht schadelijk kan zijn. Een TFT heeft geen beeldbuis met elektronenprojectie dus dat lijkt me niet schadelijk nee

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
Tft is denk geen probleem, crt en grote niet afgeschermde speakers lijkt me niet echt slim..

Verwijderd

Nee.

Verwijderd

jee we zijn eruit, nu kan deze....

(was ik maar mod)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 14:18:
je antwoord ;)

maakt dus niks uit

Verwijderd

ik geloof dat hier een slotje op kan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.