Dedicated Divx bak, hulp nodig :)

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik heb hier nog een celeron 400 met 128mb sdram liggen (compleet) deze wil ik beneden naast de tv zetten om divx'es op af te spelen.
nu al meteen de eerste vraag: is deze bak geschikt om divxen vloeiend af te spelen?
welk os kan ik het beste hier voor gebruiken? xp is denk ik iets te zwaar, me te onstabiel. mischien is 98se wat? of mischien wel linux?

en dan een wat ingewikkeldere vraag: de bak staat met een 10mbit verbinding in contact met mijn eigen pc's en servers waar de divx op te vinden is. is het mogelijk om divx te streamen zonder veel in te stellen via beide pc's? (de bak die het afspeeld moet het liefst zonder toetsenbord en muis kunnen.)

dat was het dan zo'n beetje :)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ja, dat kan,
ik zou voor XP kiezen, dat is makkelijk met je netwerk, en loopt goed op die bak dus...

maar je zal er toch wel een toetsenbord aan moeten hangen

suc6 idd

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
AMD_er schreef op 12 November 2002 @ 13:49:
ja, dat kan,
ik zou voor XP kiezen, dat is makkelijk met je netwerk, en loopt goed op die bak dus...

suc6 idd
celeron 400 trekt echt niet een divx 5 op max instellingen hoor

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Op het eerste kan ik je geen advies geven; over het streamen wel..

Dit kun je namelijk zelf uitrekenen...
Stel je hebt 2 CD's voor 1 film van ongeveer 1 uur en 45 minuten.. da's 1400MB in 105 minuten..

1400MB in 6300seconden => 0.22 MB per seconden => Met 227.5KB/s zou je kunnen streamen.

Nog wat overhead erbij en dan kom je ongeveer op 300KB/s sec en dat zou je moeten kunnen halen met een 10Mbit kabeltje..

Pvouput live

Verwijderd

AMD_er schreef op 12 november 2002 @ 13:49:
ja, dat kan,

suc6 idd
Ik zou juist niet voor XP kiezen maar voor 2000. 2000 vreet veel minder resources. Op een router zet je toch ook niet Windows XP maar gewoon een uitgeklede Linux of NT4 versie 8)7

Met Windows Media Services is het mogelijk om te streamen. Als je je bedenkt dat een MPEG in VHS kwaliteit zo'n 2 megabit per seconde is dan moet 10 megabit per seconde voldoende zijn :)

• Wirf
  • Laatst online: 14:10
Linux kan heel goed voor zo'n projectje. Als je een beetje om kunt gaan met linux kun je hier de beste resultaten mee halen.

je kunt mplayer, een supersnelle mediaspeler downloaden van http://www.mplayerhq.hu/homepage/
en je kunt lirc gebruiken om die speler met een afstandsbediening te controleren. http://www.lirc.org/

Maar als je nog helemaal geen linux ervaring hebt, is het veel makkelijker om een windows machine te maken.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Hmm ik heb dit ook, p2 400mhz met 128mb geheugen, speelt gewoon divxjes via netwerk zonder problemen af (100mbit), er draait winxp op, perfect! :)

Alleen muis nodig want zit al toetsenbord in windows en je hebt keyboard toch vrijwel niet nodig. Het handigste is via winvnc, ligt natuurlijk maar net aan hoe dichtbij de andere pc staat, anders kan je via winvnc de player besturen :)

Verwijderd

Ik heb ook een Celeron 400, maar je merkt wel dat sommige nieuwere divx-5jes wat te zwaar zijn voor mijn systeem. De meeste die met divx3.11 of 4 gemaakt zijn doen het prima (specs 400mhz Celeron op AsusP2B, 448MB SDRAM @ 66mhz, Geforce2 MX400 64mb, SB AWE 32, win98se)

Op 800x600 draaien scheelt wel een hoop trouwens.

