Toon posts:

[LFS, fluxbox] gnome apps draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met mijn LFS systeem weer een stapje verder, ik heb nu XFree86 en Fluxbox aan de praat. Maar nu vraag ik me af wat er zal gebeuren als ik bv Galeon installeer. Dit is een Gnome application, ik snap wel dat die onder KDE, enlightment, fluxbox etc ook wel zal draaien. Maar hij heeft natuurlijk wel een toolkit nodig om zijn knopjes, scrollbars en menu's te tekenen.

Ik heb nog geen toolkit geinstalleerd. Of is het zo dat fluxbox zijn eigen toolkit meeleverd die door elke app gebruikt kan worden. Of heeft Galeon deze toolkit zelf als lib meegeleverd. Of zou het echt noodzakelijk zijn Gnome te installeren (waar ik dus niet op zit te wachten).

Je merkt al dat mijn ervaring met een grafische linux erg klein is, en dit is toch iets wat ik graag zou willen weten voordat ik iets op mijn bak neerpleur. :)

Kan iemand ophelderen hoe programma's en wm'ers om gaan met de component-toolkits?

Verwijderd

Je hebt niet gnome zelf nodig, maar wel wat libraries ervan. Onder andere de GTK library (1.2 of 2.0, hangt van de galeon die je gaat gebruiken af).

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb op freebsd ook galeon draaien... super instabiel !! gebruik nu toch maar mozilla, dat gaat redelijk.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
xychix schreef op 12 november 2002 @ 14:26:
Ik heb op freebsd ook galeon draaien... super instabiel !! gebruik nu toch maar mozilla, dat gaat redelijk.
ja, na enig zoekwerk, ben ik toch maar voor mozilla aan het gaan.
thanx voor de hint.