Micromaxx pc van de AH

Pagina: 1
Acties:

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Mijn oom heeft een tijdje terug een pc gekocht bij de Albert Heijn.

Nu wil hij graag muziek maken met behulp van z'n keyboard via de midi-interface
maar nu blijkt tot onze verbazing dat er helemaal geen midi-interface (gameport) opzit :?

In het boekje van z'n moederbord wordt er echter wel over gesproken.

Wie weet hoe je een gameport/midi-interface het makkelijkst op deze computer aangesloten krijgt?
Het leek me eigenlijk wat zonde om er een geluidskaart bij in te zetten. (die onboard sound is werkelijk erug :9~

het gaat om de volgende pc: http://www.ah.nl/nieuws.j...ultimedia_actie_micromaxx

die van hen is mooi....

Verwijderd

gewoon een losse pci gameport kaart of een usb-gameport convertor, altijd verkrijgbaar bij de betere computerboer.

ps. die pc is gewoon een aldi pc (medion), en daar zit altijd een on board game port op (aan de achterkant, waar hij volgens de atx standaard ook hoort te zitten), die game port is dacht ik (logisch) een aparte device die niets met de on board geluidschip te maken heeft

Verwijderd

met 'logisch' bedoel ik dus dat hij hardwarematig gezien wel op hetzelfde ding (mobo) zit, maar in feite als een losse device opereert. was misschien niet helemaal duidelijk

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb hier ook die AH pc. Hij heeft idd GEEN gameport. Wel USB 2.0/fireware :).

Maar je kunt toch gewoon een goedkope geluidskaart kopen, bijv de Creative 128, kost maar paar tientjes en op de HCC een habbekrats :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

hey dat lijkt wel op een aldi/medion pc >:)

Verwijderd

@gotties: dat zei ik dus ook al.
@emaerce: waarom geen pci kaartje met gameport, kost hooguit 5 euro

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 19:06:
@gotties: dat zei ik dus ook al.
@emaerce: waarom geen pci kaartje met gameport, kost hooguit 5 euro
Kan ook :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Ik wist niet dat die er waren, kan ik die gewoon bij de plaatselijke computerboer kopen ? (of de MediaMarkt?)

enne gaat het dan werken ik bedoel dus kan ie dan communiceren met een keyboard?

die van hen is mooi....

Verwijderd

ja, als die dingen zijn in principe gewoon een gameport-pci omzetter. ze worden door xp dacht ik ook standaard herkend

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Ok nu heb ik er een soundblaster live! 5.1 kaart ingezet en nu hebben we een game/midi-poort!!!

Wat blijkt.... dat kl*te k*t Cubase werkt alleen onder win '98 :(

Ok windows '98 er opgezet (ernaast) en jahoor jippie hij werkt!!!

Maar nu een volgend probleem:

Kan geen drivers vinden die werken onder windows '98 voor de videokaart :(
het gaat om een Medion Geforce4 ti4200

Ik heb www.medion.com gechecked.

Wie weet welke drivers ik moet hebben? helaas zit er geen driver cd bij die fijne pc's van de Albert Hein. (alleen een herstel cd)

P.S. Cubase is een programma om muziek mee te maken >:)

P.S. Ik word hier zo :O van...

die van hen is mooi....

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Wat dacht je van de standaard Nvidia Detonator drivers? Die werken voor alle kaarten met Nvidia chips onder zo'n beetje alle MS OS-en vanaf 95.....

webOS all the way!

Verwijderd

het is maar een vraagje, maar werkt dat cubase oid ook niet met de compatibiliteitsmodus van xp?

je hebt btw mazzel dat 98 erop goed is gegaan. meestal is dat funest voor de mbr die door xp aangemaakt is.

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Ik zal die drivers ff proberen...

die van hen is mooi....

Pagina: 1