• CU2morO
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 14:29:
Op 800x600 draaien scheelt wel een hoop trouwens.
bedoel je dan ipv 640 of ipv 1024?

Verwijderd

CU2morO schreef op 12 november 2002 @ 14:35:
[...]

bedoel je dan ipv 640 of ipv 1024?
ipv 1024

meeste divxjes zijn 704 of 720 pixels breed dus dat past precies, en het is een stuk minder werk voor je systeem. Vooral met de trage 66mhz fsb van mijn slot A celeron is het duidelijk te merken.

• CU2morO
heb ook 66mhz ja. ik zal het onthouden.
ik ben iig van plan het op ons nieuwe plasma scherm van ong. 50" te doen (die heeft direct zo'n monitor kabel, dus geen tv-out nodig)

en dan MOETEN we natuurlijk ook ff cs spelen @ 50" :D

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
10mbit is zat om te streamen , ik doe dat hier ook zonder problemen :). Ik zou er windows 2000 opzetten ipv xp, want het kost minder systeemeisen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:23

Croga

The Unreasonable Man

hmm..... 50" plasma scherm...... waarom dan niet een paar centjes meer uitgeven en die DivXes afspelen op een leuk P4tje in een Shuttle SB51G ;)

• CU2morO
Croga schreef op 12 November 2002 @ 14:47:
hmm..... 50" plasma scherm...... waarom dan niet een paar centjes meer uitgeven en die DivXes afspelen op een leuk P4tje in een Shuttle SB51G ;)
omdat ik dat plasma scherm niet betaald heb en deze celeron toevallig nog had staan.
ik heb win2k niet, dus dan toch maar xp er op gezet. hopen dat het goed gaat :)

heeft iemand nog tips om het streamen mogelijk te maken?

Verwijderd

Ja, dit kan. Als je maar wel een processor op je NIC hebt. Dan loopt alles als een :*)

Verwijderd

Is denk ik best mogelijk, als je er voor de rest weinig op zet, en een lekker ligt OS (windows 95 of 98), dan wil het wel draaien hoor. Mijn PIII450 draait ook goed divx (op w2k).

• CU2morO
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 14:54:
Ja, dit kan. Als je maar wel een processor op je NIC hebt. Dan loopt alles als een :*)
proc op mn nic... hmm, het is zo'n cheap ass 10mbit realtec. lijkt me dan niet?

Verwijderd

CU2morO schreef op 12 November 2002 @ 14:59:
[...]

proc op mn nic... hmm, het is zo'n cheap ass 10mbit realtec. lijkt me dan niet?
Tja, ik bedoel ook in de pc waar je het vanaf trekt. Want als er geen rpoc inzit en je gaat kopieeren, dan gaat de CPU belasting omhoog :)

• Magic
  • Niet online
is de max resolutie van een plasma scherm niet 640x480?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Magic schreef op 12 November 2002 @ 15:03:
Volgens mij lag ie op 800*600

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 15:05:
[...]

Volgens mij lag ie op 800*600
iig niet al te hoog, wel jammer, het lijkt me dat je dan bij 50 inch de pixelbrokken kan tellen, maarja, ik heb er geen ervaring mee.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:23

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 15:01:
[...]

Tja, ik bedoel ook in de pc waar je het vanaf trekt. Want als er geen rpoc inzit en je gaat kopieeren, dan gaat de CPU belasting omhoog :)
En juist daarom wil je dus een proc op de nic in je DivX station.... Anders trekt die Cel400 het niet om zowel het dataverkeer te regelen, als de DivX te decoderen..... Maar dat is gewoon een kwestie van proberen....

En de resolutie.... Ik draai op mijn TV liefst op 800*600, geeft het beste beeld. En aangezien je er toch een paar meter vandaan zit (en geen paar decimeter zoals bij een monitor) heb je weinig last van pixelbrokken...... moet wel lukken lijkt me.....

Verwijderd

Croga schreef op 12 november 2002 @ 15:13:
[...]

