Toon posts:

link met button werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een website voor een bedrijf, website is af maar een hyperlink werkt niet goed. het gaat om de vogende zin:

<a href="http://zyweb.twaron.intra/dienstverslagenq1" target="new"><input type=button value="ga naar dienstverslagen q1">

het is de bedoeling dat als je op de knop drukt de nieuwe pagina in een aparte venster wordt geopened.

Ik krijg het wel voor elkaar als het < voor de input weghaal, maar da staat de tekst er alleen.

ik heb in een boek van javascript gezocht (met javascript lukte het ook niet dit komt het dichts in de buurt) maar daar staat er verder niks over in.

ik ben vanaf 11 uur aan het kloten met deze link en ik weet het echt niet meer.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 20:43

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

n00b :P

JavaScript:
1
<input type="button" value="ga naar dienstverslagen q1" onclick="window.open('blaat', win)">

aan deze code kunnen geen rechten worden ontleend

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
hehe bedankt het werkt, ik had eerste ook zoiets maar dan onclick=loaction.href en dat kreeg ik ook niet goed voor elkaar hij opent hem wel maar niet in een apart venster. maar windowd.open werkt wel goed had ik ook nog niet geprobeert. merci _/-\o_

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Het is toch ook target="_blank" :?

En je moet 'm afsluiten met </a>

Verwijderd

Millennyum schreef op 12 november 2002 @ 18:34:
Het is toch ook target="_blank" :?

En je moet 'm afsluiten met </a>
Wat prammenhanger zegt is hier de (enige?) juiste methode. Een < a > tag eromheen zetten werkt nou eenmaal niet bij buttons.

Als het over gewone hyperlinks had gegaan had je gelijk gehad hoor ;)

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 19:08:
[...]

Wat prammenhanger zegt is hier de (enige?) juiste methode. Een < a > tag eromheen zetten werkt nou eenmaal niet bij buttons.

Als het over gewone hyperlinks had gegaan had je gelijk gehad hoor ;)
Ik heb het net ff getest en het werkt wel... :) alleen moet je dan wel ff aangeven dat er geen streepje onder hyperlinks moet komen, want als je het zo doet dan wordt de knoptekst onderstreept :D

Overigens wordt het knopje dan ook niet 'ingedrukt' als je er op klikt :(
Pagina: 1