En juist daarom wil je dus een proc op de nic in je DivX station.... Anders trekt die Cel400 het niet om zowel het dataverkeer te regelen, als de DivX te decoderen..... Maar dat is gewoon een kwestie van proberen....

En de resolutie.... Ik draai op mijn TV liefst op 800*600, geeft het beste beeld. En aangezien je er toch een paar meter vandaan zit (en geen paar decimeter zoals bij een monitor) heb je weinig last van pixelbrokken...... moet wel lukken lijkt me.....
Jups ook, maar het afspelen trekt ie dan nog wel hoor...

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
en gebruik bsplayer, kost veel minder CPU dan mediaspeler

www.bsplay.com

je kan hierbij ook makkelijk de kwaliteit van je divxje iets lager zetten, scheelt niet veel in beeldkwaliteit maar heel veel in CPU

specs

• CU2morO
Magic schreef op 12 November 2002 @ 15:03:
de onze kan 1200x1600 (oid) aan @ 60hz :)

• CU2morO
Net ff getest, en het werkt :Y) bsplay is niet echt minder arbeidsintensief, het heeft een hogere priority. maar iig die celeron speelt goed xvid af, divx5.02 heb ik nog niet getest.

er zijn alleen nog wat probjes met de netwerkkaart :(

• CU2morO

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26
Je zou freevo kunnen installeren. http://freevo.sourceforge.net

Ik heb dit thuis draaien en het werk fantastisch. Ik heb ook 5.1 geluid van me divx. Muziek collecties, dvd/tv etc.

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

Even een kort vraagje over freevo, werkt het tv deel ook voor
nederland? Ik kan alleen xmltv backends vinden voor <snip>Canada, the USA, the UK, Germany, Austria, Sweden and Norway.</snip>. En heb je
enig idee wanneer het record gedeelte gaat werken??

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Wirf schreef op 12 november 2002 @ 13:52:
Linux kan heel goed voor zo'n projectje. Als je een beetje om kunt gaan met linux kun je hier de beste resultaten mee halen.

je kunt mplayer, een supersnelle mediaspeler downloaden van http://www.mplayerhq.hu/homepage/
en je kunt lirc gebruiken om die speler met een afstandsbediening te controleren. http://www.lirc.org/

Maar als je nog helemaal geen linux ervaring hebt, is het veel makkelijker om een windows machine te maken.
nooit te laat om het te leren.
bovendien is het helemaal niet zo moeilijk... alleen als je gewent bent het op de "windows-manier" te doen... tsja.

ontopic: ik betwijfel of 400 genoeg is :|
maar probeer het eens zou ik zeggen :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• bodiug
edm schreef op 13 November 2002 @ 12:52:
Even een kort vraagje over freevo, werkt het tv deel ook voor
nederland? Ik kan alleen xmltv backends vinden voor <snip>Canada, the USA, the UK, Germany, Austria, Sweden and Norway.</snip>. En heb je
enig idee wanneer het record gedeelte gaat werken??
xmltv werkt niet voor nederland, maar je kan wel gewoon tv kijken. xmltv is de program guide.

Hier is de status van recording: http://sourceforge.net/ma...essage.php?msg_id=2388538. Het lijkt erop dat het binnenkort zal zijn, maar op dit moment is voor tv MythTV de beste oplossing. http://www.mythtv.org.

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

guidob schreef op 13 november 2002 @ 13:17:
[...]

xmltv werkt niet voor nederland, maar je kan wel gewoon tv kijken. xmltv is de program guide.

Hier is de status van recording: http://sourceforge.net/ma...essage.php?msg_id=2388538. Het lijkt erop dat het binnenkort zal zijn, maar op dit moment is voor tv MythTV de beste oplossing. http://www.mythtv.org.
Dank je voor de links, jammer dat xmltv er niet voor nl is wordt de vcr functionaliteit een stukje minder van.

Verwijderd

bekijk voor je eigen lol deze link ff :) http://www.geocities.com/SiliconValley/Software/3691/DivxOS/

of plak dit in je browser http://www.google.com/sea...alone+media+computer+divx

(ik ben het zelf ook van plan met een athlon 600)
succes

edit:
kijk ook ff hier, http://www.ignavus.net/settopbox.html het is nog niet af ofzo, maar het is handig om in de gaten te houden
en klik ook maar hier http://www.google.com/sea...%22set+top%22+divx+player :)
groet!

edit:

nogmeer nogmeer :)
http://www.media-box.org/modules/news/
en deze is in het frans, maar gewoon een beetje rondklikken of een vertaler vinden (of snel frans leren :) ) http://www.divxproject.ovh.org/
allemaal interresant :)
succes ermee
ik heb wat te doen vanavond...

Verwijderd

Gebruik ook die ffdshow codec. Die kan 3.11, 4, 5 en xvid decoderen met minder cpu cycles.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
ik zou iig de proc overklokken naar 500 mhz, kan prima en dan zit je iets ruimer, 500 loopt hier prima en waarom koop je niet voor een paar euro een 100 mbit netwerkkaartje?

Je kunt iig ipv een toetsenbord ook een afstandsbediening gebruiken, een commercieel idee hiervoor is de marmitek mouseremote en je kunt zelf een Lirc ontvanger bouwen en elke willekeurige AB gebruiken, hier kun je genoeg over in de search vinden

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Een Shuttle SB51G/SS51G is NIET bedoeld voor DivX bak, maar als highend workstation.

Zoek je iets voor DivX? Dan volstaat een Shuttle SV24, SV25 of desnoods SS40G of SS50C.

zie: http://shuttle.ece-it.nl voor een Shuttle productmatrix (mijn site ja ;) )

• bodiug
edm schreef op 13 november 2002 @ 16:09:
[...]

Dank je voor de links, jammer dat xmltv er niet voor nl is wordt de vcr functionaliteit een stukje minder van.
Wat niet is kan nog komen, xmltv is er wel geweest voor nederland, weet alleen niet waarom het er niet meer is.

Verwijderd

meeste divxjes zijn 704 of 720 pixels breed dus dat past precies, en het is een stuk minder werk voor je systeem. Vooral met de trage 66mhz fsb van mijn slot A celeron is het duidelijk te merken.
Slot A Celerons???

400 MHz Celeron is een grensgeval, de ene divx kan net nog gedraaid worden en de andere weer niet. win2k is veel beter dan winxp, winxp = vragen om een nieuwe pc.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 07:28:
[...]

Slot A Celerons???

400 MHz Celeron is een grensgeval, de ene divx kan net nog gedraaid worden en de andere weer niet. win2k is veel beter dan winxp, winxp = vragen om een nieuwe pc.
Heb nu zelf een Cel 500 (s370 weliswaar...) met een alles in 1 intel 810 boardje uit een Ipaq desktop met 128 mem, draait divx prima, zelfs op de mediapeler van XP. Gewoon een kwestie van uitproberen.

• bodiug
Het zal je verbazen waar je genoeg aan hebt met mplayer/ffmpeg codec en linux.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 07:28:
[...]

Slot A Celerons???

ik bedoel slot 1 sorry :)

iig is het idd een grensgeval, bij mij trekt hij de meeste divxjes op divx3/4 wel maar ik heb er redelijk wat geheugen in zitten (448MB)

• Wirf
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 12:19:
iig is het idd een grensgeval, bij mij trekt hij de meeste divxjes op divx3/4 wel maar ik heb er redelijk wat geheugen in zitten (448MB)
wow, 448 MB om wat divxjes af te spelen?

Het (Linux) DivX projectje waar ik nu mee bezig ben doelt op een minimum requirement van 16 MB :)

(opgedeelt in +- 5 MB ramdisk, 1MB OS en de rest cache)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1